مجله زیبایی ساعی
0

ایران پایتخت عمل زیبایی بینی جهان شد؛ دلایل علاقه ایرانی ها به جراحی زیبایی بینی

ایران پایتخت عمل زیبایی بینی

ایران در سال های اخیر، تبدیل به پایتخت جراحی بینی دنیا شده است. بر اساس آمارهای جهانی، ایران در سال 2022 با انجام بیش از 250 هزار عمل جراحی بینی، مقام اول را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

چندی پیش، علیرضا صابری دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در گفتگویی با خبرگزاری ها اعلام کرد: «عمل زیبایی بینی نسبت به سایر عمل‌های زیبایی در ایران بیشتر است، بعد از آن عمل لیفت صورت، تزریق چربی‌های صورت و پلک فوقانی و تحتانی. احتمالاً بیشترین عمل بینی دنیا در ایران انجام می‌شود، برای همین به پایتخت جراحی بینی جهان معروف است.

نسبت به ده سال گذشته، مراجعه مردها برای انجام جراحی زیبایی بیشتر شده است. مثلاً ۱۵ الی ۲۰ درصد از مراجعه کننده‌ها به خودم مردها هستند.»

دلایل علاقه زیاد ایرانی ها به عمل زیبایی بینی

دلایل مختلفی برای علاقه زیاد ایرانی ها به عمل زیبایی بینی وجود دارد. در اینجا به برخی از مهم ترین این دلایل اشاره می کنیم:

تاثیر فرهنگ و رسانه: در فرهنگ ایرانی، زیبایی ظاهری از اهمیت زیادی برخوردار است. رسانه ها نیز با نمایش تصاویری از افراد زیبا، این اهمیت را تقویت می کنند. این عوامل می توانند باعث ایجاد نارضایتی از ظاهر بینی در برخی افراد شوند. این روزها شبکه های اجتماعی پر است از تصاویر آدم های بی نقص و زیبا. فیلترهای اپلیکیشن های اجتماعی هم به این ماجرا دامن می زند. اینجوری است که خیلی از آدم ها فکر می کنند لولو هستند و حتی بدون فیلتر، یک چت تصویری ساده هم انجام نمی دهند!

هزینه مناسب: در ایران، جراحی زیبایی بینی به نسبت سایر کشورهای جهان، هزینه کمتری دارد و دسترسی به آن آسان تر است. این عوامل نیز می توانند باعث افزایش میزان عمل زیبایی بینی در ایران شوند. به علاوه ایرانی ها، بسیاری از اتباع کشورهای همسایه هم برای جراحی های زیبایی به ایران مراجعه می کنند چرا که هزینه عمل در بیمارستان های ایرانی برایشان به شدت صرفه اقتصادی دارد.

بهبود اعتماد به نفس: عمل زیبایی بینی می تواند باعث بهبود اعتماد به نفس افراد شود. افرادی که از ظاهر بینی خود ناراضی هستند، ممکن است در زندگی اجتماعی و شغلی خود دچار مشکل شوند. عمل زیبایی بینی می تواند به این افراد کمک کند تا اعتماد به نفس خود را افزایش دهند.

تجربه و مهارت پزشکان ایرانی: پزشکان ایرانی در زمینه جراحی زیبایی بینی، از تجربه و مهارت بالایی برخوردار هستند. این پزشکان دوره های آموزشی تخصصی را در زمینه جراحی بینی گذرانده اند و به تکنیک های جدید این جراحی مسلط هستند.

دسترسی آسان: ایران کشوری است که از نظر جغرافیایی، دسترسی آسانی دارد و مقصد گردشگری بسیاری از شهروندان سایر کشورهاست. این عوامل باعث شده است که افراد از سایر کشورها بتوانند به راحتی برای انجام عمل زیبایی بینی به ایران سفر کنند.

ایران پایتخت عمل زیبایی بینی

علیرضا صابری، دبیر انجمن علمی جراحان پلاستیک و زیبایی ایران در ادامه صحبت هایش می گوید: «امروز سیل عظیمی از مراجعه کننده داریم که اصلاً نیاز به جراحی زیبایی ندارند. از هر ۱۰۰ نفر مراجعه کننده ۳۰ نفر آن‌ها به عمل نیاز دارند، ۳۰ نفر دیگر واقعاً نیازی به عمل ندارند، اما به‌دلیل مسائلی مانند مد روز یا مواردی مانند چشم و هم‌چشمی خواستار عمل زیبایی بینی هستند، ۴۰ درصد باقی مانده هم کسانی هستند که هم می‌توانند عمل کنند و هم می‌توانند عمل نکنند، بنابراین به سلیقه خودشان برمی‌گردد.»

در نهایت، باید توجه داشت که حق هر انسانی است که بخواهد زیبا باشد، اما بسیاری از اوقات، این تمایل به زیبایی از سر چشم و همچشمی یا فشار اجتماعی است. در میان بازیگران و سلبریتی ها هم بسیاری از افراد را می بینیم که چهره خوبی دارند ولی باز هم سراغ عمل های زیبایی می روند و اجزای صورت و بدنشان را دستکاری می کنند.

حواسمان باشد که به خاطر نظر این و آن و ترندهای زیبایی که هر روز در شبکه های اجتماعی و رسانه ها شاهدش هستیم، جسم مان را دچار آسیب نکنیم، یا حداقل های پزشکی و استاندارد جراحی را با مراجعه به مراکز معتبر، مد نظر قرار بدهیم چرا که خیلی وقت ها آسیب های وارده، جبران ناپذیر هستند.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید