مجله زیبایی ساعی
0

آیا یخ درمانی برای پوست مفید است؟

آیا یخ درمانی برای پوست مفید است؟

مشکلاتی همچون آکنه، جوش، چین و چروک، منافذ باز، تیرگی پوست، از بین رفتن نشاط و شادابی پوست، عمیق شدن گودی زیر چشم و صدها مشکل دیگر، همگی در اثر عوامل درونی و بیرونی مختلفی به وجود می‌آیند. عواملی همچون قرارگیری در معرض نور آفتاب، آلودگی‌ها، عادت‌های غذایی نامناسب، استرس، کم خوابی و… همگی مواردی هستند که باعث ایجاد مشکلات پوستی می‌شوند. افرادی که این مشکلات پوستی را دارند، همواره به دنبال راهی برای از بین بردن این مشکلات هستند و تصور می‌کنند فقط استفاده از محصولات گران‌قیمت می‌تواند این مشکلات را برطرف کند؛ اما شاید باورش سخت باشد که می‌توانید با چند تکه یخ، بسیاری از این مشکلات را به سادگی از بین ببرید.

در ادامه قصد داریم به تاثیرات یخ روی پوست و زیبایی بپردازیم و بررسی کنیم که آیا یخ باعث درخشش پوست و جلوگیری از افتادگی و تیرگی‌های پوستی می‌شود یا خیر؟ با ما در ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

رفع مشکلات پوستی با یخ

از گذشته‌های دور تا کنون استفاده از یخ برای رفع بسیاری از مشکلات، در بین بسیاری از افراد، رایج است. متاسفانه بسیاری از خانم‌ها و آقایان برای رفع مشکلات پوستی خود، همیشه به سراغ محصولات شیمیایی و حتی محصولات بسیار گران قیمت می‌روند. در بازار محصولات زیبایی، از سالیسیلیک اسید و بنزوئیل پراکسید، برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کنند که باید بدانید استفاده بیش از حد از این مواد، می‌تواند باعث افزایش آکنه در پوست شود. طبق نظریه‌ آکادمی پوست آمریکا AAD, باید از مصرف محصولاتی که حاوی الکل هستند، مانند تونرها و لایه بردار‌ها خودداری کرده و روش‌های خانگی را جایگزین نمود.

استفاده از یخ، یک روش خانگی برای افزایش زیبایی پوست است که می‌تواند با تاثیراتی که روی رگ‌های خونی می‌گذارد، پوست را درخشان کند. استفاده از یخ روی پوست صورت می‌تواند به رفع مشکلاتی همچون موارد زیر کمک کند:

● کاهش آفتاب سوختگی
● کاهش چین و چروک
● درمان آکنه و جای جوش
● بستن منافذ باز پوست
● جلوگیری از افتادگی پوست
● سفت کردن پوست
● لایه برداری
● جوانسازی
● افزایش درخشش پوست

همچنین استفاده از یخ می‌تواند تا حد زیادی در کاهش لکه‌های تیره پوست، موثر باشد.

در ادامه به بررسی مهم‌ترین فواید استفاده از یخ می‌پردازیم.

فواید استفاده از یخ برای پوست چیست؟

شاید شما هم از دوستان و آشنایان خود هنگامی که در مورد مشکلات پوستی‌ خود گله می‌کنید، در مورد استفاده از یخ چیزهایی را شنیده باشید، اما آیا واقعا استفاده از یخ برای پوست مفید است و می‌تواند در درمان مشکلات پوستی به ما کمک کند یا خیر؟

با ماساژ صورت با یخ، پوست را درخشان کنید

یکی از بهترین فواید استفاده از یخ، روی پوست، درخشان شدن پوست در اثر ماساژ دادن یخ روی آن است. دلیل اینکه یخ می‌تواند پوست صورت را درخشان کند، این است که یخ به دلیل سرمایی که دارد، رگ‌های پوست را منقبض می‌کند و از این طریق، گردش خون بهبود پیدا می‌کند. از طرفی به دلیل بهبود جریان گردش خون، خستگی پوست کاهش پیدا کرده و پوست صورت، سرزنده و درخشان دیده می‌شود.

آکنه‌های صورتتان را با یخ کاهش دهید

وجود آکنه روی پوست صورت، یکی از مشکلاتی است که گاهی اوقات، باعث کاهش اعتماد به نفس افراد می‌شود. اگر شما هم روی پوست خود، آکنه دارید، پیشنهاد می‌کنیم از یخ برای درمان این مشکل استفاده کنید. قالب‌های جادویی یخ، می‌توانند چربی پوست و حتی تورم‌هایی که در اثر آکنه به وجود می‌آیند را کاهش دهند.

چین و چروک‌های صورت را با یخ کم کنید

پس از ماساژ صورت با یخ، به دلیل انتقال سرمای یخ به پوست صورت، منافذی که روی پوست صورت ایجاد شده‌اند، کوچک می‌شوند. همچنین منافذی که با مواد زائد و آلودگی‌ها بسته شده‌اند، باز می‌شوند که می‌توانید به کمک شوینده‌های مخصوص پوست، آلودگی‌های روی پوست را تمیز کنید که از این طریق می‌توان خطوط چین و چروک را کاهش داد و بروز پیری پوست را تا حدودی به تاخیر انداخت.

با یخ لک‌های تیره پوستی را کمرنگ نمایید

وجود لک‌های تیره روی پوست، مسلما برای هیچکس خوشایند نیست، اما شما می‌توانید با استفاده از یخ، این لکه‌های تیره را کاهش دهید. برای اینکه بتوانید نتیجه بهتری بگیرید، از گلاب و عصاره خیار در قالب‌های یخ استفاده کنید و به مرور زمان متوجه کمرنگ شدن لک‌های تیره روی پوست خود خواهید شد.

پف زیر چشم را با استفاده از یخ، کاهش دهید

یکی از فواید استفاده از یخ، برای صورت، کاهش پف زیر چشم و همچنین تیرگی‌های زیر چشم است. در واقع، قرار دادن یخ روی پوست زیر چشم، باعث جمع شدن رگ‌های خونی گشاد شده، می‌شود و از این طریق، پف زیر چشم را کاهش می‌دهد. برای اینکه بتوانید اثربخشی این روش را بیشتر کنید، (طبق تحقیقاتی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده) می‌توانید چای و یا قهوه را به قالب‌های یخ اضافه کرده و از این طریق، باعث افزایش جریان خون در پوست شوید.

یخ از افتادگی پوست، جلوگیری می‌کند

یکی از علائم پیری پوست، شل شدن و افتادگی پوست صورت است که با استفاده از یخ، می‌توان این علائم را به تاخیر انداخت. استفاده از یخ روی پوست صورت، باعث کاهش منافذ پوستی، سفت شدن پوست و جوان به نظر رسیدن آن می‌شود. همچنین به دلیل افزایش گردش خون در پوست، نه تنها پوست صورت سفت می‌شود؛ بلکه روشن تر هم می‌گردد.

به طور کلی، بسیاری از پزشکان، استفاده از یخ و روش یخ درمانی را برای بهبود مشکلات پوستی، توصیه می‌کنند. در واقع از گذشته‌های دور تا کنون، بسیاری از افراد از یخ برای جوانسازی پوست خود، استفاده می‌کنند. در مقاله ادوین اسمیت پاپیروس که یکی از قدیمی‌ترین مقاله‌های پزشکی است و قدمت آن به حدود ۳۵۰۰ سال قبل از میلاد باز می‌گردد، بارها به استفاده از یخ و روش یخ درمانی توصیه شده است.

بایدها و نبایدهای استفاده از یخ برای پوست صورت

در مطالب فوق به بررسی مزایای استفاده از یخ برای پوست صورت پرداختیم، اما برای استفاده از یخ روی پوست، رعایت یک سری نکات و دستورالعمل‌ها، لازم و ضروری است که در ادامه به بررسی این بایدها و نبایدها می‌پردازیم.

● در هنگام استفاده از یخ روی صورت، هیچ وقت نباید مستقیما آن را روی صورت قرار ندهید؛ چرا که این کار می‌تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود.

● یخ را به صورت دوره‌ای به صورت خود بمالید و حرکات دورانی داشته باشید و هیچ وقت یخ را به صورت ثابت در یک نقطه از پوست خود قرار ندهید.

● از یک حوله تمیز برای قرار دادن یخ روی صورت استفاده کنید؛ چرا که تماس مستقیم یخ با پوست، باعث پاره شدن مویرگ‌های پوستی می‌شود.

● سعی کنید در هنگام ماساژ دادن پوست صورت با یخ، مدت زمان زیادی یخ را روی پوست قرار ندهید. همچنین از وارد کردن فشار پرهیز کنید.

● در هنگام استفاده از یخ برای پوست زیر چشم، به این دلیل که پوست زیر چشم حساس است، باید این کار را به آرامی انجام دهید.

● پوست صورت شما باید در هنگام یخ درمانی، کاملا تمیز و عاری از هرگونه مواد آرایشی باشد.

● استفاده از دستکش برای نگه داشتن یخ، باعث محافظت از پوست دست می‌شود.

رعایت توصیه‌های ذکر شده در هنگام استفاده از یخ برای صورت، به نتیجه گیری و اثربخشی بیشتر شما کمک می‌کند؛ بنابراین این توصیه‌ها را حتما در نظر داشته باشید.

چه کسانی نباید از یخ روی پوست صورت خود استفاده کنند؟

استفاده از یخ برای تمامی افراد، مجاز نیست و استفاده از یخ برای بعضی از گروه‌های پوستی و افراد، ممنوع است که به شرح زیر هستند:

● افراد دارای پوست نازک و حساس که مستعد قرمزی پوست هستند، نباید از یخ برای درمان مشکلات پوستی خود استفاده کنند؛ چرا که باعث تشدید این علائم ( قرمز شدن پوست) می‌شود.

● افرادی که در دوران نقاهت پس از انجام کارهای زیبایی همچون جراحی‌های زیبایی، پیلینگ، میکرونیدلینگ و یا هر روش دیگری هستند، به دلیل اینکه پوست آن‌ها حساس شده، نباید از یخ استفاده کنند.

● افرادی که دارای بیماری‌هایی مانند رینود، نوروپاتی محیطی هستند، نباید از یخ درمانی استفاده کنند.

● علاوه بر این افراد، افرادی که دارای مویرگ‌های شکسته در سطح پوست هستند، نیز جزو گروه‌های ممنوعه برای یخ درمانی هستند. برای تشخیص وجود مویرگ‌های شکسته، باید به پوست خود دقت کنید. در سطح پوست شما اگر رگ‌هایی شبیه تار عنکبوت دیده شد، نباید از یخ استفاده کنید.

کلام نهایی

به طور کلی طبق نظر بسیاری از کارشناسان زیبایی و پزشکان، استفاده از یخ، یکی از روش‌های کم هزینه و مناسب برای کاهش درمان مشکلات پوستی است. از یخ درمانی می‌توان برای کاهش پف زیر چشم، درمان آکنه، کاهش علائم پیری، افزایش درخشش پوست، جلوگیری از افتادگی پوست و ده‌ها مشکل دیگر، استفاده کرد. در واقع، یخ با تاثیراتی که روی رگ‌های خونی دارد، می‌توان باعث بهبود جریان گردش خون در پوست شود و از این طریق، ظاهر پوست را شاداب کند. دقت کنید که برای نتیجه گرفتن از روش یخ درمانی برای پوست، بهتر است این کار را به طور مرتب و با رعایت نکات ذکر شده برای استفاده از یخ که در مطالب فوق به آن‌ها پرداختیم، انجام دهید.

نظرات کاربران

  •  چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  •  چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر بخوانید