کاشت مو

برای شستشوی موهای کاشته شده از چه شامپویی استفاده کنیم؟

آیا می توانم بعد از کاشت مو از روغن های طبیعی استفاده کنم ؟

4.2
(22)

کاشت مو که درمان قطعی ریزش مو محسوب می شود، امروزه مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر دنیا قرار گرفته است. این روش درمانی، نوعی جراحی بدون خطر است، که با کمترین عوارض جانبی انجام می شود. بعد از کاشت مو، بیماران باید دستورالعمل های بعد از جراحی را دنبال کنند تا نتایج مثبتی از آن دریافت کنند. اجرای صحیح مراقبت های بعد از کاشت مو برای روند ترمیم و بازسازی موها امری حیاتی است و بیماران باید به آن ها توجه کنند.

یکی از توصیه های پزشک بعد از جراحی پیوند مو، مربوط به استفاده از شامپوی مناسب بعد از کاشت مو است. در بسیاری از مواقع، بیماران نمی دانند بعد از کاشت مو، از چه شامپویی استفاده کنند و چگونه موهای خود را شستشو دهند. برخی از شامپوها با داشتن مواد شیمیایی قوی، می توانند به گرافت های مو آسیب وارد کنند.

شامپو مناسب بعد از کاشت مو چیست ؟

طی فرایند کاشت مو، فولیکول ها از ناحیه بانک مو در پشت سر، به نواحی کم تراکم در جلوی سر منتقل می شوند. انتقال فولیکول ها با کمی جراحت همراه است و به همین دلیل پوست سر بعد از جراحی نیاز به مراقبت و توجه ویژه دارد تا دوره ریکاوری سریع تر به پایان برسد. علاوه بر این، به دلیل اینکه فولیول ها به مکان جدیدی منتقل شده اند، مدتی طول می کشد تا در محل جدید خود تثبیت شوند. از این رو، مراقبت های بعد از کاشت مو، برای محافظت از گرافت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

ممکن است با خود بگویید؛ انتخاب شامپوی مناسب بعد از کاشت مو، چه تاثیری در نتیجه پیوند مو دارد؟ پاسخ این سوال روشن است. همه ما می دانیم که اکثر شامپوها دارای ترکیبات شیمیایی قوی ای هستند. مواد شیمیایی موجود در موها در شرایط عادی نیز برای موهای حساس آسیب زا هستند. از آنجایی که بعد از کاشت مو، فولیکول ها ضعیف و آسیب پذیرتر هستند، انتخاب شامپویی ملایم می تواند از آسیب دیدن گرافت ها محافظت کند.

به همین دلیل، بعد از انجام جراحی، پزشک به شما توصیه می کند هنگام شستشوی موها بعد از کاشت مو، حتما به ترکیبات شامپو توجه کنید و از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی استفاده کنید. استفاده از شامپوهای ملایم به شما کمک می کند از موهای خود در برابر صدمات ناشی از ترکیبات شیمیایی شامپو محافظت کنید.

شامپو بچه گزینه ارزان و مناسب

همانطور که گفته شد، موها بعد از پیوند مو ضعیف و حساس هستند و به مراقبت ویژه نیاز دارند. بعد از جراحی، بیماران باید تا مدت ها شامپوهای معمولی خود را کنار گذاشته و از شامپوهای مخصوص استفاده کنند. در مورد استفاده از نوع شامپو و نحوه شستشو، پزشک شما را راهنمایی خواهد کرد. هرچند که معرفی شامپو از نظر پزشکان مختلف متغاوت است، اما همه آن ها روی یک نکته اتفاق نظر دارند و آن هم ملایم بودن شامپو و ترکیبات شیمیایی آن است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

از این رو لازم است بیماران هنگام خرید شامپو، به ترکیبات شیمیایی آن توجه کرده و از شامپویی با PH پایین برای شستشوی موها استفاده کنند. شامپو بچه گزینه مناسبی برای شستشوی موها بعد از کاشت مو است. این شامپو فاقد مواد شیمیایی است و به دلیل ملایم بودن می تواند به خوبی از گرافت ها در برابر صدمه دیدن محافظت کند. بنابراین، اگر شما نیز درباره استفاده از نوع شامپو مردد هستید، می توانید از شامپو بچه برای شستشوی موها بعد از کاشت مو استفاده کنید.

علاوه بر این، لازم است هنگام خرید شامپوی مناسب، به دنبال شامپوهایی با ترکیبات مس، روی، اسیدهای آمینه و کتوکونازول باشد. این ترکیبات عناصری هستند که در حفظ سلامت موها نقش مهمی ایفا می کنند. به همین دلیل، شامپوهایی که حاوی این عناصر هستند به راحتی می توانند علاوه بر تمیز کردن پوست سر، از موها در برابر آسیب محافظت کنند.

شامپو مناسب بعد از کاشت مو

مدت زمان استفاده از شامپوی مخصوص بعد از کاشت مو

مدت زمان استفاده از شامپوی مناسب بعد از کاشت مو فقط به ماه اول بعد از کاشت مو محدود می شود. البته شرایط تمام بیماران مشابه نیست، به همین دلیل پزشک با بررسی شرایط شما و وضعیت پیوند ها تصمیم می گیرد که استفاه از شامپوی مخصوص را تا چه زمانی باید ادامه دهید.

در برخی موارد ممکن است پزشک تشخیص دهد که استفاده از شامپوی مخصوص تا ۳ هفته بعد از جراحی کافی است. زیرا در این زمان ریشه فولیکول ها تثبیت شده است و گرافت ها محکم شده اند. با این حال، تصمیم گیری درباره مدت زمان استفاه از شامپو به عهده پزشک است و هرچقدر مدت زمان بیشتری از شامپوهای ملایم استفاه شود بهتر است.

آیا می توانم بعد از کاشت مو از روغن های طبیعی استفاده کنم ؟

برخی بیماران تمایل دارند برای تقویت موها و محافظت از آن ها، از روغن های طبیعی برای شستشوی موها استفاده کنند. روغن های طبیعی برای تقویت موها مفید هستند، اما نباید جایگزین شستشوی موها با شامپوی ملایم شوند. بیماران باید بعد از جراحی برای پاک کردن آلودگی ها از پوست سر، موها را شستشو دهند. استفاده از هرگونه روغن باید با مشورت پزشک و رعایت دستورالعمل ها انجام شود. روغن نارگیل، یکی از مواری است که می تواند به تقویت ریشه فولیکول ها کمک کرده و آن را مستحکم کند.

سخن پایانی :

اهمیت اجرای دقیق دستورالعمل های پزشک برای رسیدن به نتایج موفقیت آمیز الزامی است. از این رو لازم است بیماران برای دریافت نتایج مثبت، توصیه های پزشک را به دقت اجرا کنند. از آنجایی که شرایط هریک از بیماران منحصر به فرد است، نمی توان توصیه ای کلی برای تمام بیماران در نظر گرفت. از این رو، پزشک با بررسی شرایط هر بیمار و معاینه وضعیت فولیکل ها، بهترین دستورالعمل های مراقبتی را به بیماران ارائه می دهد تا آن ها بتوانند از گرافت ها محافظت کنند و نتایج فوق العاده ای دریافت کنند.

استفاده از شامپوی مناسب بعد از کاشت مو، یکی از موارد مهمی است که تمام بیماران باید به آن توجه کنند. به دلیل حساسیت بالای فولیکول ها بعد از کاشت مو، لازم است بیماران از شامپوهای فاقد مواد شیمیایی استفاده کنند. شامپوهایی که ترکیبات لایمی دارند، می توانند بدون آسیب زدن به گرافت ها از موها محافظت کنند.

نظر شما درباره استفاده از شامپوی مناسب بعد از کاشت مو چیست؟ شما بعد از کاشت مو از چه شامپویی برای شستشوی موها استفاده می کنید؟ آیا تجربه ای در زمینه شستشوی موها با شامپوهای مخصوص دارید؟ در صورتی که اطلاعاتی درباره نوع شامپو بعد از کاشت مو دارید در قسمت نظرات تجربیات خود را با در میان بگذارید.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای ها 22

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فهیم
فهیم
11 ماه قبل

حدود شش ماه از کاشت مو من گذشته الان از چه شامپویی استفاده کنم ؟

کلینیک ساعی
ویرایشگر
9 ماه قبل
پاسخ به  فهیم

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

محسن
محسن
8 ماه قبل

سلام من ۳۹ روز هست کاشت مو انجام دادم از شامپو بچه استفاده می‌کردم الان چند روز هست متوجه شدم لوریل اتر سولفات داره آیا به فولیکول‌هااسیب رسیده

کلینیک ساعی
ویرایشگر
8 ماه قبل
پاسخ به  محسن

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

محسن
محسن
8 ماه قبل

سلام من۳۹روز میشه کاشت مو انجام دادم چند روز میشه که شامپو بچه ای که استفاده می‌کردم لوریل اتر سولفات داره که شیمیایی هست آیا برای فولیکول‌ها مشکلی پیش میاد امکان داره آسیب دیده باشن ممنون میشم جواب بدین

کلینیک ساعی
ویرایشگر
8 ماه قبل
پاسخ به  محسن

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

دکمه بازگشت به بالا