پیکرتراشی

آیا پیکرتراشی برگشت دارد؟

0
(0)

شمار عمل های زیبایی در کل جهان روز به روز در حال افزایش است. طبق آمارهای به دست آمده می توان گفت که در سال 2019 میلادی حدود 11 میلیون و 360 هزار عمل جراحی زیبایی در جهان توسط متخصصین صورت گرفته که نسبت به سال 2015 بیش از 20.6 درصد رشد پیدا کرده است. علاوه بر این حدود 13 میلیون و 600 هزار عمل زیبایی غیرتهاجمی نیز در سر تا سر جهان انجام شده که رقمی بسیار قابل توجه می باشد.

پیکرتراشی یکی از پرطرفدارترین عمل های حوزه زیبایی است که برای حذف چربی های اضافی بدن در اندام های مختلف انجام می شود. یکی از دغدغه های افرادی که در پی انجام این عمل زیبایی هستند، نگرانی از برگشت پذیر بودن پیکرتراشی است. این که آیا بعد از مدتی، چربی ها برمی گردند یا خیر؟

در ادامه این مطلب، به عمل پیکرتراشی، احتمال بازگشت چربی ها و راهکارهایی برای جلوگیری از این مساله خواهیم پرداخت.

پیکرتراشی چیست؟

نداشتن وزن اضافه و رسیدن به یک اندام ایده آل، به قول معروف سیکس پک، امروزه برای بسیاری از جوانان، یک هدف بلند مدت یا شاید آرزو است. رسیدن به اندام جذاب باعث افزایش اعتماد به نفس می شود، اما سوال اینجاست که چگونه می شود به تناسب اندام رسید؟ پیکرتراشی یکی از راه های رسیدن به تناسب اندام است.

پیکرتراشی با هدف کاهش و از بین بردن چربی های اضافی برخی از نواحی بدن صورت می گیرد. این عمل توسط متخصصین کلینیک زیبایی ساعی به روش غیرتهاجمی انجام می شود. در عمل تهاجمی، عمل جراحی صورت می گیرد و در شکل غیرتهاجمی نیازی به عمل جراحی نیست. لازم به ذکر است وجه اشتراک هر دو نوع عمل تخلیه چربی در قسمت های مدنظر می باشد.

انواع پیکرتراشی

همان طور که گفته شد، پیکرتراشی به دو صورت تهاجمی و غیرتهاجمی صورت می گیرد:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

پیکر تراشی بدون جراحی

در پیکرتراشی بدون جراحی، همانطور که از نامش مشخص است هیچ گونه جراحی صورت نمی گیرد و متخصصین بوسیله دستگاه های مخصوص که معمولا با امواج اولتراسونیک، لیزر و … کار می کنند، عمل خرد کردن یا تجزیه و تخلیه چربی را انجام می دهند. روش بدون جراحی یا غیرتهاجمی در مقایسه با عمل جراحی، دارای پیامدهای منفی کمتری است و بهبودی در مدت زمان کوتاه تری صورت می گیرد. البته روش هایی مثل لیپوماتیک، لیپوساکشن و لیپولیز، روش های نیمه تهاجمی هم خوانده می شوند.

لیپوماتیک

در لیپوماتیک، یک سوراخ کوچک در قسمت مدنظر ایجاد و سپس با ورود یک میله مخصوص داخل سوراخ ایجاد شده، چربی ها خرد و بیرون آورده می شوند.

لیپوست

روش لیپوست با استفاده از روش تی ای ال و ویبریشن انجام می شود. در این روش چربی مورد نظر اول جدا و سپس خارج می شود.

لیپوساکشن

در این روش مانند لیپوماتیک ابتدا برشی در قسمت مورد نظر ایجاد و بوسیله یک لوله مخصوص، چربی از بدن خارج می شود. احتمال آسیب به بافت ها در این روش، برخلاف لیپوماتیک وجود دارد.

لیپولیز

در روش لیپولیز، جراح یک برش در قسمت مورد نظر ایجاد و سپس با کمک لوله باریک کانولا و اشعه لیزر، چربی ها را ذوب می کند و خروج چربی ها به صورت ساکشن یا به کمک متابولیسم خود بدن، انجام می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های روش لیپولیز، این است که هیچ گونه افتادگی یا شل شدگی پوست در قسمت مورد نظر صورت نمی گیرد.

بادی جت

در روش بادی جت به وسیله فشار آب در داخل بدن، چربی مورد نظر از بین خواهد رفت اما احتمال آسیب به بافت ها زیاد است.

لاغری با دستگاه

دستگاه اگزیمیا، یکی از دستگاه های استاندارد برای از بین بردن چربی هاست که بدون هیچ آسیبی، می تواند برای لاغری موضعی استفاده شود.

لازم به ذکر است که کلینیک زیبایی ساعی از روش های مختلفی استفاده می کند. برای بعضی از مراجعه کنندگان که فوبیای عمل جراحی دارند یا حجم چربی ها در حدی نیست که نیازی به عمل جراحی باشد، از دستگاه لاغری اگزیمیا استفاده می شود. یکی از مهم ترین ویژگی های دستگاه اگزیمیا این است که کاهش چربی در کوتاه ترین زمان ممکن صورت می گیرد.

پیکرتراشی از نوع جراحی یا تهاجمی

ابدومینوپلاستی

این روش فقط برای کوچک کردن شکم استفاده می شود و کاربردی برای قسمت های دیگر بدن که لازم است چربی خارج شود، ندارد. در این روش تهاجمی، دو برش در قسمت شکم توسط جراح متخصص صورت می گیرد و سپس چربی و پوست اضافه برداشته شده و در آخر دو قسمت برش داده شده به یکدیگر وصل می شوند.

اقدامات پیش از عمل پیکرتراشی

رعایت یک سری کارهای معمولی قبل از هر عمل جراحی باعث می شود که مراجعه کننده در حین عمل و پس از آن به مشکلی دچار نشود. در ادامه به چند مورد مهم آن اشاره می شود:

• عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون
• قطع مصرف دخانیات و الکل
• استفاده از رژیم غذایی مناسب، سه روز قبل از عمل
• عدم مصرف کافئین، سه روز قبل از عمل

مراقبت های بعد از عمل پیکرتراشی

مراقبت های بعد از پیکرتراشی بسیار حائز اهمیت است. متخصصین بر این باورند که رعایت اقدامات بعد از عمل با نتیجه نهایی عمل در ارتباط می باشد، پس لازم است به چند مورد از آنها اشاره کنیم:

• از انجام فعالیت های سنگین و سخت خودداری شود.
• استفاده بیشتر از غذاهای نرم در روزهای اول
• استفاده مرتب از آنتی بیوتیک تا دو هفته بعد از عمل
• استفاده از گن مخصوص پیکرتراشی در صورت صلاحدید متخصص.

آیا پس از پیکرتراشی، بازگشت چربی صورت می گیرد؟

یکی از مسائلی که ذهن داوطلبان عمل پیکرتراشی را درگیر می کند، دلهره بازگشت چربی است. داوطلبان، نگران این هستند که ممکن است چربی برداشته شده به مرور زمان برگردد.

پس از پیکرتراشی و حذف چربی ها، مراجعه کنندگان باید توصیه ها و سفارش های دوران بعد از جراحی را به دقت انجام دهند که هم دوره نقاهت به بهترین شکل ممکن به اتمام برسد و هم اینکه هیچ گونه بازگشت دوباره چربی گزارش نشود. از مهم‌ترین این توصیه ها، داشتن رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی به صورت منظم است.

روش های جلوگیری از بازگشت چربی ها پس از پیکرتراشی

هرچند میزان تجمع بافت چربی ناخواسته به متابولیسم بدن بیمار و سن او بستگی دارد اما می‌توان با روش‌های زیر، بدن خود را از بازگشت چاقی بعد از پیکرتراشی محافظت کرد.

با افزایش سن، میزان متابولیسم بدن و حجم تجمع چربی در بدن، ممکن است تغییر کند. در ادامه چند روش بسیار ساده را به شما معرفی می کنیم تا بتوانید میزان چربی بدن خود را کنترل کرده و از عمل پیکرتراشی خود راضی باشید:

نوشیدن آب

نوشیدن آب در طول روز به صورت مدام باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و از طرف دیگر باعث سیری می شود. پس توصیه می شود که در طول شبانه روز حتما حدود 8 لیوان آب میل کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

استفاده از رژیم غذایی سالم

سعی کنید بعد از عمل پیکرتراشی، رژیم غذایی خود را اصلاح کنید، یعنی از چربی های خوب مانند دانه ها و مغزهای مقوی و سالم و به طور کلی مواد غذایی کم کالری استفاده کنید. نکته ی مهم، عدم استفاده از چربی های بد است. غذاهای چرب، مثل فست فودها و … می توانند باعث تجمع چربی های بد در قسمت های مختلف بدن و بدشکلی بدن شوند.

بیشتر بخوانید: 20 نکته برای داشتن اندام متناسب و زیبا

افزایش تعداد وعده های غذایی

با افزایش تعداد وعده های غذایی مثلا به 5 وعده در روز و کاهش حجم غذا، می توانید میزان ورود کالری و در نتیجه افزایش حجم چربی های بدن را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی شش رژیم لاغری معروف دنیا

ورزش روزانه و پیاده روی

توصیه می شود حتما بعد از اتمام نقاهت، روزی 20 دقیقه ورزش و پیاده روی کنید، چون از یک طرف باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی ها را از بین می برد، از طرف دیگر بافت عضلانی رشد پیدا کرده و بدن شکل جذاب تری به خود می گیرد.

خواب شبانه

توصیه می شود حداقل 6 ساعت خواب شبانه داشته باشید، چون باعث بازیابی سیستم بدن خواهد شد و از طرف دیگر انرژی روزانه برای انجام فعالیت های بدنی حفظ می شود.

هزینه پیکرتراشی

یکی از چالش های مراجعه کنندگان پیکرتراشی، هزینه عمل است. مانند دیگر عمل های زیبایی، داوطلبان به هزینه عمل توجه کرده و تمامی فاکتورهای هزینه را مدنظر قرار می دهند. عوامل موثر بر هزینه عمل پیکرتراشی عبارتند از:

• هزینه بیمارستان یا کلینیکی که عمل در آنجا انجام می شود
• پزشک متخصص و باتجربه
• هزینه تجهیزات یا دستگاه هایی که باید از آن استفاده شود
• قسمتی که باید چربی آن از بین برود
• مدت زمان بستری (در صورت لزوم)
• میزان چربی که باید برداشته شود

حذف چربی ها در کلینیک زیبایی ساعی

در کلینیک زیبایی ساعی، خدمات پیکرتراشی در قالب لیپوماتیک، ویزر لیپو و … ارائه می شوند. با استفاده از این روش ها، لاغری در حد سیکس پک مورد انتظار است. در این روش که بدون جراحی و کم تهاجمی انجام می گیرد، متخصصین کلینیک، براساس قد و وزن و دیگر فاکتورهای لازم برای نوع عمل، و در صورت لزوم، تعداد جلسات را مشخص می کنند.

در این کلینیک از دستگاه فوق پیشرفته آمریکایی برای انجام عمل لیپوماتیک استفاده می شود. در این روش که حدود 3 ساعت زمان می برد، مراجعه کننده بلافاصله نتیجه عمل، یعنی فرم دلخواه بدن را بعد از عمل می بیند. در عمل، معمولا لیپوماتیک بیهوشی صورت می گیرد و در صورت لزوم و نظر متخصص، مراجعه کننده یک شب در بیمارستان بستری می شود. یکی از توصیه های مشاوران کلینیک زیبایی ساعی این است که مراجعه کننده تا 3 ماه بعد از عمل لیپوماتیک از گن استفاده کند تا نتیجه بهتری به دست آید.

مهم ترین مزایای روش لیپوماتیک و لیپو ویزر که در کلینیک زیبایی ساعی انجام می شود، این است که خطر آمبولی به هیچ وجه برای مراجعه کننده اتفاق نمی افتد و اندام مراجعه کننده بصورت سیکس پک جلوه می کند که این مزایا ناشی از تجربه بالای کادر کلینیک و دستگاه های فوق پیشرفته آن است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده نمونه کارهای کلینیک ساعی می توانید از طرق ذیل اقدام نمایید:

مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: ۰۹۱۹۸۵۲۸۵۲۸
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا