کاشت مو

درمان شوره سر بعد از کاشت مو

5
(21)

کاشت مو بهترین راه حل برای جبران موهای از دست رفته، داشتن ظاهری زیبا و جوان و افزایش اعتماد به نفس از دسته رفته است. این روش درمانی شامل استخراج فولیکول ها از ناحیه اهداکننده یا بانک مو پشت سر و پیوند آن ها به نواحی کم تراکم است. پیوند موی طبیعی، تنها درمان دائمی و قطعی ریزش مو است که برای همیشه شما را از شر طاسی و کم حجمی موها نجات می دهد. این روش درمانی کاملا بدون خطر و ایمن است و برای ترمیم موها روشی طبیعی و دائمی است.

با وجود اینکه کاشت مو با کمترین عوارض جانبی همراه است، اما برخی افراد ممکن است بعد از جراحی یک یا چند عارضه را تجربه کنند. اما جای نگرانی نیست. زیرا پزشک جراح، دستورالعمل هایی برای پیشگیری و به حداقل رساندن عوارض کاشت مو به شما ارائه می دهد. نحوه مراقبت شما از گرافت ها تاثیر بسیار زیادی در موفقیت درمان ایفا می کند.

شوره سر بعد از کاشت مو

یکی از عوارض شایع کاشت مو، شوره زدن موها بعد از جراحی است. برخی از متقاضیان پیوند مو، از این اتفاق ابراز نگرانی می کنند. در حالیکه درمان شوره سر بعد از کاشت مو با رعایت برخی نکات و توصیه ها امکان پذیر است.

شوره سر یکی از مشکلات شایعی است که در نتیجه خشکی بیش از حد موها اتفاق می افتد. بعد از کاشت مو، در صورت کاهش رطوبت موها ممکن است شوره سر اتفاق بیفتد. اما جای نگرانی نیست، زیرا این مشکل در بسیاری از متقاضیان کاشت مو رایج است و براحتی قابل درمان است.

درمان شوره سر بعد از کاشت مو

حتما می دانید که کاشت مو مانند هر جراحی دیگری نیاز به مراقبت دارد. بعد از انجام جراحی همه چیز تمام نمی شود و شما برای محافظت از گرافت ها باید مراقبت های بعد از کاشت مو را بصورت کامل رعایت کنید. رعایت دستورالعمل ها علاوه بر اینکه عوارض بعد از جراحی را به حداقل می رساند، می تواند موفقیت درمان را تضمین کند. علاوه بر این، در صورت بروز مشکلاتی همچون شوره سر، رعایت این نکات برای درمان اهمیت زیادی دارد. از این رو، در این بخش از مقالات کلینیک ساعی نکاتی که برای درمان شوره سر بعد از کاشت مو الزامی است را به ارائه می دهیم. مهمترین این نکات به شرح زیر است ؛

  • از خراشیدن و خاراندن موها اجتناب کنید

وقتی شوره سر اتفاق می افتد، خارش پوست سر شما را واردار به خاراندن می کند. بسیاری از افراد در این حالت تمایل به خاراندن و خراشیدن موها دارند. در حالیکه بعد از کاشت مو هرگونه تماس و لمس پوست سر تا مدتی ممنوع است. خراشیدن موها بخصوص با ناخن می تواند باعث آسیب دیدن گرافت ها شود و بر نتایج درمان تاثیر منفی بگذارد. بنابراین، اولین گام برای درمان شوره سر بعد از کاشت مو اجتناب از خراشیدن وخاراندن موهاست.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

خاراندن و خراشیدن منجر به بروز عفونت شده و می تواند منجر به ریزش موها شود. بنابراین هنگام مواجهه با شوره سر، حتی الامکان از خاراندن و خراشین پوست سر اجتناب کنید.

  • موها را با روغن بصورت ملایم ماساژ دهید

ماساژ دادن پوست سر با روغن می تواند در درمان شوره سر موثر واقع شود. زیرا روغن می تواند تحریک، خارش و ناراحتی ناشی از شوره سر را کاهش دهد. ماساژ موها با روغن های گیاهی و طبیعی، از خشکی بیش از حد پوست سر جلوگیری کرده و می تواند به کاهش شوره کمک کند. البته ماساژ دادن موها با روغن باید با صلاحدید پرشک انجام شود و بهتر است خودسرانه این کار را انجام ندهید. علاوه بر این، هنگام ماساژ پوست سر بعد از جراحی، حتما توجه کنید که این کار باید به آرامی و با ملایمت انجام شود تا آسیبی به گرافت ها وارد نشود.

  • از شامپوهای ضد شوره استفاده کنید

شوره سر معمولا تا 1 ماه بعد از جراحی کاشت مو طبیعی است، اما گاهی ممکن است تا چند هفته ادامه داشته باشد. در صورتی که شوره سر برای مدت طولانی تری ادامه پیدا کرد، شما می توانید از شامپوهای ضد شوره برای درمان استفاده کنید. البته لازم است با جراح خود درباره مناسب ترین شامپو برای درمان شوره سر بعد از کاشت مو مشورت کنید. با تائید پزشک، استفاده از شامپوهای ضد شوره را تا زمان درمان کامل ادامه دهید و از خراشیدن و خاراندن پوست سر اجتناب کنید.

  • برای درمان شوره سر با یک متخصص مشورت کنید

در برخی مواقع مشورت با یک متخصص، برای کاهش و درمان شوره سر بعد از کاشت مو ضروری است. در برخی موارد ممکن است پزشک برای کاهش شوره برای شما دارو تجویز کند. برای مثال Nizoral یکی از داروهای رایج برای درمان شوره سر است که ممکن است پزشک در صورت صلاحدید برای شما تجویز کند. با این حال، برای مصرف هرگونه دارو قدم اول مشورت با پزشک جراح است. بنابراین قبل از مصرف هر نوع دارو به پزشک خود در این باره اطلاع دهید.

در صورت شدت گرفتن شوره سر، می توانید به یک متخصص پوست و مو مراجعه کنید تا برای به حداقل رساندن شوره و مشکلات پوستی، توصیه های لازم را دریافت کنید. البته توصیه ما به شما این است که هرگونه مشکلات بعد از جراحی کاشت مو را ابتدا با پزشک خود در میان بگذارید و دستورالعمل های وی را دنبال کنید.

شما نیز می توانید در بخش نظرات ، تجربیات خود را در زمینه درمان شوره سر بعد از کاشت مو با مخاطبان ما در میان بگذارید و پاسخ پرسش های خود را از کارشناسان ما دریافت کنید. همچنین می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر با تیم متخصص ما در کلینیک ساعی تماس گرفته و از خدمات کلینیک بهره مند شوید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 21

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا