پیکرتراشیلیپوماتیک

همه چیز درباره لیپوماتیک شکم

0
(0)
چربی های سرسختی که به وسیله رژیم غذایی و تمرینات ورزشی از موضع خود کوتاه نمی آیند با لیپوماتیک شکم، طرف خواهند بود!

لیپوماتیک، روشی جدید از خانواده لیپوساکشن است که به وسیله آن می توان چربی های موضعی را حذف کرد و فرم و شکل دلخواه بدن را ایجاد نمود. یکی از مهم ترین محل های انباشته شدن چربی اضافی، شکم است که معمولا اولین جایی است که به هنگام افزایش وزن، خودنمایی می کند و آخرین جایی است که شاید بتوان اثر ورزش و رژیم غذایی را در کاهش آن مشاهده کرد. لیپوماتیک شکم، روشی ایمن و سریع برای رهایی از چربی انباشته شکم است که بلافاصله بعد از عمل، اثر آن قابل مشاهده است. در این مقاله قصد داریم به این سوال بپردازیم که: آیا لیپوماتیک شکم BELLY LIPOMATIC چربی شکم را از بین می برد؟

لیپوماتیک چگونه عملی است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که لیپوماتیک، نوعی عمل جراحی به شمار می آید اما به عنوان عملی کم تهاجمی، ایمن و تقریبا بدون عوارض شناخته می شود. زیرا با تکنیک به کار گرفته شده در لیپوماتیک، میزان عوارض به حداقل رسیده است و بنابراین مدت نقاهت کاهش می یابد. میزان موفقیت در این عمل، بسیار بالاست و متقاضیان لیپوماتیک در بخش های مختلف بدن از نتایج آن رضایت مندی بالایی داشته اند.

لیپوماتیک در چه بخش هایی از بدن، قابل انجام است؟

لیپوماتیک معمولا برای کاهش چربی های اضافی در نواحی شکم، پهلو، بازوها، پشت سینه، سینه در مردان، ران ها، غبغب و زیربغل مورد استفاده قرار می گیرد.

ممکن است در یک جلسه، یک یا چند بخش بدن، مورد عمل لیپوماتیک قرار بگیرند. با انجام لیپوماتیک در چند بخش از بدن عملا می توان فرم و شکل بدن را تغییر داد که به عمل پیکرتراشی معروف شده است. در این نوشتار به طور ویژه به لیپوماتیک شکم می پردازیم اما باید گفت که اصول کلی انجام لیپوماتیک برای بخش های مختلف بدن، یکسان بوده و تنها در میزان چربی خارج شده و محل ایجاد برش های لیپوماتیک با هم تفاوت هایی دارند.

پیکرتراشی با لیپوماتیک در کلینیک ساعی، طی یک عمل بیهوشی حدود سه ساعته انجام می شود و میزان دقت در برداشت چربی در حدی است که فرم “سیکس پک” در بدن متقاضی قابل مشاهده است!

در لیپوماتیک شکم چه مراحلی انجام می شود؟

در ابتدا بهتر است به این نکته اشاره کنیم که در طی عمل لیپوماتیک، چربی های اضافی، خورد شده و از بدن توسط مکش دستگاه لیپوماتیک خارج می شوند.
این عمل می تواند هم از طریق بی حسی موضعی و هم از طریق بیهوشی انجام پذیرد. با حضور در محل عمل، ابتدا بی حسی موضعی یا بی هوشی عمومی انجام می شود. سطح شکم ضدعفونی می شود و متخصص زیبایی با ایجاد برش هایی در حد 2 الی 5 میلی متر بر روی محل هایی که مشخص کرده است لوله فلزی با نام کانولا را به زیر پوست و داخل بافت چربی وارد می کند.
لوله کانولا با حرکات ارتعاشی و چرخشی خود داخل بافت چربی، کمک می کند تا سلول های بافت چربی از هم جدا شوند و به شکل مایع در آیند. در روش لیپوماتیک، کانولا امواج اینفراسوند نیز از خود ساطع می کند که به جداسازی و خورد کردن بافت چربی کمک می کند. در ادامه، چربی خورد شده توسط دستگاه مکش از بافت شکم بیرون کشیده می شوند.
مدت زمان عمل لیپوماتیک شکم، حدود 45 دقیقه الی یک ساعت است که بستگی به شرایط بیمار و میزان چربی که لازم است خورد و خارج شود، دارد. در پایان عمل، بیمار به بخش ریکاوری انتقال یافته و معمولا پس از مدت زمان چند ساعت مرخص می شود.

آیا لیپوماتیک روش های مختلفی دارد؟

تکنیک لیپوماتیک بر ذوب کردن یا خورد کردن سلول های چربی و سپس خارج کردن آنها از بدن تمرکز دارد. روشی که برای خورد کردن یا ذوب کردن سلول های انتخاب می شود می تواند متفاوت باشد که بر همین اساس انواع لیپوماتیک شناسایی و نامگذاری می شود.

لیپوماتیک با امواج و ارتعاشات اولترا سوند

در این نوع از لیپوماتیک که نسل جدید لیپوساکشن کلاسیک به شمار می آید. لوله کانولا که به دستگاه مکش متصل است بافت چربی را با ارتعاشات و دوران های خود خورد کرده و به حالت مایع در می آورد. این مایع توسط کانولا به بیرون بدن کشیده می شود. این روش نسبت به لیپوساکشن سنتی دارای قدرت تمرکز دقیق تر بر بافت های چربی بوده و به بافت های مجاور آسیب نمی رساند. این تکنیک در پیکرتراشی به نحو مطلوبی مورد استفاده قرار می گیرد.

لیپوماتیک با ویزر یا ویزر لیپو VASER

در این روش، چربی با استفاده از نوع خاصی از لیزر ذوب می شود. چربی ذوب شده در بافت های اطراف منتشر شده و به مرور توسط رگ های لنفاوی دفع می شوند. در ویزر لیپو، امکان تخلیه چربی در حجم زیاد وجود ندارد و ممکن است برای دستیابی به نتیجه، نیاز به چند جلسه باشد.

لیپوماتیک از طریق تزریق مواد خاص به داخل بافت چربی

در این روش از ترکیب ماده بی حسی و محلول نمکی برای لیپوماتیک مکان هایی که چربی اندکی دارند، نظیر صورت و گردن استفاده می شود.
آنچه به طور ویژه در کلینیک ساعی برای لیپوماتیک شکم انجام می شود، لیپوماتیک با ارتعاشات کانولا و امواج اولتراسوند است که با تبدیل چربی به مایع یا نوعی امولسیون، خروج آن را از بدن توسط مکش آسان می کند. دسترسی دقیق تر به بافت های چربی و عدم آسیب به بافت های مجاور و یکنواختی بافت چربی پس از عمل از ویژگی های مهم لیپوماتیک در کلینیک ساعی به شمار می آید.

کدام دستگاه لیپوماتیک برای لیپوماتیک شکم، مناسب تر است؟

همان طور که دیدید تکنیک های مختلف لیپوماتیک و دستگاه های مختلفی برای آن وجود دارند. اینکه کدام تکنیک و کدام دستگاه، مناسب شرایط یک فرد باشد را تشخیص پزشک جراح و میزان تبحر وی در استفاده از دستگاه لیپوماتیک معین می کند. چرا که لیپوماتیک با توجه به نقشی که در پیکرتراشی دارد عملی ظریف و هنرمندانه بشمار می آید و تبحر و مهارت جراح در نتیجه ی مطلوب عمل، کاملا اثرگذار است.

لیپوماتیک شکم برای چه کسانی مناسب است؟

افراد 18 سال به بالا که دارای چربی های موضعی در بدنشان هستند که به برنامه ریزی غذایی و تمرین های ورزشی پاسخ  مناسب نداده اند
افرادی که دارای اضافه وزن معمولی بوده و کمتر از 95 کیلوگرم وزن دارند.
افرادی با چاقی های موضعی که منجر به بدشکلی در اندام شده و هماهنگی اجزای بدن را به هم زده است.
افرادی که به طور ژنتیکی دارای انباشت چربی در بخش های خاصی از بدن مثل بازو، پهلو و غیره هستند.
افرادی که دارای کشسانی پوست مناسبی هستند.

مزایای عمل لیپوماتیک شکم چیست؟

• خونریزی و آسیب بسیار کم
• عوارض بسیار اندک و جزیی
• مدت زمان کوتاه نقاهت
• مدت زمان کوتاه تر استفاده از گن های مخصوص
• امکان تخلیه چربی به طور دقیق و در نتیجه فرم دهی ظریف تر به شکم
• امکان تغییر فرم و شکل بدن به دلخواه در یک جلسه (نتایج کانتورینگ مطلوب نسبت به دیگر روش ها)
• عدم آسیب به سلول های چربی خارج شده و امکان استفاده مجدد از آنها در دیگر نقاط بدن
• خروج یکنواخت چربی و به جای گذاشتن ظاهر یکنواخت زیر پوست (بدون برآمدگی)

عوارض عمل لپیوماتیک شکم چیست؟

عمل لیپوماتیک نیز مانند سایر اعمال جراحی، ممکن است عوارضی در پی داشته باشد اما به طور کلی جزو اعمال جراحی بسیار ایمن و کم عوارض گزارش شده است. عوارضی که ممکن است افراد در سطوح مختلف آن را تجربه کنند، شامل موارد زیر است:
کبودی، درد، التهاب و ورم، خونریزی اندک، احساس بی حسی در ناحیه شکم، احتمال عفونت، احتمال واکنش به ماده بیهوشی، تغییرات رنگ پوست، عدم تقارن در شکل بدن، خارش زیاد، تب و تهوع.

مراقبت های مهم قبل از لیپوماتیک شکم

1. دو هفته قبل از لیپوماتیک شکم، مصرف سیگار، الکل و قلیان را کنار بگذارید.
2. مصرف داروهای رقیق کننده خون و حتی دمنوش‌ها و موادگیاهی با چنین خاصیتی (کاسنی، زنجبیل) را دو هفته پیش از عمل قطع کنید.
3. حتما گن مخصوص بعد از لیپوماتیک شکم را با مشورت پزشک تهیه کنید.
4. سوابق پزشکی خود را در جلسه مشاوره لیپوماتیک در اختیار جراح قرار دهید.
5. اگر حساسیت‌ دارویی دارید، پزشک متخصص‌تان را در جریان قرار دهید.
6. انتظار و خواسته تان از نتیجه لیپوماتیک را به روشنی با جراح مطرح کنید.
7. ریسک ها و عوارض احتمالی لیپوماتیک شکم را با پزشکتان مرور کرده و از آنها آگاه باشید.
8. مطمئن شوید که در خانه تان مواد غذایی برای تهیه غذاهای زود هضم مانند سوپ، انواع پوره ها و همچنین مواد حاوی فیبر بالا فراهم باشد.

مراقبت های مهم بعد از لیپوماتیک شکم

1.به مدت یک ساعت بعد از عمل، دراز بکشید و بخوابید.
2. در طی روز اول، فردی را برای همراهی در کنارتان داشته باشید.
3. گن مخصوص و نوارهای کشی را به توصیه پزشک تهیه کنید و از 4 الی 6 هفته به طور مستمر استفاده کنید.
4. چند روز اول پس از عمل از دوش گرفتن خودداری کنید. در حدود 7 الی 10 روز بعد که زخم ها کاملا بسته شده اند، می توانید دوش بگیرید.
5. دو روز بعد از لیپوماتیک شکم، هر دو تا سه ساعت یک بار از جا بلند شده و مقداری قدم بزنید.
6. محل برش در سطح پوست را با توجه دستور پزشک، ضدعفونی و پانسمان کنید.
7. به محل برش لیپوماتیک هیچ فشاری وارد نکنید.
8. داروهای تجویز شده بعد از عمل را جدی بگیرید و راس ساعت مقرر از آن‌ها استفاده کنید.
9. سعی کنید مصرف نمک را کاهش دهید و رژیم غذایی سالم و کم چربی داشته باشید.
10. در طی ماه اول و دوم از انجام کارهای سنگین خودداری کنید و پیاده روی های سبک را مدنظر داشته باشید.
بخاطر داشته باشید که واکنش بدن های افراد به لیپوماتیک و همچنین مدت زمان نقاهت و بهبودی آنها می تواند متفاوت باشد، ولی اگر بعد از یک ماه، شاهد پایداری علایمی همچون قرمزی، درد و کبودی و یا هر علامت غیرمنتظره دیگری بودید حتما پزشکتان را ملاقات کنید.

ماندگاری عمل لیپوماتیک شکم چه مدت است؟

عمل لیپوماتیک شکم از لحاظ حذف چربی اضافی و فرم دهی به شکم به شرط تبحر پزشک جراح، بسیار رضایت بخش است اما باید توجه داشت که واکنش طبیعی بدن به پرخوری و عدم تحرک، انباشت چربی می باشد. از سویی بدن، ذخیره چربی را برای تامین انرژی مورد نیاز خود انجام می دهد. بنابراین به طور طبیعی آمادگی دارد تا به ذخیره مجدد چربی بپردازد. با رعایت رژیم غذایی مناسب و تحرک کافی می توانید به ماندگاری نتیجه لیپوماتیک شکم کاملا امیدوار باشید.

هزینه لیپوماتیک شکم چقدر است؟

هزینه لیپوماتیک شکم در کلینیک ساعی در سال 1402 در حدود 15 تا 18 میلیون می باشد. هر بخش از بدن دارای هزینه متفاوتی می باشد و کمترین میزان هزینه مربوط به لیپوماتیک غبغب است.
کلینیک ساعی در بخش لیپوماتیک با حضور متخصصانی باتجربه و کادری حرفه ای به ارایه خدمات لیپوماتیک و پیکرتراشی برای تمام قسمت های بدن می پردازد. برخورداری از به روزترین دستگاه ها و ارایه باکیفیت ترین خدمات کلینیکی از ماموریت های کلیدی است که این مرکز برای خود معین کرده است.
شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و تنظیم جلسه مشاوره رایگان با پزشک متخصص، از طرق ذیل با کلینیک ساعی در ارتباط باشید.
مشاوره زیبایی کلینیک ساعی: 09198528528
صفحه کلینیک ساعی در اینستاگرام: clinicsaee@

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا