تزریق بوتاکس

علت سرگیجه بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

5
(2)

سرگیجه بعد از تزریق بوتاکس

گروهی از افراد بعد از تزریق بوتاکس دچار سرگیجه، سردرد، حالت تهوع و علائم دیگر می‌شوند این علائم علاوه بر ایجاد استرس و نگرانی باعث بروز افکاری دیگر از جمله ناسازگاری بوتاکس با بدن و سایر موارد می‌گردد. ما در مطالب زیر سعی داریم این نگرانی‌ها را برطرف کرده و به علت عموم این دردها بپردازیم در ادامه برای کسب اطلاعات بیش‌تر در این باره با مطالب این صفحه همراه باشید.

حالت تهوع بعد از بوتاکس

بروز حالت تهوع بعد از تزریق بوتاکس یکی از عوارض جانبی این تزریق بوده و در گروهی از افراد به‌ وجود می‌آید. لازم است بدانید بوتاکس پروتئینی است که از سم باکتری بوتولینوم ساخته شده و سازمان معتبر غذا و دارو آمریکا (FDA) این ماده را تایید کرده است.

این دارو در حوزه زیبایی به منظور درمان چین و چروک‌های سطح پوست استفاده شده و برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله اسپاسم پلک، تعریق زیاد، برخی از اختلالات مثانه و میگرن مناسب است.

عملکرد بوتاکس

انقباض عضلانی مکرر باعث بروز چین و چروک‌هاو جمع شدن  پوست می‌شود.

بوتاکس در زیر سطح پوست تزریق می‌شود و به طور موقت این انقباض عضلانی را کاهش می‌دهد. در واقع کار بوتاکس جلوگیری از رسانده شدن سیگنال‌های اعصاب به عضلات بوده و در نتیجه عضلاتی که تحت این تزریق قرار گرفتند نمی‌توانند منقبض شوند و این عدم انقباض باعث جلوگیری از وجود چین چروک‌ها در صورت می‌گردد.

علت تهوع و سردرد بعد از تزریق بوتاکس

ایجاد حالت تهوع و سردرد به صورت همه‌گیر نبوده اما در گروهی از افراد ایجاد می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در گروهی از افراد تزریق بوتاکس به عضلات صورت موجب بروز سردردهایی خفیف شده و طبق مطالعات معتبر انجام شده تنها یک درصد از افرادی که بوتاکس تزریق می‌کنند سردردهای شدیدی را احساس می‌کنند که معمولا بین ۲ هفته الی یک ماه می‌تواند این عارضه ادامه یابد.

عمده دلایل بروز سردرد و حالت تهوع بعد از تزریق بوتاکس

  • احتمال ابتلای فرد متقاضی به برخی از بیماری‌ها مانند میگرن
  • انقباض بیش از حد برخی از عضلات صورت که امری کاملا عادی است
  • احتمال وجود درصد کمی ناخالصی در بوتاکس مورد استفاده‌ی واحد درمانی
  • تزریق اشتباه بوتاکس به استخوان پیشانی (اشتباهات پزشکی)

علت سرگیجه بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

افرادی که پس از تزریق بوتاکس دچار سرگیجه می‌شوند می‌توانند در صورت خفیف بودن این موضوع با کمی استراحت و خواب کافی این سرگیجه را درمان کنند اما هنگامی که این سرگیجه شدید‌تر است افراد باید با مراجعه به پزشک خود تحت درمان قرار گرفته و از داروهای مخصوصی استفاده کنند زیرا علت این سرگیجه گاها می‌تواند ناشی از ورود سموم به بدن و واکنش سیستم ایمنی باشد.

پیشگیری از سردرد و سرگیجه بعد از بوتاکس

در این مطالب ۴ مورد از روش‌های پیشگیری از سردرد و سرگیجه را بیان می‌کنیم و به توضیح درباره‌ی هر کدام می‌پردازیم:

بر روی مناطق تحت درمان نخوابید

خوابیدن بر روی مناطق تحت درمان می‌تواند فشار فیزیکی را افزایش داده و اجازه ندهد بوتاکس در عضلات شما ثابت شود در این گونه موارد متخصصین عموما پیشنهاد می‌کنند حداقل به مدت ۴ ساعت از خوابیدن بر روی مناطق تحت درمان جلوگیری کنید.

از نور خوشید فاصله بگیرید

از آنجایی که گرما می‌تواند باعث افزایش فشار خون و گرفتگی عضلات گردد تا حد امکان باید پس از تزریق از نور خوشید فاصله بگیرید همچنین بهتر است از سری فعالیت‌هایی که شما را در معرض گرما قرار می‌دهد یا باعث افزایش دمای بدن می‌شود جلوگیری کنید برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • استفاده از سونا خشک و سونا بخار
  • دوش آب گرم یا حمام
  • سولاریوم
  • رفتن به وان‌های آب گرم و جکوزی
سردرد بعد بوتاکس
سردرد بعد بوتاکس

از لمس کردن صورت خود پرهیز کنید!

برای جلوگیری از پخش سم پزشکان توصیه می‌کنند حداقل ۱ و حداکثر ۳ روز از لمس کردن صورت خود جلوگیری کنید.

همچنین ماساژ دادن قسمت‌هایی که بوتاکس به آن تزریق شده می‌تواند سمی را که در یک نقطه متمرکز شده در سایر نقاط پخش کند و علاوه بر تشدید سردرد و سرگیجه می‌تواند باعث فلج شدن موقت سایر عضلات نیز گردد.

از آرایش کردن تا حد امکان پرهیز کنید

استفاده از پدها و براش‌های صورت باعث ماساژ خودبه‌خودی صورت شده و می‌تواند سم را پراکنده کرده و موجب شروع سردرد و سرگیجه شود به همین دلیل معمولا توصیه می‌شود بعد از تزریق بوتاکس از آرایش کردن پرهیز کنید.

آیا حالت تهوع بعد از بوتاکس امری است طبیعی؟

عموما بروز حالت تهوع در افراد امری است غیر عادی اما برای افرادی که دارای بیماری‌های خاصی از جمله اسپاستیسیته اندام هستند این‌ تزریق ممکن است با بروز حالت تهوع همراه باشد.

این حالت حدود چند روز تا دو هفته ادامه داشته اما به طور معمول این حالت پس از گذشت 15 دقیقه از تزریق برطرف می‌شود و با این حال پیشنهاد می‌شود از انجام کارهایی که نیاز به تمرکز بالایی دارند مانند کارهای تاسیساتی یا رانندگی جلوگیری کنید و در صورت افزایش یا مداوم بودن حالت تهوع، حتما به پزشک متخصص مراجعه نمایید.

کلام پایانی

شما عزیزانی که قصد تزریق بوتاکس را دارید می‌توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی ساعی و دریافت مشاوره تخصصی رایگان از مزایای کلینیک ما استفاده کنید. اینک در انتها جهت تکمیل کامل مطالب ارائه شده به پاسخ یک سوال اساسی پرداخته و این مطالب را به اتمام می‌رسانیم:

تزریق ناصحیح بوتاکس می‌تواند چه پیامدهایی داشته باشد؟

  • افتادگی پلک پایین و بالا
  • دوبینی و لوچی چشم‌ها
  • افتادگی لب
  • عمیق شدن خطوط گونه

برای درمان سردرد و سرگیجه ناشی از تزریق بوتاکس باید چه اقداماتی انجام داد؟

برای درمان این دو عارضه علاوه بر استراحت کافی می‌توانید از داروهایی که پزشک متخصص تجویر می‌کند استفاده نمایید که عموما برای این مورد پزشکان داروهای مسکن و ضد میگرن معمولی را تجویز می‌کنند

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 2

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا