کاشت مو

آشنایی با روش های کاشت مو بدون درد، جراحی و خونریزی

4.8
(4)

تاکنون روش های درمانی بسیاری برای رفع مشکلات ناشی از ریزش مو ارائه شده است، اما تنها روشی که به طور کامل بتواند کم پشتی مو و یا طاسی را بر طرف کند، فقط کاشت موی طبیعی است. اقدام برای کاشت مو یکی از تصمیمات مهمی است که یک فرد ممکن است در طول زندگی خود با آن رو به رو شود، لذا داشتن اطلاعات کافی و انتخاب کلینیک مناسب جهت کاشت مو، بسیار ضروری است.

پروسه کاشت مو در طول زمان تغییرات بسیاری داشته به طوری که هر تکنیک، محدودیت های تکنیک های پیشین خود را برطرف کرده و بدین ترتیب امروزه مدرن ترین تکنیک های کاشت موی بدون درد و خونریزی برای متقاضیان اجرا می شود. در این مطلب سعی شده تا اطلاعات جامعی راجع به انواع تکنیک های مدرن کاشت مو در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

مقدمه ای بر فرآیند کاشت مو

کاشت مو یک روش جراحی است که در آن فولیکول های مو از یک قسمت از بدن (عمدتا کنار گوش و یا پشت سر فرد) ، به نام ” بانک مو ” ، به قسمت طاس یا کم مو بدن که به عنوان “محل گیرنده” شناخته می شود ، انتقال پیدا می کند. این روش برای درمان طاسی الگوی مردانه استفاده می شود. کاشت مو به خودی خود یک روش کم تهاجمی است و پیوندهای حاوی فولیکول های مو که از نظر ژنتیکی در برابر طاسی مقاوم هستند (مانند پشت سر) به قسمت طاس سر پیوند می شوند، و بدین ترتیب موهای پیوند شده مجدد ریزش نخواهند کرد و نتایج دائمی برای متقاضی ایجاد می شود. به طور کلی پیوند کاشت مو را می توان برای ترمیم کم پشتی ناحیه سر، مژه ها ، ابروها و ریش نیز استفاده کرد.

فولیکول ها واحد های مویی هستند و هر فولیکول از 1 تا ۵ تار مو تشکیل شده است . از آنجا که در فرآیند کاشت مو، فولیکول ها به نواحی بدون موی سر پیوند زده می شوند، لذا نتایج حاصل از پیوند، موهایی به نسبت پر پشت و طبیعی هستند که مجدد نیز ریزش نمی کنند.

یکی از موارد مهمی که در کاشت مو باید در نظر گرفته شود ، ظرفیت بانک مو یا متوسط ​​تعداد موهایی است که می توان از ناحیه اهدا کننده به ناحیه گیرنده پیوند زد. همچنین انتخاب ناحیه بانک مو در نتایج نهایی پیوند بسیار موثر است. در بسیاری از موارد ادعا می شود که علاوه بر موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه، می توان موهای زیر بغل، ناحیه تناسلی و پشت را نیز برای کاشت استفاده کرد. بررسی های صورت گرفته حاکی از آن است که بهترین فولیکول های قابل پیوند به سر، موهای ناحیه کنار گوش، پشت سر، ریش و قفسه سینه هستند و سایر نواحی بدن باوجود دارا بودن حجم کافی از موها، همچنان قابلیت پیوند را نخواهند داشت و در صورت استفاده از موهای این نواحی، موهای پیوند شده خواهند ریخت. پزشک متخصص بسته به این که چه تعداد فولیکول جهت پیوند به نواحی مورد نظر نیاز است، بانک مو شما را مشخص می کند.

علاوه بر ظرفیت ناحیه اهدا کننده، نوع روش کاشت مو نیز بسیار حائز اهمیت است. برخی روش ها ممکن است نیاز به برداشتن نواری فولیکول ها داشته باشند تا مقدار بیشتری از فولیکول های قابل برداشت برای متخصص فراهم شود. متقاضیان این تکنیک عمدتا سطح وسیعی از طاسی دارند و برداشت های نواری ظرفیت اهدا حدودا 5000 تا 8000 واحد فولیکولی را فراهم می کند. در ادامه به جزئیات این تکنیک ها خواهیم پرداخت.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کاشت موی جراحی به روش FUT

یکی از روش های رایج کاشت مو برای افرادی که سطح طاسی گسترده ای دارند، روش پیوند واحد فولیکولی (FUT) است. اساس کاشت مو به روش FUT به این صورت است که پزشک از ناحیه بانک مو متقاضی یک نوار حاوی بافت مو بر می دارد و جای برداشت شده را با بخیه می پوشاند. سپس نوار برداشت شده را زیر میکروسکوپ به واحد های کوچک تر برش داده و با مته های مینیاتوری در ناحیه ای که کم پشت و یا طاس شده است وارد می کند. این روش تا حدودی یکی از تکنیک های قدیمی کاشت مو است که با درد و جراحی و خونریزی همراه می باشد. برداشت نواری از بافت مو در نهایت جای زخمی را در بانک مو متقاضی ایجاد می کند و در صورتی که فرد مراقبت های کافی را به عمل نیاورد، امکان عفونت و التهاب در ناحیه مورد نظر وجود دارد. همچنین به دلیل تهاجمی تر بودن این تکنیک، دوره نقهت بعد از آن نیز تا حدودی طولانی تر و مراقبت های آن حساس تر از سایر تکنیک ها است.

مراحل کاشت مو به روش FUT

روش های جدید و بدون جراحی کاشت مو

با پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی، تکنیک های جدیدی از کاشت مو ابداع شدند که رویه کاشت مو را به طور اساسی تغییر داده اند. اساسا روش های جدید کاشت مو به منظور رفع محدودیت های تکنیک های پیشین ارائه می شوند. از جمله تکنیک های مدرن کاشت مو می توان به روش Micro FIT ، Micro Graft ، Super FUE ، Sapphire FUE و DHI اشاره کرد که در ادامه شرح مختصری از هر کدام از این تکنیک ها آمده است.

  • کاشت مو به روش Micro FIT

این روش از جدیدترین تکنیک های کاشت مو در ایران است که متقاضیان بسیار زیادی دارد. اساس این تکنیک، برداشتن واحد های فولیکولی با استفاده از ابزارهای بسیار دقیق و ظریف به روش FIT است. برخلاف تکنیک FUT و FIT، ظرافت دستگاه های این روش، باعث ایجاد سوراخ های بسیاری ریزتری در ناحیه بانک مو می شوند لذا در عین حال که باعث خون ریزی نشده، نیازی به بخیه زدن نیز ندارند.

همچنین در روش میکرو FIT فولیکول ها با دستگاه مدرن جمع می شوند لذا سرعت اجرا این تکنیک را به مراتب چندین برابر بیشتر می کند. پس از آماده سازی گرافت های مو در محلول های ویژه ای، فولیکول ها وارد ناحیه گیرنده می شوند. امروزه تکنیک میکرو FIT یکی از جدید ترین روش های کاشت مو بدون جراحی، خون ریزی و بخیه است که عوارض روش های دیگر را برطرف کرده و دوره بهبودی و نقاهت کوتاه تر و ساده تری نیز خواهد داشت. پیشرفته بودن این تکنیک باعث کاهش خطاهای جراحی و امکان بهبود کیفیت گرافت ها خواهد شد.

  • کاشت مو به روش Micro Graft

به دلیل کم خطر بودن، این تکنیک از محبوبیت بسیاری میان متقاضیان و متخصصین کاشت مو برخوردار است. استفاده از وسایل برقی، سرعت این تکنیک را به طور قابل توجهی بالا برده است و متقاضی تعداد به جلسات کمتری برای کاشت مو نیاز دارد. سرعت بالا، محدودیتی در پیوند تعداد بیشتر گرافت ایجاد نمی کند. گرافت ها با دو تکنیک هولدرهای اتوماتیک و یا تریکوفیتیک اسکارلت برداشت می شوند. سوراخ هایی بسیار ظریف با سوزن های 1 میلی متری در ناحیه گیرنده ایجاد می شوند و دستگاه میکرو ایمپلنتر گرافت ها را وارد این سوراخ ها می کند. در نهایت، نتایج کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار طبیعی خواهند بود و تا کنون همه متقاضیان رضایت کاملی از این تکنیک داشته اند.

نمونه کاشت مو به روش میکروگرافت

  • کاشت مو به روش Super FUE

پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی روشی دیگر در کاشت مو را ایجاد کرده است که کیفیت کاشت مو را به طور قابل توجهی بالا برده است. اساس تکنیک همان کاشت مو به روش FUE است اما با این تفاوت که تمامی مراحل به کمک دستگاه های فوق پیشرفته انجام می شود و یکی از با کیفیت ترین تکنیک های پیوند مو شناخته می شود.

از مهمترین وجه تمایز این تکنیک می توان به امکان آنالیز پوست سر و طراحی خط رویش مو با استفاده از فناوری پیشرفته آن اشاره کرد. اسکن سه بعدی به اندازه گیری دقیق وسعت ناحیه کاشت و تخمین تعداد فولیکول مورد نیاز ناحیه گیرنده کمک می کند. همچنین ناحیه بانک مو از نظر میزان رطوبت، کشسانی و چربی به دقت با دستگاه اسکنر آنالیز می شود تا بهترین ناحیه بانک مو مشخص گردد. علاوه بر این ، تعداد فولیکول هایی که از ناحیه بانک مو قابل برداشت هستند نیز تخمین زده می شود.

در کلینیک کاشت مو ساعی، متخصصین فولیکول های ناحیه بانک مو را بررسی می کنند تا بتوانند گرافت هایی با ریشه چندتایی و با ضخامت مناسب را مشخص کنند و آن ها را برای پیوند برداشت کنند. احتمال عفونت، خونریزی، درد، نتایج غیر طبیعی در صورت اجرای صحیح کاشت مو به روش SUPER FUE بسیار پایین تر آمده است.

  • تکنیک کاشت مو به روش Sapphire FUE

این تکنیک هم از جدیدترین روش های کاشت مو در ایران است و انحصارا در کلینیک تخصصی ساعی، و زیر نظر مجرب ترین پزشکان متخصص پوست و مو انجام می شود. در این روش از کاشت مو، با بهره گیری از دستگاه های مخصوص مجهز به یاقوت کبود و به روش FUE، برش های کوچکی در پوست سر ایجاد شده و فولیکول ها در این کانال های کوچک کاشته می شوند.

کاشت مو به روش Sapphire FUE ظاهری بسیار طبیعی تر را برای متقاضی به همراه خواهد داشت. دستگاه های فوق پیشرفته این تکنیک، باعث می شود تا متقاضی هیچ گونه دردی را حین پیوند احساس نکند. یکی از مهمترین نقایصی که تکنیک های کاشت مو تا کنون داشته اند، احتمال ایجاد آسیب به فولیکول های بانک مو است، اما پیشرفت تکنولوژی در این تکنیک سبب شده است تا به هیچ عنوان بانک مو متقاضی آسیب نبیند.

در این تکنیک پس از برداشت گرافت های مورد نیاز با استفاده از ابزارهای پیشرفته و مجهز به یاقوت کبود، پیوندها یکی یکی در کانال های کوچکی در ناحیه دریافت کننده قرار می گیرند. عدم ایجاد عفونت، جای زخم، بخیه و خون ریزی از مزایای قابل توجه این تکنیک است که دوره نقاهت و بهبودی پس از آن را به مراتب بسیار کاهش می دهد. همچنین در هر یک جلسه از تکنیک Sapphire تعداد گرافت های بیشتری قبل پیوند خواهد بود. تاکنون تمامی پیوند هایی که به این روش برای متقاضیان در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی ارائه شده است، هیچ گونه نتیجه غیرمنتظره ای نداشته که البته این امر نیز با صلاحیت پزشکی که این تکنیک را انجام می دهد، ارتباط مستقیم دارد.

عکس کاشت مو در کلینیک ساعی

  • تکنیک کاشت مو به روش DHI

کاشت مو به روش DHI یا همان کاشت موی مستقیم، اساسا مشابه تکنیک FIT است با این تفاوت که علاوه بر فناوری پیشرفته تری که DHI دارد، دو مرحله کاشت و برداشت فولیکول ها نیز توام با هم انجام می شوند تا در یک جلسه تعداد قابل توجهی فولیکول را بتوان برای متقاضی پیوند زد و به تراکم مطلوبی دست یافت.

فناوری این تکنیک، احتمال آسیب فیزیکی به فولیکول های بانک مو را کاهش داده و ضمن آنکه نیازی به تراشیدن موهای سر نیست. پس از اتمام بهبودی هیچ گونه جای زخمی در بافت سر متقاضی مشاهده نمی شود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که نتایج این تکنیک به تجربه بالای متخصص در امر اجرای پیوند DHI وابسته است، لذا انتخاب کلینیک مناسب جهت اجرای دقیق کاشت مو بسیار ضروری است.

بهترین مرکز کاشت مو در تهران

با وجود پیشرفت تکنولوژی در علم پزشکی و ارائه روش های نوین کاشت مو، نتایج نهایی کاشت مو به تبحر پزشک متخصص وابسته است. علاوه بر تبحر پزشکان، سابقه تیم پیوند برای متقاضیان کاشت بسیار مهم خواهد بود. لذا یکی از اقدامات ضروری پیش از کاشت مو، کسب اطلاعات کافی راجع به بهترین مراکزی است که در این عرصه با موفقیت در حال فعالیت هستند. در حال حاضر تمامی تکنیک های نوین کاشت مو به طور تخصصی و کاملا حرفه ای در کلینیک تخصصی کاشت مو ساعی و تحت نظارت برجسته ترین پزشکان حوزه کاشت مو به متقاضیان عزیز ارائه می شود.

خدمات با کیفیت و قابل اطمینانی که در کلینیک ساعی تهران تاکنون برای متقاضیان ارائه گردیده است، گواه بر سابقه درخشان این مرکز در حوزه کاشت مو می باشد. در کلینیک تخصصی کاشت موی ساعی رضایت متقاضیان از نتایج پیوند، هدف اصلی متخصصین است و در این زمینه سعی شده است تا با بهره گیری از بالاترین کیفیت از تجهیزات و مواد مصرفی و تیم حرفه ای کاشت مو، به این مهم دست یابد.

مشاورین این مرکز همه روزه آماده پاسخ گویی به سوالات شما عزیزان در زمینه کاشت مو و نیز تعیین زمان مشاوره کاشت مو در کلینیک تخصصی ساعی می باشند و متقاضیان گرامی می توانند با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایند.

  • ۰۲۱-۸۸۶۶۴۱۴۴ (خط ویژه)
  • ۰۲۱-۸۸۱۹۳۱۴۶ (خط مستقیم)
  • ۰۹۱۲۹۶۷۴۷۲۳ (مشاوره از طریق واتس اپ)

سوالات متدوال

  1. آیا نتاج کاشت مو دائمی است؟

بله. نتایج کاشت مو در صورتی که توسط متخصصین مجرب انجام شود، بدون ایجاد آسیب به بانک مو و فولیکول های مورد نظر برای پیوند، دائمی خواهد بود ، چرا که اساسا موهایی که از ناحیه بانک مو برای پیوند انتخاب می شوند، به ریزش مو حساس نیستند و اصطلاحا کدهای پاسخ دهنده به ریزش مو را ندارند، لذا می توان گفت که کاشت مو یک روش دائمی برای جبران طاسی های گسترده و یا کم پشتی مو است.

  1. پس از گذشت چه مدت از پیوند مو می توان به سر کار باز گشت؟

برخلاف تکنیک های قدیمی تر کاشت مو که معمولا تا 14 روز دوره نقاهت طول می کشید، در روش های جدیدی که برای کاشت مو ارائه شده است، دوره نقاهت بسیار کوتاه تر شده است و اساسا متقاضیان پس از 1 روز می توانند فعالیت های معمول خود را از سر بگیرند. البته ناگفته باقی نماند که نوع کاری که شما انجام می دهید نیز بسیار مهم است. لذا در این زمینه حتما با پزشک متخصص خود مشورت نمایید.

  1. آیا کاشت مو روشی گران است؟

کاشت مو یک عمل جراحی حساس است که رضایت از نتایج آن علاوه بر متقاضیان، برای متخصصین نیز بسیار حائز اهمیت است. هزینه کاشت مو به فاکتورهای مهمی از جمله ، دقت و تجربه پزشک ، تیم پزشکی ناظر بر جلسه پیوند، داروهای مورد مصرف، روش مورد استفاده و …. بستگی دارد که می توانند هزینه های کاشت را به طور معقولی مشخص کنند. البته این را بدانید که هر کلینیکی که هزینه بالاتری برای کاشت مو در نظر گرفته باشد، لزوما تضمین کننده کیفیت بالای خدمات آن مجموعه نخواهد بود و متقاضیان حتما تحقیقات جامعی در انتخاب مرکز مورد نظر انجام دهند.

  1. از چه سنی می توان کاشت مو انجام داد ؟

به طور کلی ، متخصصین پوست و مو توصیه می کنند که زمانی که الگو ریزش مو ثابت می شود، می توان پیوند را انجام داد. معمولا سن بالای 25 سال می تواند زمان مناسبی برای انجام پیوند مو باشد. با توجه به تفاوت فیزیولوژی افراد، بهتر است در این زمینه با پزشک خود مشورت نمایید.

  1. یک جلسه از کاشت مو چه مدت زمان می برد؟

اصولا زمان دقیق و مشخصی برای مدت زمانی که یک جلسه از کاشت مو به طول می انجامد، نمی توان تعیین کرد چرا که بسته به نوع روشی که پزشک برای شما در نظر می گیرد و نیز بسته به تعداد فولیکول هایی که برای کاشت نیاز دارید، طول این جلسه ممکن است تغییر نماید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 4

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا