کاشت ابرو

توصیه های مهم قبل از اقدام برای کاشت ابرو

4.9
(14)

جراحی های زیبایی امروزه مورد استقبال بسیار زیادی قرار می گیرند. استفاده از روش های جدید و امکانات مدرن در این نوع جراحی ها، سبب افزایش کیفیت و رضایت بیشتر متقاضیان نسبت به گذشته شده است. علاوه بر استفاده از روش ها و امکانات پیشرفته و مهارت جراح، مراقبت های قبل و بعد از این جراحی ها نیز در کیفیت نهایی تاثیر بسیار زیادی دارد.

توصیه های قبل از کاشت ابرو

یکی از جراحی های زیبایی پرطرفدار، کاشت ابرو است که با توجه به پیشرفت های حاصل شده، به خوبی پاسخگوی نیازها و انتظارات شما می باشد. ما در این نوشتار برخی مراقبت ها و توصیه های قبل از کاشت ابرو را برای شما خواننده عزیز بیان می کنیم. در صورتی که تصمیم به کاشت ابرو دارید، مطالعه این مقاله برای شما مفید خواهد بود.

توجه به توصیه های قبل از کاشت ابرو، موجب دستیابی به نتیجه ای با کیفیت تر و در نتیجه رضایت بیشتر متقاضیان می شود. رعایت برخی از این توصیه در حفظ سلامتی فرد نیز تاثیرگذارند.

یکی از مهمترین توصیه های قبل از کاشت ابرو این است که در رابطه با انتظارات خود از پیوند ابرو با پزشک صادقانه صحبت کنید. پزشک نیز مزایا و معایب کاشت ابرو را به طور کامل و دقیق برای شما توضیح دهد. گاهی انتظارات از کاشت ابرو واقع بینانه نیست. در چنین شرایطی حتی اگر کاشت ابرو به بهترین شکل ممکن انجام شود، باز هم احساس رضایت نمی کنید.

 در جلسات معاینه و مشاوره اولیه، لازم است که پزشک از تمام سوابق بیماری فرد متقاضی، جراحی های زیبایی قبلی و مصرف داروها و مکمل ها مطلع شود. پزشک نیز اطلاع دقیق و کاملی از کاشت ابرو در اختیار شما قرار دهد و کمک کند که انتظارات واقع بینانه ای از پیوند ابرو داشته باشید.

شما باید آمادگی روحی برای عمل داشته باشید. شب قبل استراحت کافی کرده و در روز عمل یک وعده غذایی مناسب و مفید میل کنید. به این ترتیب حین جراحی و بعد از آن دچار ضعف و بی حالی نمی شوید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاشت ابرو در کلینیک پوست و موی ساعی، تجربه ای لذت بخش در کنار پزشکانی متبحر و پرسنلی دوره دیده، خواهد بود. کلینیک پوست و مو ساعی مفتخر است که با ارئه خدماتی مطلوب، همواره رضایت مراجعه کنندگان را جلب کرده است.

عکس کاشت ابرو

استراحت کافی شب قبل از درمان

توصیه می شود شب قبل از عمل پیوند، استراحت کافی داشته باشید. معمولا فرد در شب و روز قبل از جراحی دچار استرس و نگرانی می شود. استرس مانعی برای خواب و استراحت شما خواهد بود.

با توجه به شناختی که از خود دارید، این امکان را خواهید داشت که از روش های مختلفی برای آرام کردن و کاهش فشار روحی خود استفاده کنید. مطالعه کتاب مورد علاقه، گوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، صحبت با دوستان و نزدیکانی که تجربه کاشت ابرو را داشته اند، از راه هایی هستند که به حفظ آرامش شما کمک می کنند.

افزایش سطح آگاهی در رابطه با کاشت ابرو نیز تاثیر بسیار زیادی در کنترل استرس دارد. در شرایطی که نسبت به مراحل انجام کاشت ابرو و نحوه انجام آن آگاهی داشته باشید، به این نکته مهم پی می برید که عمل پیوند ابرو یک جراحی غیر تهاجمی و بی خطر است و جای نگرانی نیست.

حضور به موقع در کلینیک

حضور به موقع در کلینیک درمانی از نکات مهم قبل از جراحی کاشت ابرو است. در معاینات اولیه و جلسات مشاوره مدت زمان تقریبی مورد نیاز برای کاشت ابرو مشخص شده است. با در نظر داشتن زمان لازم برای درمان هر فرد، برنامه ریزی در کلینیک انجام می شود. طبق برنامه جراحی در زمان مشخص شروع می شود. ممکن است در طول یک روز، جراحی چند نفر در کلینیک انجام شود که هر کدام زمان مشخصی دارند. اگر در زمان تعیین شده در کلینیک حضور نداشته باشید، فرصت جراحی در آن روز را از دست خواهید داد. زیرا طبق برنامه ریزی، زمان بعدی به افراد دیگر اختصاص داده شده است.

علاوه بر این در صورتی که به موقع در کلینیک حضور داشته باشید، برای جراحی آماده شده و حین جراحی آرامش بیشتری خواهد داشت. در شرایطی که فرد با تاخیر به مرکز درمانی برسد، متحمل استرس و فشار روانی بیشتری خواهد شد.

این موضوع در مورد افرادی که به کاشت ابرو در شهر دیگری غیر از شهر خود اقدام می کنند، اهمیت بیشتری دارد. بهتر است که این افراد، روز قبل از درمان در شهر مرکز درمانی حضور داشته باشند.

توصیه های قبل از کاشت ابرو

استحمام در روز کاشت ابرو

استحمام در روز کاشت ابرو یا شب قبل از آن، در رعایت بهداشت قبل از عمل تاثیر بسیار زیادی دارد. با استحمام، پوست و مو تمیز می شوند.

قطع مصرف ماینوکسیدیل

یکی از توصیه های قبل از کاشت ابرو، قطع مصرف ماینوکسیدیل است. افراد بسیار زیادی به منظور درمان ریزش مو و ابرو، از محلول ماینوکسیدیل استفاده می کنند. افرادی که اقدام به کاشت ابرو می کنند، لازم است یک هفته قبل از عمل پیوند ابرو، استفاده از این محلول را متوقف کنند.

در برخی مواقع بعد از انجام عمل، پزشک توصیه به استفاده از این محلول می کند. استفاده از این محلول در شرایط قبل و بعد از عمل حتما باید با تجویز پزشک باشد.

توجه به وعده های غذایی قبل از عمل پیوند ابرو

توجه به وعده های غذایی قبل از عمل از دیگر توصیه های قبل از کاشت ابرو است. در صورتی که فرد در روز عمل، از وعده های غذایی مناسب استفاده نکند، هنگام عمل و بعد از آن انرژی کافی نخواهد داشت و ممکن است دچار ضعف و بی حالی شود.

بنابراین لازم است که به وعده غذایی قبل از کاشت ابرو و مو دقت کافی شود. در شرایطی که پیوند در صبح انجام می شود، خوردن یک صبحانه سبک و مقوی انرژی مورد نیاز فرد را تامین می کند. در شرایطی که پیوند مو در عصر انجام می شود، به متقاضیان توصیه می شود که یک وعده ناهار سبک میل کنند.

یکسال بعد از کاشت ابرو

اطلاع پزشک از تمام داروهای مصرفی

اولین گام در کاشت مو و ابرو، جلسات معاینه و مشاوره است. طی این جلسات متقاضی مورد معاینه قرار می گیرد. در این جلسه علاوه بر انجام معاینات لازم در رابطه با سابقه پزشکی فرد نیز صحبت می شود.

ضروری است که جراح از سابقه پزشکی فرد اطلاع کامل داشته باشد. در صورتی که فرد متقاضی، مبتلا به بیماری های دیگری است یا از داروها، مکمل ها یا ویتامین های خاصی استفاده می کند، باید به پزشک اطلاع دهد. تصمیم گیری در رابطه با ادامه مصرف دارو یا قطع آن، به نظر پزشک بستگی دارد. در برخی مواقع پزشک ترجیح می دهد که دارو را توسط داروهای دیگر جایگزین کند.

در صورتی که فرد سابقه انجام جراحی های پزشکی دیگری نیز داشته است، باید پزشک را از این موضوع مطلع کند.

قطع استعمال دخانیات

از دیگر توصیه های قبل از کاشت ابرو این است که ۱۰ روز الی ۲ هفته قبل از کاشت مو و ابرو، استعمال دخانیات متوقف شود. سیگار و قلیان سبب تنگ شدن عروق خونی و ضعیف شدن گردش خون در بدن می شوند. با کاهش گردش خون، روند بهبودی زخم ها ضعیف تر می شود و فرآیند درمان طولانی تر می شود. در شرایطی که روند بهبود زخم طولانی شود، احتمال بروز عفونت زیاد می شود. زیرا میکروب ها فرصت کافی دارند که از طریق زخم وارد بدن شوند.

علاوه بر این در شرایطی که پوست دیرتر ترمیم شود، پوسته های ناشی از زخم برای مدت طولانی روی سطح پوست باقی می مانند. این موضوع سبب می شود که بافت اسکار ضخیم تر شود. باقی ماندن جای اسکار روی پوست یکی از دغدغه های همیشگی متقاضیان است.

قطع مصرف مشروبات الکی

مصرف مشروبات الکی، دستگاه گردش خون را در معرض آسیب های جدی قرار می دهد. بعد از ورود الکل به جریان خون، گلبول های سفید خون که به منزله سربازان دفاعی بدن هستند، از بین می روند. علاوه بر این الکل هموگلوبین خون را که حاوی آهن است، نابود می کند.

به طور کلی با مصرف الکل، هموگلوبین قرمز خون کم می شوند و فرد دچار کم خونی می شود. کم خونی باعث کاهش خون رسانی به زخم ها و کند شدن روند بهبودی می شود. کاهش گلبول های سفید که سربازان بدن هستند نیز، باعث افزایش احتمال بیماری های عفونی می شوند.

علاوه بر این مصرف الکل با تغییراتی که در رگ ها و جریان خون ایجاد می کنند، زمینه سکته را نیز فراهم می کند. بنابراین توصیه می شود که حدود ۱۰ روز قبل از عمل پیوند ابرو، مصرف مشروبات الکی نیز قطع شود.

قطع مصرف داروهای ضد انعقاد خون و ویتامین E

یکی از توصیه های قبل از کاشت ابرو، قطع مصرف داروهای ضد انعقاد خون است. داروهایی از قبیل آسپیرین، وارفارین، پلاویکس و دابیگاتران برخی از انواع داروهای ضد انعقاد خون هستند که در افراد دارای بیماری های مختلف و در شرایط متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. این داروها باعث رقیق شدن خون و جلوگیری از انعقاد و لخته شدن خون می شوند.

با توجه به اینکه در افرادی که این داروها را استفاده می کنند، خون رقیق است، معمولا قبل از جراحی های مختلف توصیه به قطع این داروها می شود؛ زیرا با توجه به رقیق بودن خون، احتمال خونریزی حین و بعد از عمل پیوند ابرو در این افراد وجود دارد.

به طور کلی توصیه می شود که ۱۰ روز قبل از کاشت ابرو و مو، مصرف این داروها متوقف شود؛ اما با توجه به تفاوت های فردی و شرایط متفاوت افراد، نظر پزشک در این رابطه بسیار مهم است.

مکمل ها و قرص های حاوی ویتامین E نیز سبب رقیق شدن خون می شوند. بنابراین این مواد نیز بدن را در معرض خطر خونریزی قرار می دهند. به همین دلیل یکی دیگر از توصیه های قبل از کاشت ابرو، توقف مصرف این داروها، ۱۰ روز قبل از پیوند مو و ابرو است.

دقت در انتخاب کلینیک زیبایی

رضایت فرد از کاشت ابرو، مو و سایر جراحی های زیبایی به کلینیک درمانی نیز بستگی دارد. تجهیزات و امکاناتی که در کلینیک های مختلف استفاده می شوند، متفاوت هستند، در برخی کلینیک ها، از امکانات پیشرفته و به روزتری استفاده می شود.

معمولا هزینه جراحی های زیبایی در کلینیک های مختلف متفاوت است. هزینه کاشت ابرو بالاتر در یک کلینیک درمانی لزوما به معنای کیفیت بالاتر خدمات ارائه شده در آن نیست. بنابراین توصیه می شود که قبل از اقدام به کاشت ابرو در انتخاب کلینیک درمانی دقت کافی شود.

نحوه رفتار و برخورد پرسنل کلینیک، همراهی آن ها با فرد در شرایط قبل و بعد از عمل و درک آن ها از شرایط فرد، در رضایت متقاضیان تاثیر بسیار زیادی دارد. در بسیاری از کلینیک های شناخته شده، مانند کلینیک ساعی، علاوه بر اینکه از امکانات و تجهیزات پیشرفته استفاده می شود، پرسنل دوره دیده و کارآزموده در تمام مراحل فرد را همراهی می کنند. در مواقعی که فرد به دلیل قرار گرفتن در شرایط خاص، نیاز به مشاوره تلفنی داشته باشد، پرسنل مجرب این مرکز، خدمات مشاوره ای لازم را در اختیار فرد قرار می دهند.

تحقیق در رابطه با سابقه پزشک

بنا به دلایل مختلف کاشت ابرو از حساسیت و اهمیت بیشتری نسبت به کاشت مو برخوردار است. بنابراین کاشت ابرو مهارت و دقت بیشتر جراح را می طلبد.

یکی از دلایل اهمیت بیشتر کیفیت کاشت ابرو، موقعیت ابرو در صورت و چهره است. با توجه به اینکه ابرو در صورت و در مجاورت چشم واقع شده است، تاثیر زیادی بر زیبایی چهره افراد دارد و کوچکترین ناهنجاری در ابرو، کاملا مشهود است.

علاوه بر این ابرو دارای ویژگی های متفاوتی با موی سر است. جهت رشد مو در بخش های ابتدایی، بخش میانی و دم ابرو با یکدیگر متفاوت است. علاوه بر این زاویه رشد ابرو نسبت به پوست بسیار بیشتر از زاویه رشد موی سر نسبت به پوست است. با توجه به این ویژگی ها، بسیار ضروری است که کاشت ابرو در زاویه و جهت مناسب انجام شود. علاوه بر این در انتخاب بانک مو نیز باید بخش هایی انتخاب شوند که زاویه رشد مو در آن ها حداکثر شباهت را به ابروهای طبیعی داشته باشد. بنابراین تصمیم گیری پزشک حین جراحی و عملکرد او در نتیجه کاشت ابرو تاثیر بسیار زیادی دارد.

بهترین راه برای اینکه از عملکرد پزشک آگاه شوید، مراجعه به دوستانی است که تجربه کاشت ابرو با پزشک را داشته اند. توصیه می شود که از دوستان خود بخواهید که تجربه خود را صادقانه در اختیار شما قرار دهند. اغلب، پزشک عکس هایی از ابروهای کاشته شده در مراجعین قبلی خود دارد. با مشاهده این عکس ها نیز شما این امکان را دارید که از کیفیت کاشت ابرو توسط پزشک و تطابق آن با انتظارات خود آگاه شوید.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 14

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا