کاشت مو

کاشت مو از بدن یا کاشت مو به روش BHT

4.9
(12)

همان طور که می دانید در جراحی کاشت مو، گرافت ها از پشت سر و کناره های گوش برداشت و در ناحیه کم مو، کاشته می شوند. به این نواحی که مو از آن استخراج می شوند، بانک مو گفته می شود. به نظر شما در فردی که موهای پشت سر و کناره های گوش او نیز کم پشت باشند، امکان کاشت وجود دارد؟

پاسخ این پرسش مثبت است. بله! در چنین افرادی نیز از کاشت مو برای درمان ریزش مو استفاده می شود. در کاشت مو به روش BHT، موها از سایر قسمت های بدن برداشت و در ناحیه سر کاشته می شوند.

کاشت مو از بدن یا کاشت مو به روش BHT

در کاشت مو به روش BHT از همان اصول کاشت مو به روش FIT استفاده می شود، با این تفاوت که منطقه اهدا در سایر قسمت های بدن است. در این روش، استخراج واحدهای فولیکولی (FUE: Follicular Unit Extraction) از بخش هایی از بدن صورت می گیرد که موهایی ضخیم و قوی دارند. در برخی منابع از این روش به عنوان BHFUE یاد شده است که نشان دهنده نزدیکی روش BHT و FUE یا همان FIT است.

در افرادی که موهای سر برای اهدا مناسب نباشد، از پیوند موی بدن استفاده می شود. در برخی افراد چاره ای جز برداشت مو از سایر قسمت های بدن نیست.  این افراد عبارت‌اند از:

  • افرادی که موهای منطقه پشت سر و گوش آن ها بسیار ضعیف بوده یا دچار ریزش شده است؛
  • افرادی که در کاشت های قبلی، مناطق اهدا در آن ها بیش از اندازه استفاده شده است و برای برداشت مجدد مناسب نیست؛
  • افرادی که به دلیل استفاده از روش های نامناسب کاشت مو، منطقه اهدا در آن ها دیگر قابل استفاده نیست؛
  • در افرادی که به دلایلی از قبیل تصادف یا بخیه و زخم، دچار ریزش مو در بخش هایی از صورت از قبیل ابروها یا ریش شده اند نیز استفاده از این روش، بسیار کمک کننده است؛
  • از این روش کاشت مو در افرادی که نیاز به ترمیم موهای کاشته شده دارند نیز استفاده می شود. ترمیم موهای تاج، بخش های میانی سر یا خط موها با این روش امکان پذیر است.

در کلینیک ساعی، پزشکان ‌با داشتن سال ها تجربه در زمینه کاشت مو، بهترین روش کاشت مو را برای شما انتخاب می کنند. متخصصان این کلینیک تجربیات بسیار موفقی در کاشت مو به روش BHT دارند.

کاشت مو به روش BHT

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

منطقه برداشت مو در روش BHT

بنا به دلایل ژنتیکی، ویژگی ها و سرعت رشد موهای بدن از موی سر متفاوت است. موهای بدن سرعت رشد کمتری نسبت به موی سر دارند.

ریش صورت بهترین گزینه برای کاشت مو به روش BHT است. دلیل انتخاب موی ریش برای پیوند، سرعت رشد قابل توجه، ضخامت و مقاومت مناسب آن است. موی ریش به ویژه در بخش های زیر چانه بیشترین هماهنگی را با موی سر دارد. علاوه بر این برداشت مو از زیر چانه باعث می شود که تاثیر برداشت آن بر زیبایی صورت فرد کمتر باشد.

معمولا موهای سینه نیز ماندگاری مناسبی بعد از پیوند دارند و اولین انتخاب در پیوند موی بدن موهای ریش و سپس سینه است. با توجه به درصد بسیار کم موفقیت در پیوند موی سایر اعضای بدن معمولا از سایر اعضا برای پیوند مو استفاده نمی شود.

در برخی منابع علمی به موی پاها نیز برای پیوند اشاره شده است که شانس موفقیت و ماندگاری آن، چندان زیاد نیست. به‌هرحال موی ریش و سینه بهترین گزینه برای پیوند مو هستند.

از آنجایی که موهای بدن در گرافت هایی با موهای منفرد رشد می کنند، برای درمان ریزش مو از طریق پیوند مو، بدن نیاز به فولیکول های زیادی دارد. ۶۰ گرافت مو در هر سانتی متر مربع از موهای بدن، باعث تراکم موی ۶۰ الی ۷۰ مو در هر سانتی متر مربع می شود. در صورتی که ۶۰ گرافت مو در هر سانتی متر مربع از موهای سر، موجب تراکم ۹۰ الی ۱۲۰ مو در هر سانتی مربع می شود. این مطلب نشان دهنده این است که برای ایحاد تراکم طبیعی از طریق پیوند موی بدن، تقریبا دو برابر ایمپلنت لازم است. به همین دلیل معمولا این روش کاشت مو در ترکیب با سایر روش های سنتی برای درمان ریزش مو استفاده می شود و از کاشت مو به روش BHT برای ترمیم یا بهبود تراکم مو استفاده می شود.

ناحیه زیر ریش

کاندید مناسب کاشت مو به روش BHT

فردی که متقاضی استفاده از این روش کاشت مو است، باید با آگاهی از واقعیت ها، تصمیم به انجام کاشت مو بگیرد. در این صورت انتظارات او واقع‌بینانه تر می شود و در‌نهایت احساس رضایت بیشتری خواهد داشت.

برای بررسی شانس موفقیت کاشت مو به روش BHT، از پارامتری به نام شاخص اهداء قفسه سینه استفاده می شود. برای تعیین شاخص اهداء قفسه سینه چندین فاکتور بررسی می شود.

فاکتورهای اصلی در تعیین عدد شاخص اهدا قفسه سینه عبارت‌اند از:

  • مقدار تراکم مو؛
  • شباهت بین موی سر و بدن از نظر رنگ و حالت (فر یا صاف بودن)؛
  • تعداد گرافت های مو با ۲ الی ۳ فولیکول؛
  • وسعت ناحیه برداشت؛
  • طول موهای بدن.

در جدول زیر فاکتورهای ذکر‌شده و امتیازی که به افراد متقاضی کاشت مو به روش BHT در شرایط مختلف تعلق می گیرد، مشاهده می شود.

تعیین شاخص اهدا قفسه سینه (TDI)
۰۱۲امتیاز فرد
تراکم موکمتر از ۲۰ گرافت در Cm2بین ۲۰ الی ۴۰ گرافت در Cm2بیش از ۴۰ گرافت در Cm2
شباهت بین موی سر و بدنخیلی متفاوتتا حدودی متفاوتخیلی شبیه
تعداد گرافت ها با ۲ الی ۳ فولیکول موبیش از ۲۰ درصدبین ۲۰ الی ۳۰ درصدبیش از ۳۰ درصد
وسعت ناحیه برداشت کنندهکمتر از 50Cm2بین ۵۰ الی ۲۰۰ Cm2بیش از  5Cm2
طول موهای بدنکمتر از 2Cm2بین ۲ الی ۵ Cm2بیش از  5Cm2
مجموع

در صورتی که شاخص اهداء قفسه سینه در افراد کمتر از عدد ۴ باشد، این فرد برای کاشت مو به روش BHT، کاندیدای مناسبی نیست. در صورتی که عدد حاصل بین ۴ الی ۸ باشد، شانس موفقیت کاشت مو با این روش نسبی است و در شرایطی که این عدد بیش از ۸ باشد، فرد کاندیدای مناسبی برای پیوند موی بدن به سر است.

مراحل کاشت مو به روش BHT

مراحل اصلی این روش نیز همان مراحل کاشت مو به روش FUE است .کاشت مو به روش BHT طی مراحل ذیل انجام می شود:

  • انجام معاینات اولیه توسط پزشک، به منظور بررسی کیفیت موهای قسمت برداشت، ارزیابی وسعت منطقه برداشت و کاشت، بررسی پوست سر، طراحی خط مو و ارزیابی فولیکول های لازم به منظور ایجاد تراکم حداکثری. به طور کلی در این مرحله مشخص می شود که استفاده از کاشت مو به روش BHT برای فرد متقاضی موثر است یا خیر؛
  • بی حسی و ضد عفونی کردن پوست منطقه اهدا و پوست سر به منظور از بین بردن باکتری ها، آلودگی ها و پیشگیری از بیماری های عفونی؛
  • برداشت فولیکول ها از منطقه برداشت با استفاده از پانچ های مخصوص؛
  • آماده سازی فولیکول ها توسط تیم درمانی. آماده سازی فولیکول ها و ترمیم فولیکول های آسیب دیده در زیر میکروسکوپ از مراحل مهم کاشت مو است. این عملیات هم زمان با کاشت مو توسط افراد متخصص در این زمینه انجام می شود؛
  • قرار دادن فولیکول های برداشت شده در منطقه کاشت. این مرحله در تمام روش های کاشت مو شبیه به هم است. بعد از ایجاد کانال هایی در منطقه کاشت، فولیکول های آماده سازی شده، در آن ها جاگذاری می شوند.

در این روش کاشت مو، امکان برداشت ۱۰۰۰ الی ۱۵۰۰ گرافت مو از ناحیه غیر پشت سر در هر جلسه وجود دارد؛ بنابراین معمولا کاشت مو به روش BHT نیاز به چند جلسه دارد.

مزایای کاشت مو BHT

کاشت مو به روش BHT مشکل بسیاری از افرادی را که بانک موی ضعیف دارند، حل کرده است. افرادی که به دلایلی از قبیل ترشحات هورمونی نامنظم، زمینه های ژنتیکی و کاشت موهای قبلی، بانک مو در آن ها مناسب نیست، با وجود این روش، هنوز شانس برخورداری از موهایی متراکم و زیبا را دارند. از دیگر مزایای کاشت مو به روش BHT، نکات ذیل قابل بیان هستند:

  • این روش کاشت مو همانند روش FUE بدون ایجاد برش و بخیه در سر انجام می شود؛
  • خونریزی حین و بعد از کاشت مو بسیار کم است؛
  • در این روش کاشت مو بیمار هوشیار است و از داروهای بیهوشی استفاده نمی شود؛
  • با توجه به اینکه از داروهای بی حسی استفاده می شود و بخیه و برش وجود ندارد، درد حین و بعد از کاشت مو توسط بیمار احساس نمی شود؛
  • عوارض و اسکارهای ناحیه برداشت که در سایر روش های کاشت مو در سر دیده می شوند، در این روش در صورتی که منطقه برداشت در سینه باشد، در معرض دید نیستند.

معایب کاشت مو به روش BHT

  • عدم سازگاری موی سر و بدن از لحاظ رنگ و حالت، در نتیجه کاشت مو تاثیرگذار است؛
  • عدم سازگاری موی سر و بدن از نظر میزان رشد: موهای بدن در ۶ ماه حدود ۱ الی ۲ اینچ رشد می کنند. هرچند موهایی که از بدن برداشت و در سر کاشته شده اند، پس از تغییر مکان با محل جدید خود همخوانی پیدا می کنند و رشد آن ها مانند موی سر می شود؛ اما گاهی این هماهنگی به مدت زمان احتیاج دارد که ممکن است برای برخی افراد دلسردکننده باشد؛
  • حداکثر درصد موفقیت مشاهده شده در استفاده از این روش، ۷۰ درصد بوده است. به عبارت دیگر هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام گرافت های کاشته شده ریشه بزنند؛ اما به هرحال باید در نظر داشت که این روش تنها روش قابل استفاده برای بسیاری از افراد است.
  • با توجه به اینکه حساسیت پوست بدن نسبت به پوست سر بیشتر است، برداشت مو از بدن از نظر تعداد‌، محدودیت بیشتری نسبت به سر دارد. به عنوان مثال برخی از افراد به منظور ایجاد تراکم بالا در سر، تمایل به برداشت زیاد از ریش دارند که این موضوع امکان پذیر نیست. زیرا برداشت زیاد ممکن است باعث ایجاد اسکار و جای زخم زیاد شود. در این صورت اگرچه مشکل زیبایی و تراکم مو در این افراد حل می شود؛ اما احتمال بر جای ماندن، جای زخم و اسکار در صورت را بیشتر می کند که به نوبه خود، مسئله ای دیگر در زیبایی فرد است.

توصیه های قبل از کاشت مو

برخی مراقبت های تغذیه ای و دارویی قبل و بعد از کاشت مو برای حصول نتیجه ای رضایت بخش، ضروری است.

مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت مو به روش BHT، مشابه بسیاری از دیگر روش های کاشت مو است. برخی از مراقبت های لازم قبل و بعد از کاشت مو عبارت‌اند از:

  • استفاده از قلیون، سیگار و الکل، حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت متوقف شود؛
  • استفاده از وارفارین، آسپیرین و دیگر داروهایی که سبب کاهش غلظت خون می شوند، ۱۰ روز قبل از کاشت مو متوقف شوند؛
  • در شرایطی که افراد نسبت به داروهای خاصی از قبیل آنتی بیوتیک ها حساسیت دارند، لازم است که پزشک از موضوع مطلع باشند؛
  • تمیز بودن منطقه برداشت و کاشت بسیار مهم است، لازم است که شب قبل از کاشت مو، موها شسته شوند؛
  • لازم است که پزشک به طور کامل و دقیق از تمام داروهای مصرفی بیمار مطلع باشد؛
  • معمولا روش های کاشت مو از قبیل کاشت مو به روش BHT عوارض بعد از عمل چندانی ندارند و بیمار به زودی فعالیت های روزانه خود را شروع می کند؛ اما در رابطه با شروع فعالیت های فیزیکی سنگین لازم است که با پزشک مشورت شود. شروع زود‌هنگام ‌ورزش های سنگین، آسیب جدی به فولیکول های کاشته شده‌ وارد می کند؛
  • مصرف به موقع آنتی بیوتیک ها، مسکن ها و سایر داروهای تجویز شده توسط پزشک، لازم و ضروری است؛
  • در روزهای اول پس از کاشت، تنها از آب برای شستشوی موها استفاده می شود. استفاده از شامپوها و مواد شوینده تنها از زمان مشخص شده توسط پزشک مجاز است.

چرا قبل از کاشت مو آزمایش می دهیم؟

در تمام روش های کاشت مو از جمله کاشت مو به روش BHT، انجام برخی آزمایشات قبل از کاشت مو ضروری است. پزشک از تجویز آزمایشات چندین هدف دارد. یکی از دلایل اصلی این آزمایشات، اطمینان از نبود بیماری های عفونی از قبیل هپاتیت و ایدز است. در صورت وجود این بیماری ها لازم است اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به تیم درمانی انجام شود.

از طرف دیگر در صورتی که بیمار مشکلات انعقاد خون داشته باشد، ممکن است سبب مشکلات جدی حین و بعد از عمل شود. در این زمینه نیز نیاز به انجام اقدامات پیشگیرانه است. علاوه بر این گاهی علت ریزش مو، مشکلات هورمونی یا کمبودهای تغذیه ای و ویتامین است، در این صورت لازم است که علت ریزش از طریق روش های درمانی برطرف شود.

برخی آزمایشات رایج قبل از کاشت مو عبارت‌اند از:

  • شمارش کامل خون؛
  • بررسی قند خون تصادفی بیمار؛
  • بررسی خون بیمار از نظر ویروس هپاتیت C و B؛
  • بررسی زمان پروترومبین و زمان ترومبوپلاستین فعال شده؛
  • انجام تست الایزا به منظور بررسی ابتلا به ویروس HIV؛
  • بررسی زمان لخته شدن خون.

ممکن است به صلاحدید پزشک آزمایشات دیگر نیز ضروری باشند.

هزینه کاشت مو به روش BHT

با وجود اینکه در کاشت مو به روش BHT منطقه برداشت بخش هایی از بدن است؛ اما هزینه آن با روش های دیگر چندان تفاوت ندارد. عوامل موثر در تعیین هزینه نهایی این روش کاشت مو، همانند سایر روش های کاشت مو است و به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد.

 وسعت منطقه کاشت و تعداد فولیکول های لازم برای پیوند از عوامل اصلی موثر بر هزینه کاشت مو هستند. در معاینات اولیه، پزشک پس از بررسی های لازم، تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری و هزینه کاشت مو را مشخص و به بیمار اعلام می کند.

علاوه بر این در کلینیک های مختلف بسته به تجهیزات و امکانات مورد استفاده و تبحر پزشک، هزینه کاشت مو به روش های مختلف، متفاوت است. برخی از روش ها نیاز به تبحر و مهارت بیشتر و نیز تجهیزات بیشتری دارند. این عوامل نیز سبب افزایش هزینه کاشت مو می شوند.

بنابراین اگر شما قصد استفاده از این روش کاشت مو را دارید، لازم است که بررسی و معاینات اولیه انجام شود و  و سپس هزینه نهایی تعیین گردد. برخی از کلینیک ها در این زمینه به متقاضیان مشاوره رایگان ارائه می دهند. از متقاصی درخواست ارسال عکس از سه ناحیه جلو، میانی و عقب سر می شود و پس از بررسی های لازم، هزینه کاشت مو مشخص و اعلام می شود. در برخی از کلینیک ها از جمله کلینیک ساعی، شما این امکان را دارید که از طریق تماس تلفنی، از هزینه کاشت مو به روش BHT و سایر روش ها اطلاع پیدا کنید.

با توجه به اینکه معمولا افراد یک بار اقدام به کاشت مو می کنند، به نظر می رسد، کیفیت روش کاشت مو بسیار مهم تر از هزینه آن باشد. با استفاده از یک روش با کیفیت، بیمار نیاز به کاشت مو مجدد و بسیاری از درمان های تکمیلی ندارد؛ بنابراین به نظر می رسد‌ پرداخت هزینه بیشتر برای استفاده از یک روش باکیفیت، معامله مقرون به صرفه ای باشد.

به طور کلی هزینه کاشت مو به روش BHT در کلینیک ساعی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان می باشد.

رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم کاشت مو با استفاده از روش ‌کاشت موی بدن (BHT) را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه و تخمین تعداد  فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.

  • خطوط ویژه : ۸۸۶۶۴۱۴۴-۰۲۱  |  ۸۸۱۹۳۱۴۶-۰۲۱
  • واتس اپ : ۰۹۱۲۹۶۷۴۷۲۳
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • صفحه اختصاصی کاشت مو کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 12

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا