کاشت مو

هزینه، معایب و مزایای کاشت مو به روش DHI

4.4
(7)

کاشت مو به روش DHI (DHI: Direct Hair Implant) یا کاشت موی مستقیم یکی از جدیدترین روش های کاشت مو است. در روش های DHI و FIT فولیکول های مو جداگانه از پوست سر برداشته می شوند و دیگر نیازی به ایجاد برش و بخیه پوست نیست. در روش FIT پزشک یک سری کانال را با استفاده از ابزارهای مخصوص در پوست سر ایجاد می کند و سپس فولیکول های مو را در محل حفره های ایجاد شده قرار می دهد. در کاشت مو به روش DHI این برش ها و حفرات همزمان با برداشت فولیکول ایجاد می شوند. به عبارت دیگر فولیکول ها از محل برداشت، استخراج می شوند و در همان زمان در محل کاشت قرار داده می شوند.

کاشت مو به روش DHI چگونه است ؟

بنابراین کاشت مو به روش DHI شکل تغییر یافته از FIT است که در آن گرافت های موهای منطقه اهدا با استفاده از میکروپانچ ها برداشت می شوند. گرافت های برداشت شده، در محلولی از مواد مغذی قرار می گیرند (به این ترتیب در فاصله زمانی بین برداشت و کاشت از بین نمی روند) سپس آن ها با استفاده از یک سوزن ظریف به نام قلم چوی (Choi Pin) در منطقه کاشت قرار داده می شوند. به طور کلی، تفاوت در نحوه کاشت گرافت ها، تفاوت دو روش FIT و DHI است.

نحوه استخراج فولیکول ها در روش DHI شبیه FIT است. با استفاده از دستگاه میکروپانچ، بافت اطراف فولیکول ها برداشته می شود و فولیکول ها استخراج می شوند؛ اما در این روش، برای کاشت فولیکول ها از قلم چوی یا سنجاق چوی استفاده می شود. به همین دلیل گاهی به این روش کاشت مو به روش چوی نیز گفته می شود.

قلم چوی  یا DHI Implanter دارای یک سوزن توخالی است که توسط لوله ای به یک مخزن متصل شده است. این سوزن در ابعاد مختلف وجود دارد و دو وظیفه اصلی دارد:

  • ایجاد برش های کوچک در ناحیه گیرنده پوست سر؛
  • کاشت فولیکول در داخل برش های ایجاد شده.

قلم چوی

پس از برداشت فولیکول ها، جراح سوزن را با زاویه ۴۰ الی ۴۵ درجه روی پوست سر قرار می دهد. سوزن برش کوچکی در پوست سر ایجاد می کند. سپس با فشرده شدن پیستون توسط پزشک، فولیکول رها می شود و در حفره ایجاد شده قرار می گیرد. به این ترتیب هر دو مرحله برداشت و کاشت فولیکول در یک مرحله انجام می شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

استفاده از یک روش بسیار مناسب و یک ابزار با کیفیت مانند قلم چوی، برای به دست آوردن نتیجه ای مطلوب از کاشت مو کافی نیست زیرا برای نتیجه مطلوب از کاشت مو، این ابزارها باید در دستان پزشکی مجرب باشند. بنابراین فردی که تصمیم به کاشت مو دارد، لازم است که در انتخاب پزشک و کلینیک کاشت مو، حساس و دقیق باشد.

در کلینیک کاشت موی ساعی، ضمن استفاده از ابزارهای پیشرفته و رعایت پروتکل های بهداشتی، کاشت مو با دستان توانمند پزشکانی باتجربه و حاذق انجام می شود. پزشکان این مرکز با توجه به سال ها تجربه در زمینه کاشت مو، بهترین و موثرترین روش را برای شما انتخاب می کنند.

کاندید مناسب DHI

افرادی که مبتلا به آلوپسی آندروژنیک هستند، بهترین کاندید کاشت مو هستند. آلوپسی آندروژنی تحت عنوان ریزش موی مردانه یا زنانه شناخته می شود. کاشت مو به روش DHI برای اغلب افرادی که متقاضی کاشت مو هستند مناسب است. به طور کلی برخی ویژگی ها باعث می شوند که کاشت مو در افراد نتیجه بهتری داشته باشد:

  • سن: افرادی که اقدام به کاشت مو می کنند باید سنی بالای ۲۵ سال داشته باشند. توصیه می شود که افراد قبل از این سن از کاشت مو برای درمان ریزش مو استفاده نکنند؛
  • ضخامت موها: معمولا افرادی که موهایی ضخیم دارند، نسبت به افراد دارای موهای نازک نتایج بهتری از کاشت مو می گیرند؛
  • تراکم موها: تراکم موهای منطقه برداشت نیز در نتیجه کاشت مو، موثر است. افرادی که تراکم موهای آن ها کمتر از ۴۰ فولیکول در هر سانتی متر مربع است، کاندیدای مناسبی برای کاشت مو نیستند؛

این روش کاشت مو برای بیمارانی که دچار طاسی شدید هستند و بانک موی مناسبی ندارند، توصیه نمی شود. برای این دوستان روش دیگری پیشنهاد می شود که می توانید در صفحه کاشت موی سوپر ترکیبی از نحوه انجام این روش آگاه شوید.

مراحل کاشت مو DHI

مراحل کاشت مو به روش DHI  شبیه همان کاشت مو به روش FIT است. تنها تفاوت روش FUE و DHI در این است که در روش DHI  فولیکول های برداشت شده، بلافاصله بعد از برداشت در محل کاشت مو قرار داده می شوند. مراحل اصلی کاشت مو در این روش در ادامه بررسی می شود.

  • معاینات اولیه و بررسی بانک مو

معاینات اولیه توسط پزشک، اولین مرحله از مراحل کاشت مو است. در این مرحله پزشک معاینات ضروری اولیه را انجام می دهد. وضعیت بانک مو و پوست سر بیمار را بررسی می کند. تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری در این مرحله تعیین می شود. هزینه کاشت مو با یک روش خاص نیز معمولا در این مرحله با توجه به بررسی وسعت منطقه طاسی و تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، مشخص می شود.

آنالیز و طراحی خط رویش مو

  • بی حسی و ضد عفونی کردن سر

بی حسی سر نیز از مراحل اصلی کاشت مو است. در تمام روش های کاشت مو، قبل از اقدام به برداشت و کاشت گرافت ها،  سر بی حس و ضدعفونی می شود. بی حس شدن به منظور از بین بردن احساس درد در بیمار است. ضد عفونی کردن نیز به منظور پیشگیری از عفونت ها انجام می شود.

تزریق بی حسی برای کاشت مو
مرحله تزریق بی حسی با روش مدرن در کلینیک ساعی تهران

 

  • استخراج و کاشت فولیکول ها

بعد از انجام معاینات اولیه و بی حسی و ضد عفونی کردن سر، نوبت به برداشت و کاشت فولیکول ها می رسد. تفاوت اصلی کاشت مو به روش مستقیم یا DHI با سایر روش ها در همین مرحله است. در این روش برداشت و کاشت فولیکول ها در یک مرحله انجام می شود.

برداشت فولیکول ها در این روش با استفاده از ایمپلنترهای خاص انجام می شود که در واقع مشابه همان روش FIT است؛ اما برای کاشت آن ها از قلم چوی استفاده می شود. در روش DHI پس از برداشت فولیکول ها، با استفاده از قلم چوی شکاف در محل کاشت ایجاد می شود و همزمان فولیکول ها در آن قرار داده می شوند.

نحوه کاشت در روش کاشت موی DHI

مزایای کاشت مو به روش DHI

تمامی مزایای کاشت مو به روش DHI، مربوط به تفاوت کاشت یا به عبارت دیگر کاشت مستقیم گرافت ها توسط قلم چوی در این روش می شود. برخی از مزایای این روش کاشت مو به شرح ذیل است:

  • این روش یک روش غیرتهاجمی و بدون جراحی، بدون خونریزی و فاقد اسکار و جای زخم است، بنابراین عوارض کمتری دارد و دوران نقاهت آن نیز کوتاه است؛
  • با توجه به اینکه گرافت های برداشت شده، مستقیما کاشته می شوند، سرعت کاشت مو با این روش نسبت به کاشت مو به روش FUE افزایش می یابد؛
  • با توجه به اینکه گرافت های برداشت شده، سریعا کاشته می شوند، بنابراین از بی آب شدن و از بین رفتن آن ها در فاصله زمانی بین برداشت و کاشت، پیشگیری می شود؛
  • ۹۵ درصد گرافت های برداشت شده در این روش سالم می مانند و پس از کاشت به رشد خود ادامه می دهند؛
  • احتمال عفونت به مقدار قابل توجهی در این روش کاشت مو کمتر است؛ زیرا فولیکول های برداشت شده مستقیما توسط دستگاه ایمپلنتر کاشته می شوند. بنابراین احتمال انتقال عفونت در حین زمان ایجاد سوراخ و کاشت مو در این روش وجود ندارد؛
  • سرعت مناسب رشد موها از دیگر مزایای این روش است. سرعت رشد موها در ۹۰ الی ۹۵ درصد افراد بسیار بالا است؛
  • محل کاشت مو در سر تراشیده نمی شود؛ البته محل برداشت مو لازم است که تراشیده شود. برای افرادی که علاقه به موهای بلند دارند و به کوتاه کردن موی سر حساس هستند، این نکته مهم است؛
  • با توجه به اینکه ابزار مورد استفاده برای کاشت گرافت های مو به پزشک امکان دقت بیشتر در ایجاد حفرات و زاویه کاشت می دهد. به این ترتیب موها در کاشت مو به روش DHI ظاهری طبیعی تر خواهند داشت.

نحوه قرار دادن گرافت مو در قلم Choi

معایب کاشت موی DHI

به هر حال هر روش کاشت مو با وجود مزایای فراوان، معایبی نیز دارد. لازم است که بیمار از مزایا و معایب یک روش کاشت، آگاهی کامل داشته باشد. به این ترتیب انتظارات واقع بینانه تری از کاشت مو خواهد داشت. در اینجا برای آگاهی خوانندگان محترم برخی از معایب کاشت مو به روش DHI را بیان می کنیم:

  • مهم ترین نقص کاشت مو به روش DHI هزینه بالای آن است. با توجه به دقیق بودن این روش و ابزارهای مورد نیاز در آن، هزینه کاشت مو با این روش نسبت به FIT بیشتر می شود؛
  • این روش کاشت مو، به دلیل اینکه به دقت زیادی نیاز دارد، معمولا زمان انجام آن نسبت به FUT  طولانی تر است. به طور کلی پیوند ۳۰۰۰ گرافت با این روش، نیاز به یک جلسه ۱۰ ساعته دارد؛
  • عفونت در این روش کاشت مو بسیار نادر است؛ اما در کمتر از ۱ درصد افراد مشاهده شده است؛
  • عوارضی از قبیل تورم، کبودی و بی حسی در ناحیه سر که در تمام روش های کاشت مو مشاهده می شود، در کاشت مو به روش DHI نیز اتفاق می افتد؛ اما خوشبختانه بسیاری از این عوارض به طور خود به خود بعد از مدتی برطرف می شوند. در برخی شرایط پزشک از روش های درمانی برای رفع این عوارض و کاهش شدت آن ها استفاده می کند؛

مراقبت های قبل از کاشت

رعایت این نکات قبل از کاشت مو ضروری است:

  • با توجه به اینکه استفاده از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شوند، خطر خونریزی را افزایش می دهند، استفاده از وارفارین، آسپیرین و سایر داروهای رقیق کننده خون، باید حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت مو متوقف شود؛
  • لازم است که بیمار در رابطه با داروهای و مکمل های دارویی که استفاده می کند، با پزشک صحبت کند؛
  • پزشک باید از تمام حساسیت های دارویی بیمار مطلع باشد؛
  • با توجه به اینکه قلیون، سیگار و الکل با کاهش جریان خون در سر، سبب کندی روند بهبود زخم ها می شوند، باید حداقل ۱۰ روز قبل از کاشت مو، استفاده از این مواد متوقف شود.

بنابراین در جلسات اولیه کاشت مو، توصیه های لازم توسط تیم درمانی و پزشک به بیمار ارائه می شود. رعایت تمامی این نکات توسط بیمار ضروری است. علاوه بر این برخی آزمایشات توسط پزشک تجویز می شود که در ادامه به آن ها پرداخته می شود.

آزمایشات قبل از کاشت مو

آزمایشات رایج قبل از کاشت مو در ادامه فهرست شده است:

  • CBS
  • FBS (BS)
  • BUN
  • CREATININE
  • PT
  • PTT
  • HIV
  • HbsAg
  • HbsAb

همان طور که از آزمایشات عنوان شده مشخص می شود، هدف اصلی از انجام آزمایشات قبل از کاشت مو، بررسی قند خون،کیفیت انعقاد خون، شناسایی بیماری های عفونی از قبیل هپاتیت و ایدز است. علاوه بر نکات عنوان شده، دلیل ریزش مو نیز توسط آزمایشات قبل از کاشت مشخص می شود. بنابراین نسبت به درمان علت ریزش مو نیز اقدام می شود.

در صورت وجود بیماری های عفونی، لازم است که به منظور جلوگیری از انتقال بیماری به تیم درمانی، اقدامات پیشگیرانه انجام شود؛ زیرا امکان انتقال بیماری های عفونی از طریق خون آلوده بیمار به تیم درمانی وجود دارد.

مراقبت های بعد از کاشت مو

نتیجه مطلوب از کاشت مو، تنها به مهارت پزشک، تجهیزات کلینیک کاشت مو، انتخاب روش مناسب و ویژگی های فردی بستگی ندارد. تصور اینکه بعد از کاشت مو کار تمام شده است، تصوری نادرست است. رعایت توصیه ها و مراقبت های بعد از کاشت مو، در نتیجه نهایی تاثیر قابل توجهی دارد. ما در اینجا برخی از مراقبت های بعد از کاشت مو را بیان می کنیم:

  • رطوبت پوست: در ۵ روز اول بعد از کاشت مو، پوست سر را مرطوب نگه دارید. اسپری های مرطوب کننده به منظور مرطوب نگه داشتن پوست سر بسیار مناسب هستند؛
  • کاهش فعالیت های فیزیکی: انجام فعالیت های فیزیکی باعث تعریق می شود، تعریق امکان عفونت محل زخم ها را افزایش می دهد. از طرف دیگر فعالیت های فیزیکی سنگین سبب پارگی مویرگ ها و کندی روند بهبود زخم ها می شود؛
  • استفاده از کلاه: در چند روز اول بعد از کاشت استفاده از کلاه ممنوع است؛ اما اگر شرایط بیمار به گونه ای است که روزانه بیش از نیم ساعت در معرض آفتاب مستقیم قرار می گیرد، بعد از گذشت چند روز باید سر را با کلاه بپوشاند؛ در رابطه با زمان استفاده از کلاه نیز باید با پزشک مشورت شود.
  • لمس کردن پوست سر: لمس کردن، خاراندن و دستکاری پوست سر سبب تاخیر بهبود زخم ها و آسیب رسیدن به فولیکول های کاشته شده می شود؛
  • شستن موهای سر: از شستن موهای سر پیش از زمان مشخص شده توسط پزشک باید خودداری شود. شستوی موها به روش های همیشگی، معمولا ۷ الی ۱۰ روز بعد از کاشت مو شروع می شود. استفاده از مواد شوینده و شامپوها نیز تنها با نظر پزشک مجاز است؛
  • الکل و دخانیات: استفاده از دخانیات و الکل جریان خون در سر را کاهش می دهند. بنابراین روند بهبود زخم ها را کند می کنند؛
  • لازم است که ملاقات با پزشک و جلسات بعد از کاشت مو، طبق برنامه تعیین شده انجام شود؛
  • تمامی داروها از قبیل آنتی بیوتیک، مسکن و سایر داروهای تجویز شده، توسط پزشک به موقع استفاده شوند.

معمولا ۴ الی ۷روز بعد از کاشت مو به روش DHI بیمار بهبود  می یابد. حداکثر نتیجه از رشد کامل مو ۱۰ الی ۱۲ ماه بعد از کاشت مو مشاهده می شود.

هزینه کاشت مو به روش DHI

عوامل مختلفی در تعیین هزینه کاشت مو تاثیر دارند. ویژگی های فردی از قبیل مقدار ریزش مو و کیفیت بانک مو از جمله این عوامل هستند. به هرحال تعیین هزینه تمام شده کاشت مو، نیاز به معاینات اولیه توسط پزشک دارد.

هزینه کاشت، به روش کاشت مو نیز بستگی دارد. با توجه به اینکه روش DHI یک روش با کارآیی بالا است و در آن از ابزارهای تخصصی تری نسبت به روش FIT استفاده می شود، هزینه کاشت مو به این روش کمی بیشتر از روش FIT است.

دلیل دیگری که سبب افزایش هزینه کاشت مو با استفاده از یک روش خاص می شود، تعداد اعضای تیم درمانی است، تیم درمانی در این روش کاشت مو، حداقل متشکل از ۶ نفر است. این موضوع نیز سبب افزایش هزینه کاشت مو با آن شده است؛ اما به طور کلی هزینه کاشت مو با استفاده از روش DHI تفاوت چندانی با سایر روش ها ندارد.

 با توجه به اینکه در کلینیک های مختلف امکانات و تجهیزات مورد استفاده متفاوت هستند، هزینه کاشت مو در کلینیک های مختلف نیز کمی متفاوت خواهد بود. با تماس تلفنی یا مراجعه به سایت کلینیک های مختلف، شما این امکان را دارید که از هزینه کاشت مو در مراکز مختلف اطلاع پیدا کنید.

در کلینیک ساعی، یکی از تخصصی ترین مراکز زیبایی و کاشت مو در قلب تهران، پزشکانی با تجربه و مهارت بالا مشغول ارائه خدمات به هموطنان گرامی هستند. نکته قابل توجه دیگر در رابطه با کلینیک ساعی، تجهیزات مدرن و امروزی است. در کلینیک ساعی شما تجربه ای لذت بخش از کاشت مو در محیطی آرام و بهداشتی خواهید داشت. پرسنل حرفه ای این مرکز در تمام مراحل کاشت مو شما را همراهی می کنند.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.4 / 5. تعداد رای ها 7

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا