تزریق ژل و چربی

عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف

5
(12)

تمامی خدمات زیبایی مانند تزریق چربی، تزریق ژل، تزریق بوتاکس و غیره ممکن است عوارضی را نیز به همراه داشته باشند. این عوارض با توجه به شرایط مختلف در افراد ممکن است متفاوت باشد. در این نوشتار از مجموعه نوشتارهای کلینیک ساعی درباره عوارض احتمالی تزریق ژل در نواحی مختلف بدن صحبت خواهیم کرد.

منظور از عوارض تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل در نواحی مختلف صورت و بدن یکی از اقدامات مربوط به زیبایی محسوب می شود. مانند تمام عمل های زیبایی، تزریق ژل نیز ممکن است عوارضی را برای افراد به همراه داشته باشد. البته ناگفته نماند مسائلی مانند تورم و کبودی در چند روز اول پس از تزریق کاملا طبیعی است و جزو عوارض محسوب نمی شود.

منظور از عوارض ناشی از تزریق ژل مواردی مانند ناهماهنگی، عدم تقارن، عفونت، ایجاد حساسیت و نتایج غیرطبیعی است. در ادامه درباره هر یک از این عوارض و دلایل پدید آمدن آنها صحبت خواهیم کرد. البته لازم به ذکر است بروز چنین عوارضی چندان شایع نیست و مانعی برای تزریق ژل محسوب نمی شود.

تنها با کمی دقت در انتخاب کلینیک و پزشک مناسب، تزریق ژل موفقیت آمیز همراه با نتایجی دلخواه خواهید داشت. کلینیک انتخابی و پزشک متخصص تاثیر قابل توجهی در کسب نتیجه رضایت‌بخش دارد. در این مسیر استفاده از ژل هایی با مواد مرغوب و باکیفیت بسیار حائز اهمیت است.

  • ناهماهنگی در تزریق ژل : یکی از عوارضی که ممکن است پس از تزریق ژل در نواحی مختلف بدن به وجود بیاید، ایجاد ناهماهنگی در شکل ظاهری ناحیه تزریق است. ذره ای بی دقتی در تزریق ژل به لب یا گونه ظاهری ناخوشایند به همراه خواهد داشت.
  • عدم تقارن : از دیگر عوارض ناشی از تزریق ژل عدم تقارن است. این عارضه ممکن است در تزریق ژل به لب ها، گونه، سینه و باسن به وجود بیاید. باتجربه بودن پزشک معالج یکی از اصلی ترین مواردی است که از این عارضه جلوگیری می کند.
  • عفونت : عفونت پس از تزریق ژل، یکی از خطرناک‌ترین عوارض به حساب می آید که ممکن است گاهی پیامدهای جبران ناپذیری نیز به همراه داشته باشد. یکی از دلایل عفونت پس از تزریق ژل استفاده از مواد نامرغوب و بی کیفیت است. آلودگی محیط و سرنگ از دیگر عوامل بروز عفونت محسوب می شود. این عارضه اغلب در افرادی مشاهده شده است که از روی بی دقتی و غفلت امور خود را به دست افراد غیرمتخصص و سودجو سپرده اند. افرادی که بدون مجوز و بدون رعایت نکات و اصول در سالن های زیبایی اقدام به تزریق ژل می کنند، از عاملان ایجاد این عارضه هستند.
  • ایجاد حساسیت و آلرژی : ایجاد آلرژی و حساسیت یکی دیگر از عوارضی است که پس از تزریق ژل در برخی افراد مشاهده شده است. این حساسیت ممکن است به دلیل ناسازگاری مواد تزریقی با پوست و بافت افراد ایجاد شود. پزشک متخصص پیش از تزریق حتما از عدم آلرژی و حساسیت نسبت به مواد تزریقی اطمینان حاصل می کند. البته آلودگی محیط یا سرنگ نیز ممکن است از عوامل بروز حساسیت به حساب بیاید.
  • نتایج غیر طبیعی : لازم است پیش از تزریق ژل درباره اقدامات پزشک منتخب خود و نتایج رضایت بخش او اطلاعات کافی به دست آورید. حتما به نظرات مراجعین قبلی پزشک معالج خود توجه داشته باشید. هر گونه نتیجه نامطلوب زنگ هشداری برای شما محسوب می شود. البته مسئله سلیقه نیز در این امر دخیل است. سلیقه افراد تاثیر زیادی در انتخاب پزشک معالج دارد. برای مثال در تزریق ژل لب برخی از افراد علاقه مند به لب های بسیار پر و حجیم هستند، اما برخی دیگر از افراد خواستار فرمی کاملا طبیعی هستند.

آشنایی با برخی برندهای ژل و عوارض ناشی از آن ها

یکی از دلایل اصلی ایجاد عارضه پس از تزریق ژل استفاده از مواد بی کیفیت و نامرغوب است. حتما پیش از تزریق ژل درباره انواع مختلف ژل ها اطلاعات کافی به دست آورید. همینطور از پزشک معالج خود بخواهید از مواد مناسب، مرغوب و باکیفیت برای تزریق استفاده کند.

  • پروفایلو : ژل پروفایلو محصول کشور ایتالیا‌ست. نحوه عملکرد این محصول به این شکل است که با آزادسازی آهسته اسید هیالورونیک باعث تحریک کلاژن سازی و حالت الاستیک پوست می شود. همین امر عامل بهبود وضعیت ظاهری و پوست به حساب می آید. تنها عوارض ثبت شده از این نوع ژل کبودی و تورم پس از تزریق است. اگر موردی از عفونت ثبت شده باشد، مربوط به آلودگی سرنگ و سوزن تزریق است.
  • ژوویدرم : ساختار ژل ژوویدرم نیز مانند ژل پروفایلو از هیالورونیک اسید تشکیل شده است. به همین دلیل این ژل سازگاری زیادی با بافت بدن دارد و به‌خوبی با پوست منطبق می شود. در این مورد نیز عوارض خاصی گزارش نشده است. تنها کبودی و تورم پس از تزریق وجود داشته است.
  • الانسه : ژل الانسه در دسته برترین ژل های موجود در بازار قرار دارد. این فیلر باعث کلاژن سازی پوست می شود. ماندگاری ژل الانسه بسیار بیشتر از سایر ژل ها‌ست و کیفیت بسیار مرغوبی نیز دارد. خارش و حساسیت پس از تزریق ژل جزو عوارضی به حساب می آید که از تزریق این مواد گزارش شده است. تورم، کبودی و خون مردگی از دیگر عوارض بارز تزریق ژل محسوب می شود.
  • رووفیل : یکی دیگر از فیلرهای مرغوب و باکیفیت موجود در بازار ژل رووفیل است. میزان حجم دهی این ژل بسیار متناسب است و نتیجه دلخواهی را به ارمغان می آورد. از عوارض این ژل خارش، حساسیت، کبودی و تورم مشاهده شده است.

عوارض تزریق ژل در نواحی مختلف بدن

تزریق ژل یکی از اقدامات زیبایی است که باید حتما با رعایت نکات بهداشتی و تحت نظر پزشک متخصص انجام شود. متاسفانه این روزها برخی از افراد سودجو و منفعت طلب در سالن های آرایشی اقدام به تزریق ژل می کنند. اولین عارضه احتمالی در چنین روشی از تزریق ژل، بروز عفونت های شدید است. زیبایی و سلامت هرگز شوخی بردار نیست. مراقبت از زیبایی ظاهری و سلامت خود را در اولویت قرار دهید و هرگز کیفیت را فدای کمیت نکنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

از میان کلینیک های زیبایی که عملیات تزریق ژل را انجام می دهند نیز باید مناسب ترین کلینیک انتخاب شود که بهترین خدمات را به شما ارائه دهد. حتما پیش از اقدام جدی برای تزریق ژل درباره میزان اعتبار کلینیک درمانی و پزشکان فعال در آن اطلاعات کافی به دست آورید.

  • عوارض احتمالی تزریق ژل به گونه : عوارضی نظیر عفونت، عدم‌تقارن یا حساسیت ممکن است پس از تزریق ژل در این ناحیه به وجود بیاید که به عواملی نظیر آلودگی محیط، سرنگ یا مواد نامرغوب تزریقی بستگی دارد. ایجاد حساسیت به شرایط پوستی افراد بستگی دارد و ممکن است به صورت خارش، سوزش، تورم و التهاب بروز داده شود.
  • عوارض احتمالی تزریق ژل به لب :  از عوارض تزریق ژل به لب مواردی نظیر عدم تقارن، ظاهر نامناسب، عفونت و حساسیت گزارش شده است. حتما توجه داشته باشید که لب ها ناحیه حساسی از صورت هستند و باید کیفیت و مرغوبیت مواد تزریقی در اولویت قرار گیرد.
  • عوارض احتمالی تزریق ژل به سینه ها : ظاهر نامناسب پس از تزریق، بزرگ شدن بیش از حد سینه ها، عدم تقارن سینه ها یا در موارد نادر بروز سرطان سینه از عوارض تزریق ژل به سینه گزارش شده است.
  • عوارض احتمالی تزریق ژل به باسن : این ناحیه یکی دیگر از اندام های بدن است که زیبایی و فرم آن تایر زیادی در اعتماد به نفس بانوان دارد. عدم رضایت از فرم و حجم باسن یکی از دلایل تزریق ژل به باسن عنوان شده است. افرادی که می خواهند برای افتادگی باسن خود چاره ای بیندیشند، تزریق ژل یا چربی راهکار مناسبی است. تزریق ژل به باسن نیز مانند سایر موارد ممکن است عوارضی به همراه داشته باشد. شایع ترین این عارضه ها عفونت و حساسیت است. در برخی موارد نیز عدم رضایت از سایز نهایی و عدم تقارن گزارش شده است.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 12

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا