مجله زیبایی ساعی
0

معرفی 7 تا از بهترین روش های آرامش بخشیدن به پوست صورت

معرفی 7 تا از بهترین روش های آرامش بخشیدن به پوست صورت

داشتن پوستی زیبا، شاداب، سالم و بدون هیچگونه جوش یا آکنه، خواسته و آرزوی هر کسی به‌خصوص خانم هاست. بسیاری از مردم به‌دنبال روش‌های مختلفی می‌گردند تا با استفاده از آنها بتوانند پوستی زیبا داشته باشند و آرامش را به چهره و پوستشان هدیه دهند. اما آیا شما بهترین روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت را می‌شناسید؟

راهکار‌های مختلفی برای آرامش بخشیدن به پوست صورت وجود دارد؛ از استفاده از ماساژهای مخصوص گرفته تا پاکسازی و استفاده از ماسک‌های صورت که هر کدام به‌نحوی در زیبایی و از‌ بین‌بردن نواقص و مشکلات صورت تأثیرگذار هستند. شما باید این روش‌ها را به‌طور کامل بدانید تا با استفاده از آنها همواره چهره‌ای زیبا و شاداب داشته باشید.

برخی از روش‌های زیبایی پوست، رایگان و برخی نیز نیازمند صرف هزینه هستند؛ اما اگر در انجام هر کدام از این راهکار‌ها مداومت داشته باشید، بدون‌شک در سریع ترین زمان بهترین نتیجه را می‌گیرید. کافیست اصولی پیش بروید و به یک یا 2 جلسه اکتفا نکنید.

معرفی بهترین روش های آرامش بخشیدن به پوست صورت

در ادامه لیستی از بهترین روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت را می‌آوریم و درباره هر یک از آنها به‌طور کامل توضیح می‌دهیم:

1.ماساژ درمانی

ماساژ درمانی یکی از بهترین روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت است که با گردش جریان خون در سطح پوست، فواید زیادی برایتان به‌ارمغان می‌آورد. به‌ این‌ منظور ابتدا کمی مرطوب‌کننده یا روغن را به‌شکل نقطه‌ای بر روی پوست بزنید و سپس با کمک انگشتان دست، به‌ حالت دورانی صورتتان را ماساژ دهید.

ماساژ درمانی، میزان تراکم مواد زائد در زیر پوست را کمتر می‌کند و به شما پوستی زیباتر و جذاب تر هدیه می‌دهد.

برای اینکه ماساژ درمانی به‌شیوه‌ای اصولی انجام شود، از قسمت فک و چانه ماساژ دادن را شروع کنید و به‌مرور به قسمت‌های بالاتر صورت بروید. مراقب باشید که این حرکت را از بالا به پایین انجام ندهید، در‌ غیر‌ این‌ صورت به‌مرور زمان، دچار مشکلاتی مثل افتادگی پوست می‌شوید. برخی نیز در حین ماساژ اطراف گردن و پشت گوش‌هایشان را ماساژ نمی‌دهند که این اشتباه است، چون تمام قسمت‌های سر را باید به‌روش اصولی و با انگشت‌های دست ماساژ دهید.

یکی از اصول و ترفند‌های ماساژ درمانی صورت برای افزایش آرامش پوست توجه به نواحی حساس مثل پوست اطراف چشم است. در این نواحی به‌جای مالش باید با کمک نوک انگشت‌های خود ضربه‌های کوچکی بر روی این نواحی بزنید. شما باید ماساژ را از امتداد استخوان ابرو به سمت خارج و در قسمت پایین چشم به طرف بینی انجام دهید.

در قسمت پیشانی نیز باید تکنیک ماساژ درمانی را از بخش میانی به‌طرف شقیقه‌ها انجام دهید تا پوستتان آرامش کامل و کافی داشته باشد.

2.طب سوزنی

یکی از روش‌های آرامش بخشیدن به پوست که خیلی‌ها به آن توجهی ندارند، طب سوزنی است. با استفاده از این تکنیک می‌توانید به‌راحتی بسیاری از مشکلات پوستی‌تان را از بین ببرید و زیبایی چهره را برای خود به‌ ارمغان‌ آورید. همه ما در پوستمان کانال‌های انرژی مخصوصی داریم که با قراردادن سوزن‌های مخصوص در آنها، به بهبود وضعیت صورت و ظاهرمان کمک خواهیم کرد.

در واقع سوزن‌هایی که در تکنیک طب سوزنی استفاده می‌شود، پوست را تحریک می‌کنند تا کلاژن‌سازی کند و چین‌وچروک‌ها را نیز از بین ببرد. علاوه‌براین با این تکنیک فوق‌العاده می‌توانید به آرام‌شدن پوست و همچنین جلوگیری از افتادگی آن کمک کنید.

با تکنیک طب سوزنی فواید و ویژگی‌های مثبت دیگری نیز برای پوست و صورتتان به‌ارمغان می‌آید که در ادامه لیستی از آنها را می‌آوریم:

• افزایش استحکام پلک‌ها
• کوچک‌شدن منافذ صورت
• افزایش روشنی پوست
• افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

اگر از مشکل خط خنده و اخم رنج می‌برید و چهره‌تان معمولاً خسته و پریشان به‌نظر می‌رسد، طب سوزنی بدون‌شک یکی از بهترین روش‌های آرامش بخشی برایتان خواهد بود. با این روش نه‌تنها می‌توانید مشکلات چهره‌تان را از بین ببرید، بلکه طب سوزنی روی اندام های دیگر و همچنین ذهن و روانتان نیز تأثیر مطلوبی می‌گذارد و بسیاری از چالش‌های دیگرتان را از بین می‌برد.

3.کرم های تسکین دهنده

کرم‌های تسکین‌دهنده، توسط مارک‌ها و برند‌های مختلفی با قیمت‌های متنوع در بازار به‌فروش می‌رسند که هر کدام ترکیبات فوق‌العاده‌ای دارند. با استفاده از این کرم‌ها می‌توانید التهاب‌ها و قرمزی‌های چهره‌تان را از بین ببرید و به‌تدریج صورتی صاف و زیبا برای خود به‌ارمغان بیاورید. این کرم‌ها هرچند اثر لحظه‌ای و کوتاه‌مدت ندارند، اما به‌مرور زمان قطعاً تأثیرات فوق‌العاده‌شان را مشاهده خواهید کرد.

پیشنهاد می‌دهیم در خرید کرم‌های تسکین‌دهنده حتماً به‌سراغ گزینه‌هایی بروید که در ترکیبات آنها از عصاره گیاه آب قاشقی و سرامید‌ها استفاده‌شده است. عصاره‌ای که معرفی کردیم، به‌دلیل خاصیت ضدالتهابی، پوست را تسکین می‌دهد و موجب آرامش آن می‌شود. علاوه‌براین عصاره گیاه آب قاشقی، جلوی ایجاد آکنه را نیز می‌گیرد، از‌ این‌ رو در آینده هیچ مشکلی پوست صورتتان را تهدید نخواهد کرد. سرامید‌ها نیز به‌دلیل خاصیت مرطوب‌کنندگی و آبرسانی جلوی خشکی و کم‌آبی پوستتان را می‌گیرند و از تأثیر مخرب آلاینده‌ها بر روی آن جلوگیری خواهند کرد.

4.کمپرس آب سرد

استفاده از کمپرس آب سرد شاید به ظاهر راهکاری پیش پا افتاده و بدون‌تأثیر باشد، اما در واقع این روش، نتایج فوق‌العاده‌ای برایتان می‌آفریند. اگر به‌دلیل بیماری‌های زمینه‌ای، درگیر مشکلاتی مثل التهاب و قرمزی پوست شده‌اید، کافیست از کمپرس آب سرد استفاده کنید تا این مشکلات رفع شوند.

برای اینکه بیشترین نتیجه را بگیرید، ابتدا پارچه‌ای کتانی تهیه کنید و سپس آن را داخل یک ظرف پر از آب سرد فرو ببرید. بعد از انجام این کار پارچه را داخل فریزر بگذارید و اجازه دهید که 20 دقیقه‌ای کاملاً خنک شود. نهایتاً با گذاشتن پارچه بر روی پوست و انجام مداوم این کار طی روز‌های آینده، قرمزی و التهابات از بین می‌روند و چهره‌ای یکدست و زیبا خواهید داشت.

5.استفاده از سرم های صورت

تولیدکننده‌ها معمولاً انواع سرم‌های مخصوص پوست را با مواد مغذی مختلف تولید می‌کنند تا بیشترین نتیجه را برای پوستتان به‌ارمغان بیاورند. از‌ آنجا‌ که التهاب‌ها و قرمزی‌ها با روش‌های ساده و پیش پا افتاده از بین نمی‌روند، توصیه می‌کنیم برای آرامش بخشیدن به پوست خود و از‌ بین‌ بردن این مشکلات از سرم‌های صورت استفاده کنید. برند‌های مختلفی این محصولات را با قیمت‌های بسیار مناسب در بازار عرضه می‌کنند.

سرم‌های پوست معمولاً خاصیت خنک‌کنندگی دارند؛ این خاصیت التهاب‌ها را خیلی سریع رفع می‌کند. همچنین این محصولات به‌دلیل ترکیبات عالی‌شان در مدت زمانی کوتاه، تحریکات پوستی را از بین می‌برند و با مرطوب‌کردن پوست جلوی خشک‌شدن بیش‌ از‌ اندازه آن را می‌گیرند.

پیشنهاد می‌دهیم در خرید سرم‌های صورت به‌سراغ مدل‌هایی بروید که بر پایه آب هستند. این سرم‌ها از خاصیت خنک‌کنندگی بیشتری برخوردارند و قاعدتاً خیلی زودتر شما را به نتیجه دلخواه‌تان می‌رسانند.

6.ماسک های مخصوص صورت

ماسک صورت جزء متداول ترین و راحت ترین روش‌هایی است که افراد برای از‌ بین‌ بردن آثار خستگی و همچنین آرامش بخشیدن به پوست خود از آن استفاده می‌کنند. در واقع اولین راهکاری که شاید خیلی‌ها به ذهنشان خطور کند، همین ماسک‌های صورت هستند که معمولاً به‌صورت آماده در بازار به‌فروش می‌رسند، اما می‌توانید آنها را در خانه نیز با استفاده از برخی مواد اولیه تهیه کنید.

پیشنهاد می‌دهیم برای خرید ماسک‌های صورت به‌سراغ مدل‌هایی بروید که در ترکیبات آنها از ویتامین‌های A، E و C استفاده‌شده است. هر یک از این ترکیبات به‌نوعی می‌توانند تأثیر خود را بر روی زیبایی چهره‌تان بگذارند و پوستی سرشار از آرامش را برایتان به‌ارمغان بیاورند.

7.تونر‌های بدون روغن

هر چند روغن‌های طبیعی می‌توانند تأثیر فوق‌العاده‌ای در از‌ بین‌ بردن بسیاری از مشکلات پوستی داشته باشند، اما متأسفانه تأثیر زیادی در رفع التهاب‌ها و قرمزی‌های صورت ندارند و حتی باعث تشدید آنها نیز می‌شوند؛ بنابراین به‌هیچ‌عنوان نمی‌توان روی آنها به‌عنوان یکی از روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت حساب باز کرد.

اگر نمی‌دانید به‌چه دلیل پوستتان دچار التهاب شده است، پیشنهاد می‌دهیم که از تونر‌های بدون‌روغن استفاده کنید. درصد آسیب‌رسانی این تونر‌ها به‌حداقل رسیده و معمولاً بیشترین نتیجه را برایتان به‌بار می‌آورند؛ بنابراین روی آنها می‌توانید برای مبارزه با قرمزی‌ها و التهابات پوستی حساب باز کنید.

تونر‌ها نه‌تنها در پاکسازی عمیق پوست کمک می‌کنند و آلودگی‌ها و گرد و غبار‌های سطح آن را از بین می‌برند، بلکه در از‌ بین‌ بردن جوش نیز بسیار تأثیرگذارند و در صورت استفاده از مدل‌های آبرسانِ این تونر‌ها جلوی خشک‌شدن بیش‌از‌اندازه پوستتان را می‌گیرید و زیبایی را برای خود به‌هدیه می‌آورید.

آرامش پوست صورت، راهی برای افزایش جذابیت

اگر از روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت استفاده کنید، جذابیت و زیبایی‌تان افزایش پیدا می‌کند و پیری، چین‌وچروک، آکنه، جای جوش، لکه‌های تیره و … هیچ‌کدام زیبایی چهره‌تان را از بین نمی‌برند. این راهکار‌ها توسط پزشکان و بسیاری از متخصص‌های پوست تأیید شده‌اند، بنابراین تأثیرگذاری خیلی خوبی دارند؛ منتهی باید دوره استفاده از آنها را جدی بگیرید و طبق اصول و قواعد خاصی از‌ این‌ روش‌ها استفاده کنید تا به نتیجه برسید.

اگر به‌دنبال نتیجه‌بخش‌ترین روش‌های آرامش بخشیدن به پوست صورت هستید و می‌خواهید در سریع ترین زمان آرامش را به چهره و پوستتان هدیه دهید، پیشنهاد می‌دهیم که به‌سراغ کلینیک‌های زیبایی بروید. در این کلینیک‌ها از تجهیزات، متد‌ها و روش‌های پیشرفته‌ای استفاده می‌کنند که با استفاده از آنها می‌توانید به رویایتان برسید و پوستی بدون‌نقص و فوق‌العاده عالی داشته باشید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید