خدمات کلینیک ساعیکاشت ابرو

چه مدت بعد از کاشت ابرو می‌توان رنگ کرد ؟

4
(2)

اصلاح و رنگ کردن ابرو با هدف زیبایی مخصوصاً در بین خانم‌ها رایج است. رنگ کردن ابرو جزئی از فرآیند آرایش است که ممکن است قبل و بعد از کاشت ابرو نیز انجام شود. افرادی که قصد کاشت ابرو دارند و یا کاشت ابرو را انجام داده‌اند باید بدانند که استفاده از رنگ‌های شیمیایی فقط 5 روز قبل از کاشت و 4 تا 6 هفته بعد از کاشت ابرو مجاز است. رنگ بعد از کاشت ابرو اگر بلافاصله انجام شود فرآیند رشد فولیکول‌های تازه کاشته شده را دچار اختلال می‌کند. رنگ بعد از کاشت ابرو باید حتماً با نظر مستقیم پزشک متخصص انجام شود.

بعد از کاشت ابرو چه مراقبت‌هایی لازم است؟

کاشت ابرو نسبت به کاشت مو اگرچه زمان کمتری از پزشک و فرد می‌گیرد ولی حساسیت بیشتری دارد. این حساسیت به دلیل این است که ابروها مستقیماً در معرض دید هستند و اگر فولیکول‌های تازه کاشته شده به‌خوبی رشد نکنند جلوه‌ی خوبی ندارد. بنابراین لازم است که بعد از کاشت ابرو مراقبت‌های لازم را داشته باشید تا بهترین نتیجه را از کاشت ابرو بگیرید.

اولین نکته این است که ابروهای شما بعد از کاشت نباید ضربه ببیند. نکته بعد این است که به جز داروهای تقویتی هیچ ماده‌ی دیگری نباید به ابروها زده شود. داروهای تقویتی موردنیاز نیز طبق نظر پزشک جراح و طبق برنامه زمانی انجام می‌شود. بنابراین بهتر است که تا مدتی از مواد آرایشی و رنگ بعد از کاشت ابرو استفاده نکنید.

آیا قبل از کاشت می‌توان ابروها را رنگ کرد؟

پیوند ابرو یکی از حساس‌ترین پیوندهای زیبایی است که اگر فولیکول‌های کاشته شده دچار اختلال شود فرآیند رشد ابرو به‌خوبی انجام نمی‌شود و فرد نتیجه موردنظر خود را نمی‌گیرد. فرد متقاضی کاشت ابرو باید قبل و بعد از کاشت ابرو مواردی را رعایت کنند. یکی از این موارد این است که فرد متقاضی کاشت ابرو باید تا 5 روز قبل از کاشت ابرو از هیچ رنگ شیمیایی استفاده نکند. رنگ‌های شیمیایی خاصیتی دارند که ممکن است حتی بعد از پاک کردنشان، اثر خود را بگذارند. بنابراین استفاده از رنگ ابرو تا چند روز قبل از کاشت ابرو فرآیند کاشت را دچار اختلال می‌کند.

دقت کنید که اگر 1 الی 2 ماه قبل از کاشت ابرو از رنگ ابرو استفاده کرده باشید در حین جراحی ابرو و بعد از آن هیچ عارضه‌ای شما را درگیر نمی‌کند و فرآیند رشد ابروهای تازه کاشته شده به‌خوبی پیش خواهد رفت. پزشک متخصص نیز در این مورد حتماً قبل از کاشت ابرو از شما سؤالاتی را می‌پرسد تا نتیجه جراحی موفقیت‌آمیز باشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

استفاده از رنگ بعد از کاشت ابرو مجاز است؟

نکته مهم در مورد کاشت ابرو این است که هفته اول بعد از کاشت حساس‌ترین زمان در کاشت ابرو است که شما باید از فولیکول‌های تازه کاشته شده مراقبت کنید. لمس کردن و ضربه زدن ناحیه کاشته شده ابرو می‌تواند فرآیند رشد را مختل کند و شما نتیجه مورد نظرتان را نخواهید گرفت. تا چند هفته بعد از عمل جراحی کاشت ابرو ممکن است زخم‌های کوچک و یا التهاباتی در ناحیه ابرو مشاهده کنید که البته طبیعی است و این نشان‌دهنده‌ی آن است که ابرو بعد از کاشت نیاز به مراقبت دارد.

اما سؤالی که برای افرادی که کاشت ابرو انجام داده‌اند این است که رنگ بعد از کاشت ابرو و یا استفاده از مواد آرایشی مجاز است؟‌پاسخ سؤال این است که استفاده از رنگ بعد از کاشت ابرو مجاز است به شرطی که حداقل 1 ماه از کاشت ابروی شما گذشته باشد. استفاده از رنگ قبل از یک ماه می‌تواند رشد ابروها را متوقف کند و دلیل آن نیز وجود مواد شیمیایی موجود در رنگ‌هاست. در مورد مواد آرایشی دیگر نیز اگر این مواد ارتباط با ابرو نداشته باشد و موجب برخورد با ابرو نشود اشکالی ندارد. البته نظر نهایی در مورد زمان استفاده از رنگ بعد از کاشت ابرو و استفاده از مواد آرایشی را پزشک جراح خواهد داد.

چرا از رنگ بعد از کاشت ابرو نباید استفاده شود؟

رنگ‌های ابرو حاوی مواد شیمیایی مثل پراکسیدها و مواد بی‌رنگ است و به دلیل اینکه موهای تازه کاشته شده نسبت به موهای طبیعی انسان بسیار حساس‌ترند نباید استفاده شوند. رنگ‌های شیمیایی حتی ممکن است ابروهای طبیعی یک فرد را نیز تحت تأثیر قرار دهد. رنگ‌های شیمیایی ابرو اگرچه زیبایی خاصی به چهره شما می‌دهد اما باعث بسته شدن منافذ ابروهای شما شود و این سبب قطع ارتباط فولیکول‌های تازه کاشته شده با بیرون شود. فولیکول‌های تازه کاشته شده برای رشد به رطوبت، هوا و مواد مغذی نیاز دارد که رنگ بعد از کاشت ابرو آن را دچار اختلال می‌کند.

اگر قصد کاشت ابرو را دارید و در مورد هزینه کاشت ابرو و کاشت مو، انواع کاشت و سایر موارد سؤالاتی دارید می‌توانید به کلینیک تخصصی ساعی مراجعه کنید. کلینیک ساعی سال‌هاست در زمینه کاشت ابرو، کاشت مو، جوان‌سازی پوست، خدمات زیبایی و لیزر موهای زائد فعالیت می‌کند. کلینیک ساعی آماده پاسخگویی به کلیه سؤالات شما در ارتباط با کاشت ابرو و کاشت مو، دوران نقاهت و آمادگی‌های لازم قبل و بعد از عمل است. شما می‌توانید با تماس با کلینیک ساعی خود را برای یک جراحی کاشت ابرو مناسب آماده کنید. این کلینیک از مجرب‌ترین پزشک‌های متخصص حوزه زیبایی استفاده می‌کند که قبل از معاینه و کاشت اطلاعات لازم از جمله رنگ بعد از کاشت ابرو را در اختیارتان خواهند گذاشت.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع : medvika

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا