کاشت مو

آیا کاشت مو برای متقاضیان مبتلا به هپاتیت و ایدز قابل انجام است ؟

5
(10)

تا مدت ها پیش بسیاری از کلینیک های کاشت مو به دلایل متعدد از خدمات پیوند مو برای متقاضیانی که مبتلا به بیماری های عفونی از جمله هپاتیت و یا ایدز بوده اند، صرف نظر می کرده اند. حال آن که ممکن است مشکلات ریزش مو برای برخی از این افراد مانند بسیاری دیگر رخ دهد. پیشرفت علم در حوزه کاشت مو تا حدود بسیاری توانسته این محدودیت ها را مرتفع کند و ما در این مقاله سعی کرده ایم به این توضیح این امر بپردازیم که کاشت مو برای این دسته از عزیزان به چه صورت انجام می شود و در صورت انجام کاشت مو، رعایت چه نکات و مواردی برای متخصصین و متقاضیان لازم است.

کاشت مو و بیماری هپاتیت و ایدز

در طی بیماری HIV ، سیستم ایمنی بدن ضعیف می شود به طوری که بدن نمی تواند در برابر عوامل بیماری زای عفونی مقاومت کند. امروزه با کمک داروهای جدید می توان احتمال گسترش این بیماری را به طور قابل توجهی کاهش داد. با این حال، انجام یک عمل کاشت مو برای متقاضیان مبتلا به ایدز و یا هپاتیت نیز عملی ایمن نیست. همچنین ویروس ایدز و هپاتیت می تواند از طریق خون به پزشک و یا تیم پزشکی منتقل شود.

کاشت مو در مواقعی که بیمار مبتلا به اچ آی وی باشد یک عمل جراحی بسیار حساس است که باید توسط یک تیم پزشکی متخصص و تحت شرایط کنترل شده انجام شود، زیرا در غیر این صورت ویروس می تواند در حین جراحی به راحتی به شخص دیگری منتقل شود. برای جلوگیری از انتقال به سایر افراد، ابزار پزشکی مورد استفاده در پیوند باید کاملاً استریل و ضدعفونی شوند.

معمولاً بسیاری از کلینیک های کاشت مو امکان اجرای پیوند مو برای متقاضیانی که به هپاتیت و یا ایدز مبتلا هستند را ندارند. چرا که بیشتر کلینیک های کاشت مو تخصص کافی و تجهیزات لازم برای انجام این نوع عمل ها را ندارند. از سوی دیگر، حتی اگر مراکز کاشت مو شرایط ذکر شده را نیز داشته باشند، بسیاری تمایل به ارائه خدمات به این دسته از متقاضیان را ندارند.

در هر صورت، فراموش نکنید که اگر یک متقاضی مبتلا به HIV فعال باشد و یا هپاتیت و HIV آنان کنترل نشده باشد، حتی اگر کلینیک از شرایط لازم نیز برخوردار باشد، نمی توانند کاشت مو انجام دهند ، زیرا احتمال به خطر افتادن سلامتی پرسنل بسیار بالا است.

خطرات کاشت مو متقاضیان مبتلا به ایدز و هپاتیت

برخی از خطرات احتمالی که در صورت رعایت نکردن پروتوکل های بهداشتی تعیین شده برای پرسنل تیم کاشت و متقاضیان ممکن است اتفاق بیفتد به شرح زیر می باشند:

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • احتمال ابتلا به عفونت های منتشر پس از کاشت مو برای متقاضیان

پس از اتمام فرآیند کاشت مو ، رعایت نکات بهداشتی و توجه به اصول مراقبت های صحیح برای تمامی متقاضیان بسیار ضروری است. چرا که عدم توجه به این دستورالعمل ها می تواند باعث ایجاد عفونت در نواحی مورد نظر شود. از سوی دیگر متقاضیانی که به ایدز یا هپاتیت مبتلا هستند در اغلب موارد از سیستم ایمنی ضعیفی برخوردارند که در صورت ابتلا به عفونت ممکن است عفونت به راحتی در سراسر بدن این افراد گسترش یابد و سلامتی این عزیزان به خطر بیفتد.

نا گفته باقی نماند که امروزه استفاده از آنتی بیوتیک های وسیع الطیف از ایجاد و گسترش عفونت به طور قابل توجهی پیشگیری می کند. علاوه بر این، متخصصین مجرب در برخی کلینیک ها با رعایت تمهیداتی برای این دسته از عزیزان داروهای مولی ویتامین در نظر خواهند گرفت که بتواند سیستم ایمنی آنان را به طور محسوسی تقویت نماید. شاید این سوال پیش بیاید که متقاضیانی که از هپاتیت رنج می برند نتوانند از مولتی ویتامین ها استفاده کنند چرا که می تواند شرایط کبدی آنان را وخیم تر کند. لذا توصیه اکید به این دسته از متقاضیان آن است که از مصرف خودسرانه داروها بدون نظر پزشک خودداری فرمایند.

  • احتمال انتقال بیماری از متقاضیان به تیم پیوند مو

یکی از مهمترین دلایلی که تاکنون باعث شده است که بسیاری از مراکز از پذیرش متقاضان مبتلا به ایدز و یا هپاتیت خودداری کنند، احتمال انتقال بیماری به تیم درمان است چرا که امکان انتقال این بیماری از مایعات بدن و فرآورده های خونی در فرآیند کاشت مو در صورتی که موارد بهداشتی رعایت نشود بسیار بالا است.

یکی از رایج ترین روش های انتقال، تماس سر سوزن آلوده با پوست دست هر یک از پرسنل است. همچنین ممکن است قطرات خون درحین استخراج و یا کاشت فولیکول ها به چشم ، دهان و بینی پرسنل برخورد کند و بدین ترتیب آنان را به طور نا خواسته بیمار سازد.

در کلینیک کاشت مو ساعی، با اینکه یک تیم پزشکی واجد شرایط و بسیار حرفه ای حضور دارند که شامل پزشک متخصص کاشت مو و جراحان خبره و تیم درمانی با تجربه بالاست، اما برای متقاضیانمبتلا به ایدز و یا هپاتیت فعلا کاشت مو انجام نمی شود. البته در کلینیک تخصصی ساعی پیش از اقدام به کاشت در جلسه مشاوره، وضعیت سلامتی متقاضی توسط آزمایش خون بررسی می شود و اگر نتایج آزمایش نشان دهنده آن باشد که بیماری هپاتیت در وضعیت غیرفعال و یا کنترل شده باشد، در یک محیط بسیار محافظت شده پیوند مو انجام خواهد شد.

در کلینیک ساعی با بهره مندی از پرسنل مجرب و آموزش دیده در این زمینه و نیز با در نظر گرفتن تمهیداتی همچون کاشت مو در محیطی ایزوله، استریل ساز محیط قبل و پس از اتمام فرآیند کاشت، حذف کاملا بهداشتی مواد مصرفی و نیز استفاده از وسایل یک بار مصرف، کاشت مو ایمنی را برای متقاضیان مبتلا به هپاتیت کنترل شده انجام می دهد. بنابراین به هیچ وجه خطر سرایت بیماری وجود ندارد.

روند کاشت مو برای متقاضیان مبتلا به هپاتیت و ایذر

در جلسه مشاوره کاشت مو، ضروری است تا متقاضی هرگونه شرایط پزشکی، سابقه بیماری مزمن یا حاد و مصرف هر نوع دارویی را به اطلاع پزشک محترم برساند. علاوه بر این، در جلسه مشاوره پزشک برای متقاضیان درخواست آزمایش خون خواهد داد که فاکتورهای خونی و بیوشیمیایی از جمله پروفایل لیپیدی، خونی و انعقادی چک شود.

همچنین از نظر ابتلا به ویروس های HIV و هپاتیت نیز بررسی های کاملی انجام خواهد شد. متقاضیانی که مبتلا به بیماری های خونی ویروسی هپاتیت باشند، درصورتی که بیماری آنان در فاز خفته و یا مزمن باشد منعی برای اجرای کاشت مو البته تحت شرایطی که پیش تر ذکر گردید، ندارند. این در حالی است که در صورت فعال بودن بیماری و ناقل بودن متقاضی، تا زمانی که پزشک صلاح بداند کاشت مو به تعویق خواهد افتاد.

  • امروزه تکنیک های متعددی معرفی شده اند که در صورت رعایت موارد بهداشتی برای متقاضیان مبتلا به هپاتیت و ایدز بدون ایجاد عوارض جانبی انجام می شود. از جمله این روش ها می توان به تکنیک SUPER FUE ، میکروگرافت و DHI اشاره کرد.
  • روش مناسب برای هر متقاضی پس از معاینات دقیق توسط پزشکان تعیین می شود.

از آنجایی که کاشت مو برای این دسته از عزیزان تحت شرایط ایزوله ،خاص تر و نیز تحت نظارت تیم متبحر در این امر صورت می گیرد، لذا هزینه­ کاشت مو در این مدل جراحی نیز ممکن است تا حدودی بالاتر باشد.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران کجاست ؟

شرط اول مناسب بودن یک کلینیک دارا بودن استانداردهای بهداشتی بسیار بالای است. از آنجا که متقاضی مبتلا به ویروس های خونی دارای سیستم ایمنی ضعیفی است، خطر عفونت وجود دارد و این خطر بسیار زیاد است. زخم هایی که در حین عمل باز می شوند ممکن است در صورت عدم رعایت موارد بهداشتی ملتهب شده و قارچ ایجاد شود و بدین ترتیب التهابات مزمن پوستی باقی بمانند. زخم ها علاوه بر اینکه اثرات منفی بر سلامتی متقاضی ایجاد می کنند، ظاهر نامطلوبی نیز دارند. با این وجود هستند متقاضیانی که به دلیل تاثیرات روانشناسی ناشی از مشکلات ریزش مو، این خطرات را نادیده بگیرند.

به همین دلایل ، برخی از کلینیک ها به منظور حفظ سلامت کارکنان مراقبت های بهداشتی و متقاضیان، از پیوند مو برای متقاضیان مبتلا به هپاتیت و ایدز خودداری می کنند.

ما در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی به سلامتی مراجعین خود اهمیت می دهیم. به همین دلیل است که ما به همه بیماران خود توصیه می کنیم که در مورد هر گونه شرایط پزشکی خود به ما اطلاعات دقیقی دهند تا تیم پزشکی ما بتواند بهترین روش درمانی موجود را برای شما انتخاب کند تا بهترین نتیجه را از کاشت مو دریافت کنید.

با احترام به تمامی متقاضیان عزیز ، در این مجموعه سعی کرده ایم تا کسی را از حق زیبا بودن محروم نکنیم. به همین سبب کلینیک ساعی با در اختیار داشتن یک تیم پزشکی واجد شرایط، خدمات کاشت مو را تحت شرایط بسیار حفاظت شده و ایمن برای عزیزانی که به بیماری هپاتیت کنترل شده مبتلا باشند ارائه می دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر و تعیین وقت مشاوره خود می توانید همه روزه با شماره تلفن های کلینیک به شرح زیر تماس حاصل فرمایید.

سوالات متداول :

  1. در صورت داشتن HIV قابل شناسایی یا فعال، آیا می توانم کاشت مو انجام دهم؟

متأسفانه خیر، همان طور که ذکر گردید با توجه به ضعف قابل توجه در سیستم ایمنی بدن شما، اگر تحت این شرایط کاشت مو انجام شود، به دلیل افزایش خطر عفونت پس از جراحی، سلامتی شما در معرض خطر خواهد بود. علاوه بر این، اگر بعد از عمل در ناحیه پیوند شده عفونت وجود داشته باشد، ممکن است بدن شما قادر به دفاع از سلامتی شما در برابر عفونت نباشد. همچنین در صورت ناقل بودن شما، سلامتی تیم پزشکی در حین عمل نیز ممکن است به خطر بیفتد. لذا تا زمان کنترل شدن شرایط شما، عمل کاشت بهتر است به تعویق بیفتد.

  1. قبل و پس از کاشت چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

سعی کنید شب قبل از عمل خواب کافی داشته باشید. طبق دستور پزشک به داروهایی که نباید مصرف کنید توجه فرمایید. اگر از محلول های حاوی ماینوکسیدیل استفاده می کنید، از 1 هفته قبل مصرف آن را قطع کنید. پس از عمل برای رفع آثار بی حسی موضعی به میزان کافی استراحت کنید. سعی کنید خواب کافی داشته باشید. برای راحت خوابیدن از بالش نرم و سبک استفاده کنید. غذای سالم مصرف کنید. سعی کنید حدود دو هفته از ورزش و فعالیت های سنگین نیز پرهیز نمایید.

  1. آیا آزمایش HIV قبل از کاشت مو انجام می شود؟

قبل از کاشت مو از همه متقاضیان نمونه خون گرفته می شود و از نظر ابتلا به هپاتیت، ایدز، اختلالات انعقادی، دیابت و … نیز بررسی می شوید.

  1. کدام تکنیک کاشت برای فرد مبتلا به هپاتیت بهتر است؟

پزشکان ما پس از بررسی های دقیق ، مناسب ترین تکنیک را با توجه به شرایط شما مشخص می کنند. روش های استفاده شده در کاشت مو با توجه به نیاز فرد تعیین می شود.

  1. آیا متقاضیان مبتلا به ایدز عمدتا از نتایج کاشت مو راضی هستند؟

طبق بررسی های صورت گرفته برخی از افراد مبتلا به ایدز که سابقه کاشت مو در کلینیک های مختلف در سراسر جهان را داشته اند، اظهار کرده اند که پس از کاشت مو مشکلی نداشته اند و از رشد موهای خود راضی هستند. از آنجا که آنان از ریزش مو و مشکل طاسی خود رها شده اند، این امر بر سلامتی و روحیه آنها مثبت تأثیر می گذارد.

  1. آیا در جلسه مشاوره باید بگوییم که مبتلا به ایدز هستیم؟

 اگر بیماری خود را می دانید قطعاً باید آن را با پزشکان در میان بگذارید. کسانی که ویروس اچ آی وی فعال دارند بهتر است تا زمان کنترل شرایط شان، کاشت مو را به تعویق بیاندازند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 10

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا