پاکسازی پوستجوانسازی پوستخدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعی

معرفی بهترین روتین پوستی در سال 2024

4.8
(4)

با افزایش سن، پوست صورت شادابی و رطوبت خود را از دست می‌دهد و این یک فرآیند کاملاً طبیعی است. اما آلودگی‌های هوا و نور خورشید باعث می‌شود تا پوست صورت زودتر حالت اولیه خود را از دست بدهد. پوست صورت بسته به ژنتیک در افراد مختلف ممکن است چرب، خشک و یا معمولی باشد. روتین پوستی مناسب می‌تواند برای انواع پوست‌ها مناسب باشد. روتین پوست، مراقبت‌های پوستی است که توسط فرد و با مشورت از پزشک متخصص انجام می‌شود. در ادامه به معرفی بهترین روتین پوستی در سال 2021 برای انواع پوست‌ها می‌پردازیم.

بهترین روتین پوستی در سال 2024 چیست؟

پوست حساس‌ترین عضو بدن است که نقش بسیار مهمی در زیبایی فرد دارد. بنابراین فرد باید از پوست خود مراقبت بیشتری داشته باشد. در خانم‌ها داشتن پوست زیبا و خصوصاً پوست زیبای صورت اهمیت بیشتری دارد و دلیل آن این است که آرایش بر روی پوست صورت انجام می‌شود و یک پوست صاف و تمیز می‌تواند پذیرای آرایش بهتر و زیباتری باشد. یکی از عوامل تأثیرگذار بر حفظ سلامتی پوست، سبک زندگی و تغذیه مناسب است. شستشوی هر روزه و اقدامات مراقبتی که با نام روتین پوستی شناخته می‌شود نیز نقش بسیار مهمی در حفظ زیبایی پوست در افراد دارد.

طبق تحقیقات مختلف سال 2021، روتین پوست برای افراد مختلف لازم است و نوع پوست آن‌ها تأثیر بسیار مهمی در انتخاب بهترین روتین پوستی دارد. در ادامه مراحل بهترین روتین پوستی را بررسی می‌کنیم.

قدم اول: از شوینده‌های مناسب استفاده کنید.

بهترین شوینده صورت
بهترین شوینده صورت

در ابتدای صبح می‌توانید صورت خود را با آب گرم خیس نمایید و یا اگر می‌خواهید از شوینده‌های مخصوص پوست خود (چرب، خشک یا معمولی) استفاده کنید. اسکراب های لایه بردار در این مرحله می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

قدم دوم: از تونر استفاده کنید.

بهترین تونر صورت
بهترین تونر صورت

یک تصور غلط هنوز هم در بعضی از افراد وجود دارد که تونر پوست را برانگیخته می‌کند و نتیجه خوبی نمی‌دهد. این باور کاملاً اشتباه است. تونرهای جدید می‌تواند ویتامین‌ها و مواد مورد نیاز پوست را تأمین کند. هر فرد بسته به نوع پوست خود باید از یک نوع تونر استفاده کند. برای استفاده نیز مقداری از تونر را بر روی دست‌های خود بریزید و به‌صورت ملایم بر روی پوست خود بمالید. ماده اصلی تشکیل‌دهنده‌ی تونر اسید آلفا به همراه بتا هیدروکسی است که وظیفه‌ی آن برداشتن سلول‌های مرده و باز کردن منفذهای پوست صورت است.

قدم سوم: از سرم های پوست استفاده کنید.

بهترین سرم های پوست
بهترین سرم های پوست

سومین مرحله از روتین پوست، استفاده از سرم است. سرمه‌ای آنتی اکسیدانی بهترین نوع سرم ها هستند که استفاده از آن‌ها می‌تواند التهابات پوست و آلودگی‌های موجود بر روی پوست را از بین ببرد. در هنگام استفاده از سرم باید دقت کنید که سرم با مرطوب کننده مخلوط نشود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

قدم چهارم: کرم دور چشم استفاده کنید.

بهترین کرم دور جشم
بهترین کرم دور چشم

استفاده مرتب از کرم دور چشم می‌تواند در روتین پوست معجزه کند. استفاده از کرم دور چشم باعث حفظ حالت پوست دور چشم می‌شود و از افتادگی آن جلوگیری می‌کند. پوست اطراف چشم بسیار حساس است و در اثر خندیدن و اخم کردن کم‌کم چروک می‌شود. بنابراین استفاده مداوم از کرم‌های دور چشم می‌تواند برای جلوگیری از افتادگی و چروک در این ناحیه جلوگیری کند.

قدم پنجم: از ضد لک و ضد آکنه استفاده کنید.

بهترین ضد لک
بهترین ضد لک

استفاده از ضد لک و ضد آکنه باید زمانی باشد که هیچ ماده‌ای بر روی پوست شما نباشد. دلیل آن نیز این است که این مواد باید مستقیماً به پوست برسد. برای استفاده از این محصول حتماً از پزشک متخصص مشورت بگیرید. کلینیک ساعی آماده ارائه انواع اطلاعات و مشورت‌ها به افرادی است که قصد استفاده از روتین پوست، ضد لک و ضد آکنه را دارند.

قدم ششم: کرم مرطوب کننده استفاده کنید.

بهترین کرم مرطوب کننده
بهترین کرم مرطوب کننده

کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان می‌تواند پوست را در برابر آلودگی‌های محیطی محافظت کند و این برای سلامت پوست بسیار مهم است. اگر در ناحیه‌ای از پوست صورت خود ضد آکنه زده‌اید در آن محل از مرطوب کننده‌ها استفاده نکنید، چرا که این دو ممکن است با هم اختلال داشته باشد.

قدم هفتم: کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

بهترین کرم ضد آفتاب
بهترین کرم ضد آفتاب

شاید تصور کنید که آفتاب برای پوست بسیار مفید و ویتامین D بدن را نیز تأمین می‌کند. اما آفتاب حاوی اشعه ماوراء بنفش است که برای پوست بسیار مضر است. کرم‌های آفتاب از پوست شما در برابر لکه‌ها و کک و مک محافظت می‌کند و نقش بسیار زیادی در حفظ شادابی و جوانی پوست دارد. نکته مهم در روتین پوست استفاده مداوم از کرم‌ها و مواد مراقبتی است تا بعد از مدتی نتیجه آن مشاهده شود.

شستشوی روزانه، استفاده از تونر، استفاده از کرم ضد آفتاب، استفاده از کرم‌های دور چشم و سایر مراقبت‌های پوستی باید طبق اصولی انجام شود که به عنوان روتین پوست شناخته می‌شود. رعایت روتین پوست می‌تواند در بلندمدت پوستی زیبا و بی‌نقص به شما هدیه دهد. اگر به دنبال روش‌هایی برای پاک سازی و جوان سازی پوست خود هستید می‌توانید به کلینیک ساعی مراجعه کنید. علاوه بر آن کلینیک ساعی آماده ارائه بهترین مشاوره‌ها درباره روتین پوست مناسب برای شما و نکات بسیار مهم مراقبتی برای حفظ شادابی و جوانی پوست است. همین حالا با کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی تماس بگیرید و در مورد خدمات ارائه‌شده اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید.

رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم به پاک‌سازی صورت را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه  هزینه نهایی پاک‌سازی صورت را مشخص می کند.


منبع : goodhousekeeping

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 4

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا