کاشت مو

کاشت مو از ریش به سر

5
(14)

عمل جراحی کاشت مو این روزها یک روش انتخابی بسیار پرطرفدار برای درمان بسیاری از طاسی های گسترده مو است و پیشرفت علم پزشکی نیز توانسته روش های متعددی از کاشت مو را ارائه دهد. از آنجایی که یکی از شروط اصلی در تمامی این تکنیک ها دارا بودن بانک موی مناسب است ، برای بسیاری از متقاضیان همواره این سوال وجود دارد که آیا امکان برداشت فولیکول ها از نواحی دیگر بدن به جز سر برای کاشت وجود دارد یا خیر. خوشبختانه با پیشرفت علم پزشکی این امکان برای بسیاری از افراد فراهم شده و متقاضیانی که دچار ریزش مو گسترده در ناحیه سر شده باشند، پس از انجام پروسه امکان سنجی توسط متخصص کاشت مو، می توانند کاندید کاشت مو از بدن به سر باشند.

امکان سنجی برداشت از ریش

براساس شواهد و مطالعات بسیاری که در این زمینه صورت گرفته، بهترین فولیکول های قابل برداشت برای کاشت مو، همواره فولیکول های ناحیه کنار گوش و یا پشت سر هستند که در صورت استفاده، نتایج کاشت مو، بسیار مطلوب تر خواهد بود. اما متقاضیانی وجود دارند که طاسی گسترده و شدیدی داشته و به دلیل بالا بودن تعداد گرافت های مورد نیاز برای پیوند، عملا استفاده از فولیکول های مو سر به تنهایی برای آنان میسر نیست. از سوی دیگر متقاضیانی هم هستند که بنا به تشخیص پزشک متخصص، بانک موی ناحیه سر آنان ضعیف و کم پشت باشد و یا آنکه در اثر کاشت موی ناصحیح قبلی، دچار آسیب به بانک مو شده باشند، به طوری که گرافت های باکیفیتی برای کاشت فراهم نکند. لذا کاشت مو از بدن به خصوص ریش به سر احتمالا یک گزینه مناسب برای آنان خواهد بود.

در مورد این دو دسته از متقاضیان، متخصصین کاشت همواره باید امکان برداشت فولیکول های مو از بدن را بررسی کنند تا در صورت امکان، بهترین بانک مو بدنی را مشخص کنند.

ممکن است به کرات شنیده باشید که کلینیک های متعددی کاشت مو را با استفاده از موهای نواحی مختلف بدن همچون ناحیه تناسلی، ران، قفسه سینه، ریش، پشت، ساعد و غیره انجام می دهند، اما در واقعیت کدام بانک مو بدنی برای کاشت مناسب است؟

انتخاب ریش به عنوان بانک مو مناسب برای کاشت مو

انتخاب درست بانک مو یک شرط اساسی در کاشت مو است که بر نتایج آن بسیار تاثیر گذار است. به طور کلی:

  1. یکی از معیارهای انتخاب بانک مو، مقاوم بودن فولیکول های آن به ریزش از نظر ژنتیکی و سلولی است.
  2. همچنین ناحیه بانک مو باید از نظر تعداد تراکم فولیکول ها در حد قابل قبولی باشد، به طوری که هرچه تراکم فولیکول های بانک مو بیشتر باشد، نتایج بهتری از کاشت حاصل خواهد شد.
  3. از آنجایی که فولیکول های مو در نواحی مختلف بدن، ویژگی های ساختاری متعددی دارند، لذا توجه به ویژگی های ساختاری و ظاهری موهای بانک مو نیز بسیار مهم است.

اصولا موهای ناحیه زیر ریش، بیشتر از سایر نواحی بدن از لحاظ ظاهری به موهای سر شباهت دارند و از آن جایی که موهای ریش عمدتا به ریزش مو حساس نیستند، در صورتی که پزشک متخصص تشخیص دهد تعداد فولیکول های قابل پیوند ریش کافی است، می تواند بانک موی مناسبی برای متقاضیان با ریزش موهای وسیع باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی، همواره متخصصین کاشت، موهای مورد نظر برای کاشت از ریش را در صورتی انتخاب می کنند که بالاترین شباهت ساختاری و ظاهری با موهای سر متقاضی داشته باشد تا بدین ترتیب نتایج نهایی، کاملا طبیعی به نظر برسد.

خلاصه ای از کاشت مو از ریش به سر

در کلینیک تخصصی کاشت موی ساعی، کاشت مو از ریش به سر برای متقاضیان واجد شرایط، به صورت کاملا تخصصی ارائه می شود. روش مورد استفاده برای کاشت فولیکول ها از ریش به سر، همان تکنیک کاشت موی BHT (کاشت مو از بدن به سر) است که پایه و اساس آن ، کاشت مو به روش FIT است. بسته به صلاحدید پزشک و شرایط متقاضی، دیگر روش های نوین کاشت مو از جمله کاشت موی SUT یا میکرو FIT نیز برای کاشت از ریش به سر مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی در همه تکنیک هایی که مشتق از روش FIT هستند، احتمال ایجاد عوارض جانبی و آسیب به بانک مو به طور قابل توجهی کاهش می یابد. همچنین در این تکنیک ها نیازی به برداشت نواری و بخیه نمی باشد و بانک مو ریش از لحاظ ظاهری دچار مشکل نخواهد شد. در صورتی که کاشت مو از ریش به سر تحت نظارت متخصصین مجرب و به درستی انجام شود، معمولا 50 تا 70 درصد موفقیت آمیز خواهد بود.

نحوه انجام کاشت مو از ریش به سر

کاشت مو از ریش به سر مانند هر عمل جراحی کاشت مو دیگری، از سه مرحله برداشت ، آماده سازی و کاشت گرافت ها تشکیل می شود که در ادامه به شرح این مراحل می پردازیم.

  • طراحی خط رویش

در کلینیک تخصصی ساعی، با در نظر گرفتن سلیقه و انتظارات متقاضیان، پزشک متخصص در ابتدا خط رویش مو را به طور دقیق طراحی می کند. نحوه مهندسی خط رویش، به طبیعی تر شدن نتایج پیوند می انجامد، در حالی که عدم توجه به جزئیات این مرحله می تواند به عروسکی و غیر طبیعی شدن پیوند مو منجر شود.

  1. برداشت گرافت ها از زیر ریش

 همانطور که پیش تر نیز اشاره گردید، برداشت فولیکول ها از ریش به سر به روش FIT صورت می گیرد. FIT به برداشت جداگانه واحد های فولیکولی نیز اطلاق می شود. در ابتدا پزشک متخصص با استفاده از ابزارهای مینیاتوری به نام پانچ، سوراخ های کوچکی را در ناحیه زیر ریش ایجاد می کند. سپس فولیکول ها با دقت تمام و به کمک انبرهای ظریف برداشته می شوند. استفاده از تکنیک FIT و ابزارهای مینیاتوری میزان آسیب به بانک مو احتمال ایجاد ظاهر نامطلوب در بانک مو را کاهش خواهد داد.

برداشت گرافت ها از ریش

  • نگه داری و آماده سازی گرافت های برداشت شده

نحوه انجام این مرحله از کاشت، بسیار حساس است. چرا که فولیکول های مو در محیط خارج از بدن بسیار آسیب پذیرترند و عدم نگه داری مناسب آن ها می تواند باعث از بین رفتن فولیکول ها شود. در کلینیک تخصصصی کاشت مو ساعی، گرافت های استخراج شده تا فرا رسیدن زمان کاشت، درون محلول های ویژه با دمای مشخص قرار می گیرند.

  • کاشت گرافت ها

پیش از شروع به کاشت گرافت ها، فولیکول های استخراج شده با استفاده از ابزارهای دقیق و در زیر میکروسکوپ به اجزای کوچکتری تقسیم می شوند. سپس همانند مرحله استخراج، سوراخ های ریزی در ناحیه مورد نظر به کمک پانچ ایجاد می شود و گرافت های آماده شده درون این سوراخ ها کاشته می شوند.

مزایای کاشت مو از ریش به سر

  1. این تکنیک برای متقاضیان با بانک موی سر ناکافی، که تراکم ریش مناسبی داشته باشند قابل اجرا است. چرا که در این متقاضیان برداشت بیش از حد از بانک موی ناحیه سر می تواند به نامطلوب شدن ظاهر پشت سر آنان منجر شود. اما استفاده از ناحیه زیر ریش می تواند از این مورد پیشگیری کند.
  2. به دلیل آن که موهای ناحیه زیر ریش تا حدودی از نظر ظاهری از موهای سر ضخیم تر هستند، استفاده از آن ها می تواند پوشش قابل قبولی در ناحیه سر ایجاد کند.
  3. امکان طبیعی سازی خط رویش نیز در این تکنیک وجود دارد.

معایب کاشت مو از ریش به سر

  1. در بهترین شرایط، از متراکم ترین ریش ها، می توان حداکثر 1000 گرافت برداشت کرد که این تعداد از سایر تکنیک ها تا حدودی کمتر است و به تنهایی برای متقاضیانی که طاسی های گسترده ای دارند، کافی نمی باشد.
  2. برخلاف گرافت های ناحیه سر، هر گرافت شامل 2 تا 4 تار مو است در حالی که این تعداد در گرافت های ناحیه زیر ریش عمدتا به 1 عدد کاهش می یابد و این امر می تواند یکی از مهمترین محدودیت های بالقوه این تکنیک باشد.
  3. از آنجایی که برداشت فولیکول ها از پوست صورت دشوار تر از پوست سر است، لذا مشخص کردن صحیح زاویه مو و اینکه دقیقا برداشت از چه قسمت هایی از ریش صورت بگیرد، به تبحر بالای متخصص کاشت وابسته است.

بهترین مرکز کاشت مو از ریش به سر در تهران

به طور کلی هرچه تجربه و دقت متخصص کاشت در زمینه کاشت مو از ریش به سر بالاتر باشد، احتمال موفق بودن این تکنیک بالاتر بوده و نتایج حاصل طبیعی تر خواهد شد. در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی، متخصصین با تجربه کاشت مو با بهره گیری از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا و نیز استفاده از مواد مصرفی با بالاترین کیفیت، سال هاست که کاشت مو های موفقیت آمیز بسیاری را برای متقاضیان عزیز فراهم آورده اند. شما عزیزان جهت تعیین زمان مشاوره می توانید همه روزه با شماره های کلینیک ساعی تماس حاصل فرمایید، مشاورین این مرکز آماده راهنمایی و پاسخ به سوالات شما در این زمینه خواهند بود.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

     

سوالات متداول

  1. آیا موهای کاشته شده از ریش به سر، مجددا قابل رشد کردن هستند؟

بله. موهای پیوند شده از بدن به سر، پس از اتمام پروسه بهبودی، با ویژگی های ناحیه جدید مطابقت می یابند و این تفاوت ظاهری تا حدود بسیاری مرتفع خواهد شد.

  1. آیا در ناحیه زیر ریش ، جای برداشت موها باقی می ماند؟

در کاشت مو از ریش به سر، فولیکول ها به کمک ابزارهای بسیار ظریف و به صورت جداگانه برداشت می شود لذا سوراخ های ریزی که ایجاد می شوند، به بخیه نیاز ندارند و خود به خود بهبود می یابند و در طولانی مدت اثری از برداشته شدن فولیکول ها یا نازیبایی در ناحیه زیر ریش متقاضیان دیده نخواهد شد.

  1. آیا امکان برداشت مو همزمان از ریش و قفسه سینه به سر وجود دارد؟

در صورت تشخیص و صلاحدید پزشک ، بله این امکان وجود دارد.

  1. آیا برداشت مو از ناحیه زیر بغل نیز انجام می شود؟

همانطور که در متن نیز ذکر گردید، ناحیه مورد نظر به عنوان بانک مو باید دارای تراکم کافی از فولیکول ها باشد. این در حالی است که ناحیه زیر بغل تعداد کافی فولیکول برای پیوند ندارد.

  1. آیا برای فردی که در ناحیه سر هیچ مویی ندارد (پشت و کنار گوش نیز کامل ریخته باشد)، کاشت مو از بدن به سر انجام می شود؟

خیر. در صورتی که هیچ بانک مویی در سر وجود نداشته باشد، نمی توان کاشت مو انجام داد چرا که بدن به تنهایی نمی تواند طاسی های کامل را پوشش دهد.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 14

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا