کاشت مو

آیا کاشت مو برای زنان هم امکان پذیر است ؟

5
(17)

امروزه متقاضیان کاشت مو تنها مردان نیستند و از آن‌جایی که مو یکی از مهم‌ترین المان‌های زیبایی، به‌ویژه برای زنان است؛ زنان بسیاری که از ریزش مو یا طاسی برخی از نواحی سر رنج می‌برند به دنبال کاشت مو و داشتن خط رویش و زیبایی طبیعی مو هستند؛ اما نباید از این نکته غافل شد که کاشت مو در زنان به دلایلی مانند فیزیولوژی متفاوت از مردان، با محدودیت های خاصی همراه می باشد. یکی از این موارد محدودیت در محل برداشت فولیکول‌های مو است. در زنان نسبت به مردان که می‌توان از ناحیه‌‌ سینه و ریش برداشت گرافت‌های مو را انجام داد، محدودیت وجود دارد و معمولا برداشت از نواحی دیگر هم ماندگاری بالایی ندارد.

پس بهتر است قبل از هر اقدامی برای کاشت مو اطلاعات همه‌جانبه‌ای از کاشت مو برای زنان کسب شود.

دلایل کاشت مو در زنان و بهترین کاندید

زنان ممکن است به دلایل مختلفی نیاز به کاشت مو داشته باشند. اما باید این نکته را در ذهن داشت که در زنان معمولا ریزش یا طاسی در قسمت جلویی سر اتفاق می‌افتد. از طرفی زنان برای برداشت واحدهای فولیکولی محدودیت دارند و نمی‌توان از ناحیه پشت سر یا کناره‌ها، گرافت‌های مو را استخراج کرد. به همین دلیل قبل از هرچیزی باید واقع‌بین بود و امکان کاشت مو را بررسی کرد. با این همه بهترین کاندید برای کاشت مو در زنان عبارت‌اند ‌از افرادی که به دلایل زیر دچار ریزش مو شده اند :

  • الگوی ریزش موی مردانه : ریزش مو از ناحیه جلو و فرق سر باعث می‌شود زنانگی چهره کاهش یابد و دراین‌نوع از ریزش، کاشت مو برای زنان توصیه می‌شود.
  • ریزش مو به دلیل کشش ریشه‌های مو : گاه زنان به دلیل استفاده از مدل موهایی مانند دم‌اسبی، بیش از حد موهای خود را می‌کشند. این امر باعث می‌شود ریشه‌های مو به‌تدریج ضعیف شده و در‌نتیجه منجر به طاسی شود.
  • ریزش مو به دلیل جراحی پلاستیک : جراحی‌های متعدد کشش پوست صورت می‌تواند باعث ریزش موی قسمت‌های جلویی سر شود. به همین دلیل ممکن است برگشت موی از‌دست‌رفته تنها از طریق کاشت مو اتفاق بیفتد.
  • ریزش مو به دلیل زخم : گاه براثر حوادثی مانند تصادف و سوختگی با آتش یا مواد شیمیایی، زخم‌های شدیدی در ناحیه سر ایجاد می‌شود که ریشه‌های مو را از بین می‌برد و تنها راه برای پر کردن مو در این نواحی، کاشت مو است.
  • خط رویش بالاتر از حد معمول : بعضی از زنان به‌دلیل عوامل موروثی خط رویش موی بالاتری نسبت به حالت طبیعی دارند. به‌همین دلیل برای ایجاد تعادل، دراین حالت کاشت مو توصیه می‌شود.
  • تریکوتیلومانیا : تریکوتیلومانیا یا اختلال کندن موی وسواسی یکی از عوامل از‌دست‌دادن مو است. در این اختلال فرد ناخودآگاه مقدار قابل توجهی از موهای خود را می‌کند که می‌تواند آسیب غیرقابل جبرانی به‌ بار ‌آورد. به‌همین‌دلیل پیشنهاد می‌شود ابتدا به یک روان‌پزشک مراجعه شود و بعد از درمان این اختلال برای جبران موی از‌دست‌رفته از روش‌های مختلف کاشت مو استفاده شود.

روش‌های کاشت مو در زنان

روش‌های مختلفی برای کاشت مو وجود دارد که هرکدام از آن‌ها باتوجه به المان‌های متعددی مانند پیشرفت علم و تکنولوژی ویژگی‌های خاص خود را دارند. دراین‌میان روش‌هایی هم وجود دارند که ممکن است میزان موفقیت آن‌ها در زنان و مردان متفاوت باشد. به‌طور مثال ممکن است روش‌هایی وجود داشته باشند که بهترین گزینه برای مردان هستند اما کاربرد چندانی برای زنان ندارند. در این‌جا به اختصار به معرفی هرکدام از این روش‌ها و مزایا و معایب آن‌ها پرداخته شده است.

  • کاشت مو به روش FUT

در کاشت موی FUT ابتدا یک برش نواری از ناحیه پشت سر برداشته می‌شود، سپس گرافت‌های مو یا واحدهای فولیکولی مو با دقت بالا و زیر میکروسکوپ جدا شده و در ناحیه موردنظر کاشته می‌شود. این روش یکی از قدیمی‌ترین روش‌های کاشت مو است که به‌دلیل کیفیت بالا و هزینه پایین و باتوجه به تشخیص دکتر هنوز هم کاربرد دارد. از دیگر مزایای این نوع از کاشت مو، نتراشیدن همه موهای سر و فرآیند یک‌روزه آن است؛ لذا این روش یکی از موارد کاربردی است. اما توجه داشته باشید که یکی از معایب این روش ایجاد زخم در ناحیه برداشت است.

مراحل کاشت مو به روش FUT

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

  • کاشت موی زنان به روش FIT

دومین روش اصلی کاشت مو، کاشت مو به روش FIT است که در آن به‌جای برداشت برش نواری، واحدهای فولیکولی مو یک به یک از سر برداشته شده و برای چند ساعت در یک ماده تقویتی قرار می‌گیرد. سپس این گرافت‌ها در ناحیه طاس سر کاشته می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایای این روش، عدم ایجاد زخم نواری است. این روش زمان‌بر است و در این روش حتما باید موی سر تراشیده شود. جهت کسب اطلاعات کامل در مورد نحوه انجام این روش کاشت مو مقاله کاشت مو به روش FIT وب سایت کلینیک ساعی را مطالعه فرمایید.

مراحل کاشت مو به روش FIT

  • کاشت مو به روش SUT

این روش بر پایه دو روش قبلی است و تنها تفاوت در این است که واحدهای فولیکولی مو توسط دستگاه برداشته می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به سرعت بالای فرآیند کاشت مو اشاره کرد. اما کاشت مو به روش SUT نسبت به دو روش قبلی گران‌تر است و اگر پزشک معالج مهارت کافی نداشته باشد، ممکن است دستگاه به گرافت‌ها آسیب برساند.

  • کاشت مو به روش Micro FIT

تنها تفاوت در کاشت مو به روش میکرو FIT با روش‌های قبلی استفاده از ابزارهای ظریف و مینیاتوری برای برداشت گرافت‌هاست. از مهم‌ترین مزایای این روش، ایجاد عوارض کمتر و تراکم بیشتر است. از معایب این روش هزینه بالا و نیاز مبرم به بانک موی قوی است.

  • کاشت مو به روش Super FUE

در این روش‌، از دستگاه مخصوصی برای هردو مرحله کاشت و برداشت استفاده می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به سرعت عمل بالا و تراکم بیشتر اشاره کرد. اما روش کاشت موی SUPER FUE هم محدودیت‌هایی مانند ضرورت تراشیدن تمام موی سر و در بعضی موارد چندین جلسه تکرار کاشت مو خواهد داشت.

مراحل کاشت مو به روش FUE

  • کاشت مو به روش Micro Graft

در این روش، با کمک سوزن‌های میکرونی با نام میکروایمپلنتر، سوراخ‌های ریزی در سطح سر ایجاد می‌شود و سپس گرافت‌های مو در این منافذ کاشته می‌شوند. از مزایای این نوع از کاشت مو، می‌توان به ایجاد تراکم بالا و عوارض کم اشاره کرد. کاهش کیفیت گرافت‌ها و احتمال آسیب دیدن فولیکول‌ها از معایب روش میکروگرافت است.

  • کاشت مو به روش FCI

این روش از طریق سلول‌های بنیادی و تهیه‌ گرافت‌ها در محیط آزمایشگاهی انجام می‌شود. همان‌طورکه مشخص است در این روش نیازی به برداشت گسترده از بانک موی سر نیست و مهم‌ترین مزیت این روش تهیه واحدهای فولیکولی ما در محیط آزمایشگاه است. اما کاشت مو به روش FCI هنوز در مرحله آزمایش باقی مانده است و امروزه کاربرد چندانی ندارد.

  • کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI که در کلینیک‌های ترکیه ابداع شده است به این صورت انجام می‌شود که گرافت‌های مو از سر برداشته شده و با ابزاری به نام قلم چوی، بلافاصله در ناحیه پیوند قرار می‌گیرد. از مهم‌ترین مزایای این روش تراکم بالای آن و نتراشیدن سر است. طولانی بودن زمان عمل مهم‌ترین نقطه ضعف این نوع از کاشت مو است.

توصیه‌های قبل از کاشت مو

انتخاب یکی از روش‌های بالا برای کاشت مو، به‌خصوص برای زنان، فرآیند تک‌بعدی نیست و نیاز به بررسی و معاینات اولیه متقاضی و نظر پزشک متخصص او دارد. به همین دلیل بهتر است که زنان قبل از هر اقدامی به یک متخصص مو و کاشت مو مراجعه کنند و پزشک متخصص ابتدا دلیل ریزش یا فقدان مو را آزمایش کند؛ چرا‌که قبلا ذکر شد که کاشت مو در زنان محدودیت‌هایی دارد و باید بهترین کاندید برای موفقیت انتخاب شود.

برای اطمینان بیشتر از داشتن یک نتیجه تضمینی در فرآیند کاشت مو در زنان، پزشک متخصص آزمایش‌های متعددی مانند آزمایش خون، بررسی‌های میکروسکوپی، بررسی سابقه دارویی و پزشکی را انجام می‌دهد و درنتیجه، درصورت امکان کاشت مو بهترین زمان را برای عمل تعیین می‌کند. همچنین یک هفته قبل از کاشت مو پیروی از نسخه پزشک (قرص‌های مکملی مانند ویتامین E، آسپرین و عدم مصرف الکل) ضروری‌ است.

توجه داشته باشید که کاشت مو آخرین روش برای ترمیم مو است؛ بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای کاشت مو، ابتدا دلیل ریزش مو شناسایی شود و سپس روش‌های دیگر ترمیمی مانند روش‌های زیر مورد امتحان قرار گیرد:

  • روگین : یکی از داروهای مشهور برای ترمیم مو، به‌ویژه در زنان است.
  • SMP : نوعی عمل جراحی است که در ناحیه کم‌پشت موها انجام می‌شود. در این عمل رنگدانه‌های فولیکولی در ناحیه مورد‌نظر تزریق شده و با ایجاد سایه و روشنی و خطای چشم مشکل کم‌پشتی را تاحدودی رفع می‌کند.
  • وسایل آرایشی : استفاده از وسایل آرایشی مانند تاپیک و دِرمَچ، می‌تواند رنگ پوست سر را به رنگ فولیکول‌های مو نزدیک کرده و با ایجاد خطای چشم مشکل کم‌پشتی و ریزش مو را کاهش دهد.

هزینه کاشت موی خانم ها

یکی از عوامل مهم در کاشت مو، هزینه آن است که در روش‌ها و شرایط مختلف متفاوت است. همچنین این هزینه، به دوران عمل و دوران نقاهت تقسیم می‌شود که برای افراد مختلف و ویژگی‌هایشان تفاوت دارد. هزینه کاشت مو به صورت میانگین از 5 تا  9 میلیون متغیر است و در زنان و مردان تفاوت چندانی ندارد. اما به صورت کلی هزینه این فرآیند به عوامل زیر بستگی دارد:

  • محل زندگی : اینکه در کدام منطقه زندگی می‌کنید و در همسایگی شما چند متخصص و جراح مو وجود دارد، بر قیمت کاشت مو تاثیر دارد.
  • روش انتخاب شده : همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، هر روش با توجه به ابزارها و سایر عوامل و ظرافت‌ها، هزینه خاص خود را دارد. به‌صورت کلی ارزان‌ترین روش FUT و گران‌ترین روش در ایران Sapphire FUE و در جهان ARTAS است.
  • مهارت و سابقه متخصص مو : ممکن است دستمزد هر متخصص براساس میزان مهارت و تجربه متفاوت باشد.
  • اندازه ناحیه کاشت : مقدار موی پیوندی با هزینه کاشت مو رابطه مستقیم دارد. هرقدر اندازه ناحیه کاشت بیشتر باشد، مقدار هزینه نیز بیشتر می‌شود.
  • هزینه‌های بعد از عمل : با توجه به شرایط فیزیکی شما و روشی که انتخاب کرده‌اید، میزان هزینه دوران نقاهت هم متفاوت خواهد بود.

بی‌شک کاشت مو فرآیند کم‌هزینه‌ای نخواهد بود. به‌‌خصوص که احتمال ریسک هم بالاست و ممکن است شما نتیجه‌ای که می‌خواهید را دریافت نکنید. به‌همین‌دلیل توصیه می‌شود قبل از هرچیز، خوب تحقیق کنید و بهترین روش کاشت مو را که با توانایی مالی و دیگر شرایط شما هماهنگ است، انتخاب کنید.

نمونه کاشت مو برای زنان

سوالات متداول

ممکن است باوجود تمام اطلاعات بالا، هنوز هم سوالاتی در ذهن شما باقی مانده باشد؛ لذا در این بخش تعدادی از سوالات متداول درباره کاشت مو برای زنان فراهم آورده شده است. امید است که در این مقاله بتوانیم به شما برای تصمیم‌گیری درباره زیبایی و سلامت موهایتان کمک کنیم.

آیا کاشت مو در زنان موقتی است؟

کاشت مو در زنان هم مانند مردان، اگر در بهترین حالت و توسط بهترین متخصص انجام شود، نه‌تنها موقتی نیست؛ بلکه می‌تواند تا پایان عمر ماندگاری داشته باشد.

آیا تراشیدن مو در کاشت مو برای زنان ضرورت دارد؟

خیر. کاشت مو در زنان از طریق روش‌هایی صورت می‌گیرد که احتیاجی به تراشیدن سر ندارند.

آیا کاشت مو برای زنان محدودیت سنی دارد؟

معمولا کاشت مو در زنان و مردان بین سنین 20 تا 50 سالگی انجام می‌شود.

آیا امکان رنگ مو بعد از کاشت در زنان وجود دارد؟

بهتر است بعد از ماه دوم برای رنگ کردم موها اقدام کرد. هرچند بهترین زمان برای رنگ کردن موها بعد از ماه ششم می باشد.

آیا عوارض کاشت مو در زنان بیشتر از مردان است؟

خیر. کاشت مو چه در زنان و چه در مردان عوارض خطرناکی ندارد.

بیماری زنان در موفقیت کاشت مو تاثیر دارد؟

تابه‌حال گزارشی در این‌باره به دست نرسیده است، اما برای اطمینان بیشتر حتما با متخصص زنان و متخصص مو مشورت شود.

آیا کاشت مو برای زن زیر 20 سال امکان‌پذیر است؟

کاشت مو آخرین مرحله است اما حتما با یک متخصص مو مشورت شود.

آیا استفاده از کلاه‌گیس بعد از کاشت مو امکان‌پذیر است؟

6 ماه بعد از کاشت مو می‌توانید از کلاه‌گیس بدون چسب استفاده کنید.

آیا امکان کاشت و در دوران بارداری وجود دارد؟

ریزش مو می‌تواند یکی از عوارض بارداری باشد. اگر بعد از بارداری، ریزش مو متوقف نشد یا طاسی موقت نبود، برای کاشت مو می‌توانید به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آیا می‌توان در دوران شیردهی به نوزاد، کاشت مو را انجام داد؟

در این باره متخصصان به یقین نرسیده‌اند؛ اما به دلیل استفاده از آنتی‌بیوتیک در زمان عمل و دوران نقاهت بهتر است کاشت مو یک سال پپش از زایمان انجام شود.

آیا امکان استفاده از نرم‌کننده‌های مو بعد از کاشت جود دارد؟

بله. استفاده از نرم‌کننده چند روز بعد از کاشت مو، نه تنها ضرر ندارد، بلکه عوارضی مانند خارش را هم تسکین می‌دهد.

 

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 17

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا