پاکسازی پوستخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعی

انواع جوش های صورت و درمان آن

فرض کنید که به یک مهمانی بزرگ دعوتید و یا یک جلسه مصاحبه کاری دارید و دقیقاً همان روز جوشی بر روی صورت خود می‌بینید. آن وقت است که می‌فهمید جوش صورت چقدر می‌تواند آزار دهنده باشد و زیبایی یک فرد را تحت تأثیر قرار دهد. جوش‌های سر سفید، جوش‌های سر سیاه و کیست‌ها فقط چند نمونه‌ی از آن‌هاست. تمیز نگه‌داشتن پوست صورت بهترین کار برای جلوگیری از ایجاد جوش است. اما زمانی که جوش در صورت ما پدیدار می‌شود چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟ این سؤالی است که در ادامه به آن پاسخ می‌دهیم.

انواع جوش‌های صورت کدام است؟

جوش‌ها شایع‌ترین عارضه‌ای است که بر روی پوست صورت ایجاد می‌شود. اغلب جوش‌های صورت در دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. اما دسته‌ی دیگری از جوش‌ها هستند که در دوران بزرگ‌سالی ایجاد می‌شود. جوش صورت اغلب به خاطر چربی‌های زیر پوست، آلودگی هوا و رسیدگی نکردن به پوست صورت ایجاد می‌شود. در ادامه به معرفی انواع جوش صورت می‌پردازیم.

"انواع

• جوش های التهابی

این جوش‌ها جوش‌های قرمزرنگی هستند که گاها متورم نیز می‌شوند. دلیل ایجاد این جوش‌ها این است که باکتری‌های موجود بر روی پوست صورت منافذ سطح پوست را می‌بندند و جوش صورت پدید می‌آید. جوش‌های التهابی از جمله جوش‌هایی است که در آن چرک وجود دارد و اندازه‌ی آن‌ها اغلب متوسط است.

جوش التهابی
  • جوش‌ های غیر التهابی

جوش‌های غیر التهابی بر خلاف جوش‌های التهابی به درمان‌های بدون نسخه پاسخ می‌دهد. این جوش‌ها که به دو دسته‌ی جوش‌های سر سفید و جوش‌های سر سیاه تقسیم بندی می‌شوند معمولاً التهابی بر روی پوست ایجاد نمی‌کنند. پاک‌ سازی پوست می‌تواند این جوش‌ها را از بین ببرد.

جوش سرسیاه و سر سفید
  • پاپول ها

وقتی دیواره اطراف منافذ صورتتان در اثر التهاب شدید شکسته شود پاپول ها ایجاد می‌شود. پوست‌های اطراف این منافذ اغلب به رنگ صورتی است.

جوش پاپول
  • پوسچول ها

پوسچول ها تنها تفاوتی که با پاپول ها دارند در این است که نوعی جوش صورت چرکی است که درون آن پر از چرک می‌باشد.

جوش پوسچول
  • ندول ها

تدول جوش صورت عمقی است و درمان‌های خانگی به آن‌ها پاسخ نمی‌دهد. درمان‌های کلینیکی مناسب‌ترین درمان برای این نوع جوش صورت می‌باشد.

جوش ندول
  • کیست‌ ها

کیست‌ها از ندول ها نیز عمیق‌تر است و به‌صورت برجستگی‌های سفید یا قرمزرنگ می‌باشد که در اثر عفونت ایجاد می‌شوند. این نوع جوش‌ها که اغلب به اسکار تبدیل می‌شوند به درمان‌های کلینیکی نیاز دارند و فقط مراکز معتبر و پزشکان متخصص برای حل آن نیاز است.

جوش کیستی

جوش‌های التهابی و غیر التهابی، جوش های سر سفید و جوش های سر سفید ممکن است با داروهای خانگی درمان شوند و ممکن است در بعضی از موارد نیز به درمان کلینیکی نیاز داشته باشند. تشخیص آن نیز بسته به عمق و شدت آن و نظر متخصص دارد. پاپول ها و پوسچول ها از جمله جوش‌ها متوسط هستند که ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند. اما ندول ها و کیست‌ها جوش صورت شدید و از نوع آکنه‌ای است که حتماً برای درمان نیاز به مراجعه به کلینیک و پزشک متخصص است. به طور کلی پاک‌سازی پوست در کلینیک می تواند درمان قاطع انواع جوش های صورت باشد.

درمان جوش صورت چیست؟

برای جوش صورت درمان‌های متفاوتی وجود دارد که بسته به شدت جوش می‌توانید از آن استفاده کنید. قبل از درمان بهتر است تا نکات بهداشتی کاملاً رعایت شود ، آلودگی‌هایی که بر روی پوست می‌نشیند و عامل اصلی جوش است پاک شود. بنابراین پاک‌سازی پوست می‌تواند یک عامل پیشگیرانه باشد. اما هنگامی‌که جوش ایجاد شد باید به درمان آن فکر کرد. به هیچ عنوان نباید جوش را دست‌کاری کرد. در ادامه به چند مورد از درمان‌های جوش می‌پردازیم.

• لایه‌برداری

روش لایه‌برداری برای جوش های سر سفید، سر سیاه و جوش های خفیف استفاده می‌شود. فرد با مراجعه به کلینیک توسط ابزارهای مخصوصی توسط پزشک متخصص خود را درمان می‌کند. این روش باید به‌صورت بلندمدت انجام شود تا نتیجه بهتری داشته باشد.

• تزریق استروئید

یکی دیگر از درمان‌های جوش تزریق داروی استروئیدی است که برای درمان جوش‌هایی از نوع ندول ها و یا کیست‌ها انجام می‌شود. این تزریق اگر در کلینیک معتبر انجام شود هیچ عوارضی برای فرد ندارد.

• پلاژن تراپی

پلاژن تراپی از جمله روش‌های کلینیکی برای درمان جوش صورت است که سبب اکسیژن‌رسانی به پوست فرد می‌شود. آلودگی‌های موجود بر روی پوست صورت با این روش کاملاً برطرف می‌شود. پلاژن تراپی بهترین روش برای درمان جوش ، جای جوش و آکنه‌های صورت می‌باشد که به‌صورت همزمان پاک‌سازی پوست در بیمار نیز انجام می‌شود.

• نوردرمانی

مطالعات نشان داده است که نورهای قرمز و آبی‌رنگ نقش مؤثری بر درمان آکنه دارد. درمان با این روش در کلینیک و با استفاده از دستگاه نوردرمانی انجام می‌شود. این درمان ممکن است به 4 الی 6 هفته زمان نیاز داشته باشد.

جوش های صورت انواع مختلفی دارند که برای هر کدام از آن‌ها باید درمان‌های متفاوتی به کار گرفت. درمان‌های کلینیکی می‌تواند نتیجه بهتر و سریع‌تری نسبت به سایر روش‌ها داشته باشد. اگر به دنبال درمان جوش صورت به همراه پاک‌سازی صورت هستید پیشنهاد می‌کنیم که با مراجعه به کلینیک پوست و مو ساعی این کار را انجام دهید. کلینیک تخصصی ساعی درمان‌های کلینیکی جوش صورت را با استفاده از بهترین متخصصان و بهترین دستگاه‌ها انجام می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که برای درمان سریع جوش های خود و نماندن جای جوش بعد از درمان به این کلینیک معتبر مراجعه نمایید.

رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم به پاک‌سازی صورت را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه  هزینه نهایی پاک‌سازی صورت را مشخص می کند.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید

منبع :webmd

قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
سامان
1 سال قبل

سلام خدمت شما دوستان گرامی
من از طریق سرچ رسیدم به سایت شما من یه مشکلی داشتم انواع جوشی که شما گفتین فک کنم شامل من نمیشه من جوشام خیلی بد بود فک کنم التهابی بود ولی چون سنم کم بود جوشامو کندم الان جوش دیگه نمیزنم ولی جوشای قبلیم شبیه چال شده میخوام بدونم امکانش هست این حالت و از بین بره راه درمانی داره؟
ممنون میشم جواب سوالمو بدین