پاکسازی پوستخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعی

سابسیژن راهکاری نوین برای درمان جای جوش و آکنه

سابسیژن چیست؟

4.5
(2)

یکی از راه‌ها برای درمان آکنه و جوش سابسیژن است، سابسیژن می‌تواند به درمان عنوان زخم و جای جوش کمک کند، این روش یک درمان سرپایی و ساده است که نیازی به بستری شدن فرد در بیمارستان ندارد. سابسیژن دارای متدهای متفاوتی است که هرروز درحال پیشرفت و بروزرسانی است.

یکی از روش‌ها برای درمان جای جوش سابسیژن است که هیچ رقیبی برای این روش در درمان انواع اسکار وجود ندارد.نتایج سابسیژن پس از انجام فرآیند کاملا مشهود است .سابسیژن می‌تواندجای جوش و فرورفتگی‌های پوستی را به راحتی از بین برده و پوستی صاف و شفاف را به بیمار هدیه دهد.

 

نحوه انجام سابسیژن

این روش معمولا در کلینیک‌های معتبر یا در مطب صورت می‌پذیرد.در این روش بیمار زمان زیادی  را در کلینیک به سر نمی‌برد زیرا سابسیژن یک روش درمانی سرپایی است و نیازی به بستری شدن نیست.

سابسیژن
سابسیژن

ابتدا پزشک محل مورد نظر را با استفاده از مواد ضد عفونی تمیز و ضد عفونی می‌کند.سپس با تزریق بی‌حسی موضعی کار خود را آغاز می‌کند. سپس یک سوزن را وارد محل مورد نظر کرده و سوزن را به آهستگی به دو طرف حرکت می‌دهد. این حرکت سوزن به دلیل آن انجام می‌شود که جوش از بافت‌های اصلی خود جدا شود.

فرآیند سابسیژن که برای درمان انواع اسکار کابرد دارد با استفاده از یک سوزن فوق العاده کوچک که اصطلاحا به آن «سرنگ نوکور»گفته می‌شود انجام می‌شود. پزشک با استفاده ازاین سوزن که دارای یک لبه‌ی برش است، سوزن را وارد پوست کرده و قسمت‌های چسبیده و فرورفته را آزاد می‌کند.در این روش زمان استفاده از سوزن پوست تحریک شده و به عمل کلاژن سازی می‌پردازد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نتیجه گیری سابسیژن

سابسیژن یک روش برای درمان آکنه و جای جوش است . اغلب افرادی که برای انجام سابسیژن به مطب مراجعه می‌کنند با یک‌بار انجام این روش درمانی به نتیجه مطلوب دست پیدا می‌کنند. البته نتایج قابل قبول برای رفع آکنه و جای جوش بستگی به نوع پوست وتعداد این اسکارها دارد.تعدادجلسات لازم برای رفع کامل اسکارهای پوستی با توجه به نظر پزشک تعیین خواهند شد.

نتیجه سابسیژن دائمی است؟

در برخی موارد که جای جوش و آکنه‌های بسیار عمیقی در پوست ایجاد شده است می‌توان از بوتاکس که یک روش درمانی موقت است استفاده کرد، اما سابسیژن با توجه به درمان ریشه‌ای این مشکل و رفع فرورفتگی‌ها و چسبندگی‌های پوستی به درمان دائمی این مشکل می‌پردازد.

سابسیژن
سابسیژن

انواع روش‌های سابسیژن

سابسیژن به طور معمول به 2 روش انجام می‌شود یکی از این روش‌ها با استفاده از سوزن نوکور انجام می‌شود. سوزن نوکور یک سوزن بسیار کوچک است که لبه‌های تیزی دارد و برای از بین بردن و رفع اسکارهای کوچک از آن استفاده می‌کنند .پزشک معالج با استفاده از سوزن نوکور بافت‌های چسبیده و فرورفته را پاره می‌کند .هدف از پاره کردن این بافت‌هارفع جای اسکار و فرورفتگی‌های پوستی است.

روش دوم سابسیژن استفاده از سوزن کانولا است .سوزن کانولا بر عکس سوزن نوکور لبه‌های تیزی ندارد. این کند بودن سوزن بعد از ورودسوزن به عمق پوست آسیبی به عصب‌های پوستی نمی‌رساند و این عمل دیگر موجب بروز کبودی در پوست نخواهد شد .

سابسیژن با سورن کانولا یک روش جدید است که دارای مزایای بسیاری نسبت به سوزن نوکار است .

مزایای سابسیژن با کانولا:

  • راحتی در انجام کار
  • نتیجه سریع و قابل قبول
  • سرعت بالا
  • فقدان کبودی و تورم
  • فقدان خونریزی
  • سرعت بهبودی بیمار(بین 2 تا 3 روز)
  • امکان نتیجه گیری در همان جلسه اول
  • قابلیت انجام در تمام فصول
  • درمان اسکارهای قدیمی و جوش های شدید
سابسیژن
سابسیژن

مراقبت‌های درمانی

پس از انجام این روش درمانی ممکن است پزشک معالج برخی آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد التهاب را تجویز کرده و دستور مصرف آن را به شما بدهد . شما علاوه بر مصرف داروهای تجویزشده بایدبرای کاهش کبودی و تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. همچنین برای تسکین درد ناحیه درمان می‌توانید کمپرس یخ را به آرامی روی محل مرد نظر قرار دهید .اگر پس از انجام این روش محل مورد درمان دچار کبودی و تورم شد نگران این موضوع نباشید زیرا این تورم و کبودی به دلیل جمع شدن خون در محل ایجاد شده و پس از مدتی کوتاه از بین خواهد رفت و اثری از آن باقی نخواهد ماند.

زمان بهبودی

دوره بهبودی سابسیژن بسیار کوتاه است و نسبت به شیوه‌های مختلف برای درمان اسکار‌های پوستی این روش در دور زمانی کوتاه تری بهبود پیدا می‌کند. پس از انجام سابسیژن تورم پس از 24 تا 48 ساعت از بین خواهد رفت. و کبودی محل مورد نظر نیز پس از گذشت 3 تا 9روز بهبود پیدامی‌کند. نتایج این روش بعد از گذشت 5 ماه کاملا قابل مشاهده است و رفع جای جوش و فرورفتگی‌های پوستی در سطح پوست به وضوح مشاهده خواهد شد.بیمار می‌تواند با تمدید این روش و تکرار سابسیژن به نتیجه مطلوب خود دست پیدا کند.البته تمدید این فرآیند باید توسط پزشک معالج تعیین و انجام شود.

هزینه سابسیژن

به طور معمول نمی‌توان برای عمل سابسیژن هزینه ثابتی را قرار داد،چراکه انجام این روش به جهت رفع جای جوش و آکنه بستگی به عوامل متعددی نظیر پزشک معالج، منطقه درمانی مطب، تعداد جلسات، میزان جای جوش و آکنه و… دارد.

پیش از انجام سابسیژن بهتر است با یک پزشک متخصص راجع به تعداد جلسات وهزینه‌های آتی مشورت بگیرید.

سابسیژن
سابسیژن

عوارض سابسیژن

سابسیژن نیز مانند بسیاری از روش‌های درمانی ممکن است دارای عوارض پس ازدرمان باشد، اما این عوارض  جدی و شایع نیستند و تنها به کبودی و تورم ختم می‌شوند.البته این در صورتی است که شما این کار را در یک کلینیک معتبر و یا مطب توسط پزشک متخصص انجام دهید درصد بروز عوارض را کاهش خواهیدداد .

این روش ممکن است عوارض جانبی را در پیش داشته باشد که در ادامه به برخی از این عوارض اشاره خواهیم کرد:

  • کبودی و تورم
  • درد در محل درمان
  • هماتوم( هماتوم به دلیل خونریزی)
  • پاره شدن عصب یا رگ‌های خونی
  • عفونت
  • تغییر رنگ پوست

برای پیشگیری از بروز این عوارض می‌توانید با یک پزشک متخصص درباره سابسیژن پوست خود مشورت کنید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت مو و کاشت ابرو : 09193697383
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع: healthline

 

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا