مجله زیبایی ساعی
0

برای کریسمس چه لباسی بپوشیم؟ / ایده هایی برای لباس زنانه کریسمس

برای کریسمس چه لباسی بپوشیم؟ / ایده هایی برای لباس زنانه کریسمس

احتمالا ضرب المثل «هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد» را شنیده‌اید. انتخاب لباس درست و مناسب برای هر مراسم و هر مناسبتی، مثال بارز این ضرب المثل است که باید برای شرکت در هر مراسمی، پوششی متناسب با آن حال و هوا را داشت.

کریسمس یکی از جشن‌هایی است که بسیاری از خانواده‌های مسیحی و ایرانی، این روز را جشن می‌گیرند و لباس مخصوص این جشن را می‌پوشند. مسلما پوشیدن لباس متناسب با هر جشن یا مراسمی، نه تنها حس و حال بهتری را برای خود فرد ایجاد می‌کند، بلکه باعث انتقال حس بهتری به اطرافیان نیز می‌شود؛ از این رو پوشیدن لباس مناسب کریسمس برای افراد بسیاری، خصوصا خانم‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است. آیا شما هم به دنبال انتخاب یک لباس زیبا و در عین حال شیک برای جشن کریسمس هستید و دوست دارید لباس شما در این جشن چشم‌نواز باشد؟ اگر شما هم این دغدغه را دارید، ما در این مطلب قصد داریم اطلاعات مفیدی را در خصوص انتخاب لباس کریسمس برای خانم‌ها بیان کنیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین لباس برای کریسمس را چگونه انتخاب کنیم؟

یکی از جشن‌های بزرگ که مربوط به سال نو میلادی است و برای بسیاری از افراد، بسیار اهمیت دارد، جشن کریسمس است که این جشن از آیتم‌های مختلفی مانند لباس، تزئینات درخت کاج، هدایا، خوراکی‌ها و… تشکیل می‌شود. انتخاب لباس برای خانم‌ها در جشن کریسمس یکی از مهم‌ترین و هیجان انگیزترین بخش‌های این جشن است که متناسب با سبک سلیقه آن‌ها، انجام می‌شود.

در پاسخ به این سوال که چگونه بهترین لباس کریسمس را برای خانم‌ها را انتخاب کنیم؟ باید بگوییم برای انتخاب بهترین لباس کریسمس برای بانوان، یک سری معیارها و فاکتورهایی وجود دارد که با توجه به آن‌ها، می‌توان لباس مناسب و زیبایی را انتخاب کرد.

بیشتر بدانید: 7 نکته مهم که خانم ها برای خرید لباس مجلسی باید بدانند

قبل از انتخاب لباس برای کریسمس، ابتدا باید از نوع مراسم و مهمانی، تعداد افراد شرکت کننده، نحوه برگزاری مراسم و … اطلاعاتی داشته باشید؛ سپس متناسب با بودجه و سلیقه خود، لباس مناسب را انتخاب کنید. اصولا رنگ لباس‌هایی که برای جشن کریسمس استفاده می‌شوند، شامل رنگ‌های قرمز، سبز و سفید هستند. همچنین طرح‌هایی مانند دانه‌های برف، گوزن، آدم برفی، فندق شکن، فرشته‌های آسمانی، بابانوئل، شکلات دسته عصایی، سورتمه، درخت کریسمس و… نیز از طرح‌هایی هستند که روی لباس‌های کریسمس برای خانم‌ها وجود دارند. در ادامه قصد داریم عوامل موثر بر انتخاب لباس زنانه برای کریسمس بپردازیم.

معیارهای مهم انتخاب لباس زنانه برای کریسمس

مسلما هر خانمی دوست دارد لباسی را که برای این جشن انتخاب می‌کند، شیک و زیبا باشد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در جشن ها و مهمانی های مختلف، لباس برخی از خانم‌ها بسیار چشم نوازتر و زیباتر به نظر برسد، اما آیا راز این زیبایی را می‌دانید؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم برای اینکه لباس انتخابی شما، شیک و زیبا باشد، لزوما نیازی به صرف هزینه‌های زیاد برای خرید لباس‌های گران قیمت نیست؛ بلکه باید بدانید چه لباسی را انتخاب کنید. در ادامه به بررسی مهم‌ترین فاکتورهایی که در انتخاب لباس زنانه برای کریسمس باید در نظر بگیرید، می‌پردازیم.

● متناسب با نوع مهمانی، لباس را انتخاب کنید

اینکه جشن کریسمسی که قصد شرکت در آن را دارید، چگونه است، یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین گزینه‌هایی است که در انتخاب لباس، نقش بسزایی دارد. به عنوان مثال آیا این جشن یک دورهمی ساده است و یا تعداد مهمان‌ها زیاد است؟ آیا مهمانی شما، تم خاصی دارد یا خیر؟ در واقع با پاسخ به این سوالات، گستره لباس‌هایی را که قصد انتخاب آن‌ها را دارید کمتر شده و انتخاب لباس‌ها ساده‌تر می‌شود. به عنوان مثال اگر جشن کریسمس یک دورهمی ساده باشد، نیازی به پوشیدن پیراهن‌های مجلسی بلند نیست و می‌توانید با یک استایل ساده در مراسم حاضر شوید.

● به اندام خود دقت کنید

نکته بعدی که در انتخاب لباس زنانه برای کریسمس وجود دارد، توجه به اندام است. در صورتی که لباس‌های زنانه برای کریسمس را مطابق با اندامتان انتخاب کنید، نه تنها استایل شما شیک‌تر می‌شود؛ بلکه شما خوشتیپ‌تر نیز به نظر می‌رسید. در انتخاب لباس‌، به اندازه، تنگ بودن و گشاد بودن لباس‌ها، بلندی و کوتاهی و همچنین مدل لباس‌ها، حتما دقت کنید تا بتوانید بهترین لباس را انتخاب کنید.

● به رنگ لباس‌ها توجه کنید

برخی از جشن‌ها و مراسم، داری یک تم رنگی از لباس و تزیینات هستند و برای هماهنگی بیشتر شما با نوع مراسم، انتخاب رنگ لباس متناسب با جشن، اهمیت بالایی دارد. رنگ‌های قرمز، سبز و سفید، سنتی‌ترین رنگ‌های لباس کریسمس برای خانم‌ها هستند که می‌توانید از این رنگ‌ها برای لباس‌هایتان استفاده کنید. همچنین اگر قصد دارید زیبایی لباستان دو‌چندان شود، می‌توانید از رنگ‌هایی همچون شرابی، نقره‌ای و طلایی نیز استفاده کنید.

● جنس پارچه را در نظر بگیرید

تنوع جنس‌ پارچه‌هایی که برای لباس‌های کریسمس زنانه وجود دارد، به قدری زیاد است که گاهی اوقات می‌تواند شما را سردرگم کند. پارچه‌هایی از جنس نخ، پشم، پنبه، ترمه، ساتن، مخمل، بافت و… نمونه‌هایی از جنس پارچه‌های استفاده شده در لباس‌های کریسمس هستند که حتی می‌توان این جنس‌ها را با هم تلفیق کرد. به عنوان مثال، آستین‌های یک پیراهن کوتاه قرمز رنگ ساتن را با مخمل سفید می‌توان تزیین کرد.

علاوه بر عوامل ذکر شده، معیارهایی همچون در نظر گرفتن استایل شخصی، میزان هزینه مصرفی برای خرید لباس نیز از عواملی هستند که در موضوع انتخاب لباس زنانه برای کریسمس، تاثیرگذار هستند.

بیشتر بخوانید: 10 راز خوش پوش بودن که خانم ها باید بدانند

انواع لباس‌های کریسمسی برای بانوان

انتخاب جنس و رنگ لباس‌های کریسمس برای بانوان، با توجه به تنوعی که دارند، ممکن است گاهی کمی دشوار باشد. جنس‌هایی مانند ساتن، مخمل، بافت و… از جمله جنس لباس‌هایی هستند که می‌توانید برای آماده شدن لباس در این جشن، از آن‌ها استفاده کرد. ایده‌ها و لباسهای بسیاری برای انتخاب شما بانوان وجود دارد که در ادامه قصد داریم به معرفی چندین نوع لباس و استایل مناسب برای خانم‌ها در جشن کریسمس بپردازیم.

● بلوز بافت همراه با شلوار

یکی از ساده‌ترین و شیک‌ترین نوع لباس‌هایی که خانم‌های برای جشن کریسمس می‌توانند آن را انتخاب کنند، پوشیدن، بلوز بافت همراه با یک شلوار است که به راحتی می‌تواند یک استایل شیک را برای رفتن به مهمانی، رقم بزند.

جنس شلوار را می‌توانید از بافت، جین و یا هر جنس دیگر انتخاب کنید. تنوع بلوزهایی که می‌توانید بپوشید، بسیار زیاد بوده و متناسب با نوع اندامتان می‌توانید یک بلوز زیبا را انتخاب کنید. همچنین استفاده از بلوزهای بافتنی که طرح‌های کریسمسی روی آن‌ها وجود دارد، می‌تواند استایل شما را شیک‌تر و هماهنگی تیپ شما را با مراسم کریسمس بیشتر کند.

● پیراهن‌های زنانه بلند یا کوتاه

می‌توان گفت یکی از زیباترین و ایده‌آل‌ترین ایده‌ها برای انتخاب لباس برای کریسمس، پوشیدن یک پیراهن بلند یا کوتاه، برای خانم‌ها است که انتخاب بلند بودن و کوتاه بودن پیراهن، بر اساس سبک سلیقه و اندام‌ آن‌ها صورت می‌گیرد.

می‌توانید از پیراهن‌های مجلسی که رنگ قرمز و سبز دارند، برای جشن کریسمس استفاده کنید. اگر پیراهن بلند را انتخاب کردید، بهتر است از یک کفش مجلسی پاشنه بلند برای شیک شدن استایلتان استفاده کنید و اگر انتخاب شما پیراهن‌های کوتاه بود، بهترین گزینه، انتخاب یک بوت زیبا است که جذابیت فوق العاده‌ای به استایل شما می‌بخشد.

● لباس‌های سرهمی یا اورال

اگر به دنبال یک استایل شیک و در عین حال ساده هستید، که اتفاقا به تازگی نیز بسیار ترند شده، لباس‌های اورال و یا سرهمی بهترین گزینه انتخابی برای شما هستند.

لباس‌های اورال هم به صورت آستین‌دار و هم به صورت بدون آستین طراحی شده‌اند که لباس‌های اورال با توجه به قیمت مناسب و در عین حال تنوع رنگ بندی که دارند، می‌توانند استایل شیکی را به شما هدیه دهند. شما می‌توانید یک اورال قرمز رنگ را همراه با یک کمربند زیبا و یک جفت کفش پاشنه بلند شیک بپوشید و از استایل زیبایتان نهایت لذت ببرید.

● کت دامن یا کت شلوار

پوشیدن یک کت زیبا همراه با دامن و یا شلوار، یکی دیگر از گزینه‌های انتخابی برای لباس کریسمس است که می‌توانید از این استایل نیز ایده بگیرید. انتخاب کوتاهی و بلندی دامن و‌ نوع دامن (پلیسه، راسته، پفی) متناسب با سلیقه و اندام شما صورت می‌گیرد. همچنین می‌توانید کت را با شلوار بپوشید و یک استایل شیک و در عین حال رسمی را داشته باشید.

علاوه بر ایده‌ها و استایل‌های ذکر شده در مطالب فوق، موارد دیگری هم وجود دارند که شامل موارد زیر هستند.

● استفاده از لباس‌هایی با طرح‌های چاپی
● ست‌های خانوادگی کریسمسی با رنگ‌های دلخواه
● استفاده از کلاه‌های بابانوئل

همچنین استفاده از لباس‌های بافتنی کریسمسی مانند لباس‌هایی که دانه‌های برف، شاخ گوزن و.. روی آن‌ها طراحی شده است نیز گزینه‌های مناسبی برای لباس‌های خانم‌ها در کریسمس است.

کلام پایانی

جشن کریسمس یکی از جشن‌های مربوط به سال نو میلادی است که امروزه بسیاری از خانواده‌های ایرانی به این مناسبت، این روز را جشن می‌گیرند. انتخاب لباس زنانه برای کریسمس یکی از آیتم‌های حساس و مهم برای هر خانمی است که باید با دقت این کار انجام شود. مسلما پوشیدن یک لباس زیبا و هماهنگ با جشن کریسمس نه تنها برای خانم‌ها بسیار لذت‌بخش بوده؛ بلکه باعث زیباتر شدن و هماهنگ شدن با مراسم نیز می‌شود. برای انتخاب لباس زنانه مناسب کریسمس به اندام، رنگ، استایل، قیمت، نوع مهمانی و… حتما دقت کنید تا بتوانید بهترین لباس را برای شرکت در مراسم انتخاب کنید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید