کاشت مو

نحوه رشد مو بعد از کاشت مو چگونه است و چقدر زمان می برد؟

4.9
(31)

به لطف پیشرفت های روز افزون پزشکی، امروزه کاشت مو در کوتاه ترین زمان ممکن انجام می شود. پیوند موی طبیعی، نوعی جراحی بدون خطر است که خوشبختانه در اغلب مواقع دارای بیشترین اثربخشی و کمترین عوارض است.

همانطور که می دانید، کاشت مو تنها درمان قطعی رهایی از ریزش موهاست و با پیوند مو می توانید برای همیشه با طاسی و کچلی موها خداحافظی کنید. اما لازم است بدانید نتایج کاشت مو آنی نیست و برای مشاهده نتیجه نهایی آن باید صبور باشید.

رشد موها بعد از کاشت مو :

رشد مو بعد از کاشت مو، از مهم ترین دغدغه های بیماران بعد از جراحی است. اغلب بیماران برای مشاهده نتایج کاشت مو مشتاق هستند و می خواهند بدانند فولیکول های تازه کاشته شده چه زمانی رشد می کنند. برای پاسخ به این سوال باید بگوییم، سرعت رشد موها در همه افراد یکسان نیست و به عوامل مختلفی همچون روش کاشت مو، تغذیه، سبک زندگی، ژنتیک و… وابسته است. بطور کلی یک الگوی زمانی مشخص برای رشد موها وجود دارد و موها با گذراندن مراحل مختلف این چرخه را طی می کنند.

چرخه رشد موها یک سیکل 12 ماهه را طی می کند و طی این مدت در هر مرحله تغییراتی جزئی رخ می دهد تا بالاخره نتیجه نهایی ظاهر شود. بعد از کاشت مو نیز فولیکول ها این چرخه را طی می کنند و با گذراندن مراحل رشد مو، نتایج فوق العاده ای را رقم می زنند.

چگونه می توانم رشد موها را بعد از کاشت مو تقویت کنم؟

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، رشد مو از عوامل مختلفی نشات می گیرد. وراثت، سبک زندگی، رژیم غذایی و وضعیت سلامت بدن، از جمله عوامل تاثیر گذار در سرعت رشد مو بعد از کاشت مو هستند. به دلیل این تفاوت های فردی، سرعت رشد موها از فردی به فرد دیگر متفاوت است. اما راهکارهایی وجود دارند که می توانند به تقویت موها بعد از جراحی کمک کنند.

ویتامین ها و مکمل ها از جمله موادی هستند که سرعت رشد موها را افزایش می دهند، اما این مواد معدنی تنها در صورت کمبود برای بیمار تجویز می شود. به عبارت دیگر درصورتی که بیماران کمبو ویتامین نداشته باشند، مصرف این مکمل ها کمکی به رشد موها نخواهد کرد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بیماری های زمینه ای یکی از عواملی هستند که ممکن است روند رشد موها را با مشکل مواجه کنند. بنابراین در چنین شرایطی درمان بیماری اصلی تنها راه حل سرعت بخشیدن به رشد موهاست.

سایر روش های درمانی برای سرعت بخشیدن به رشد مو بعد از کاشت مو، شامل PRP ، مزوتراپی مو و درمارولر است. این درمان ها می توانند روند بهبودی بعد از کاشت مو را سرعت بخشند و به تقویت فولیکول ها کمک کنند. اگرچه، این انجام این نوع درمان ها بعد از کاشت مو ضرورتی برای بیماران ندارد، اما ممکن است پزشک تشخیص دهد که برای برخی بیماران لازم است این نوع درمان ها انجام شود تا سرعت رشد فولیکول ها افزایش پیدا کند.

بعد از کاشت مو، موها با چه سرعتی رشد می کنند؟

سرعت رشد موها بعد از پیوند مو در همه افراد یکسان نیست. دوره بهبودی در بیماران مختلف بسته به شرایط آن ها متفاوت است. طی جراحی پیوند مو، فولیکول ها از منطقه ای به منطقه دیگر منتقل می شوند و 7 تا 10 روز طول می کشد تا در مکان جدید خود تثبیت شوند. اگرچه ممکن است برخی بیماران انتظار داشته باشند رشد موها یک ماه بعد از جراحی آغاز شود، اما در عمل چنین چیزی نیست.

بعد از کاشت مو فولیکول ها ابتدا باید به محل جدید خود عادت کنند و سپس با طی کردن مراحل چرخه رشد مو، رشدشان را آغاز کنند. بنابراین سرعت رشد موها بعد از کاشت مو، وابسته به شرایط سلامتی و مدت زمان ریکاوری بیمار خواهد بود.

جدول زمانی رشد مو بعد از کاشت مو :

بطور معمول 1 تا 2 هفته بعد از جراحی، فولیکول های کاشته شده در موقعیت جدید خود تثبیت می شوند. به همین دلیل، طی این دوره 2 هفته ای تغییرات خاصی در رشد موها ایجا نمی شود. زیرا طی این مدت، فولیکول ها در حال بازسازی هستند و این زمان فرصتی برای ترمیم زخم هاست. از این رو اصلی ترین تغییرات رشد مو بعد از کاشت مو، از هفته دوم جراحی آغاز می شود و به شرح زیر است :

عکس رشد موها بعد از کاشت مو

۲ هفته بعد از کاشت مو

2 تا 8 هفته بعد از جراحی، بیماران ریزش مو ناشی از شوک جراحی را تجربه خواهند کرد. بعد از پیوند مو، فولیکول ها به دلیل جابجاشدن دچار شوک می شوند و برای مدتی ریزش مو اتفاق می افتد. این نوع ریزش مو، نگران کننده نیست، زیرا موقتی است و بخشی از روند بازسازی و ترمیم موها محسوب می شود. بنابراین طی این مدت نه تنها رشد موها آغاز نشده بلکه شاهد از دست دان حجمی از موها خواهید بود.

در صورتی که ریزش موها بعد از کاشت مو را تجربه کردید نگران نباشید. در این مرحله فقط ساقه موها ریزش می کنند و فولیکول ها کاملا سالم هستند. زیرا طی 2 هفته اول بعد از جراحی فولیکول ها در زیر پست مستحکم شده اند و با پایان یافتن دوره استراحت موها، رشد مو بعد از کاشت مو آغاز می شود.

4 ماه بعد از کاشت مو

بعد از گذشت ماه سوم و چهارم، ریزش موها به مرور قطع شده و رشد فولیکول های جدید آغاز می شود. البته رشد موها در این مدت کمی کند است و موها نازک و ضعیف هستند. طی این مدت فولیکول ها برای بیرون زدن به پوست سر فشار می آورند، در نتیجه ممکن است در این مرحله جوش هایی روی سر ایجاد شود. ایجاد این جوش ها نشانه ای از آغاز رشد موهاست . پس نگران نباشید طی چند روز این جوش ها از بین خواهند رفت. اما اگر مضطرب هستید می توانید برای درمان این جوش ها به پزشک معالج خود مراجعه کنید یا مقاله درمان جوش بعد از کاشت مو سایت را مطالعه فرمایید.

برخی بیماران ممکن است این جوش ها را با عفونت اشتباه بگیرند. برای رفع سردرگمی لازم است بدانید، عفونت با علائم دیگری همچون التهاب همراه است و به مرور زمان بدتر می شود. درحالیکه جوش های بعد از کاشت مو، طی ده روز بعد از ایجاد شدن به خودی خود رفع می شوند.

8 ماه بعد از کاشت مو

بعد از گذشت 8 ماه از جراحی، ضخامت موها افزایش می یابد و موها تراکم بیشتری نسبت به قبل پیدا می کنند. در این مرحله ممکن است برخی موها شکننده و ضعیف و فاقد رنگدانه باشند، اما به مرور زمان این مشکل رفع می شود.

12 ماه بعد از کاشت مو

با عبور از مرز 8 ماهگی، رشد موها بعد از کاشت مو برجسته تر می شود و میزان رشد و سرعت آن افزایش می یابد. بعد از گذشت 12ماه، موها به بیشترین رشد خود رسیده اند و دیگر هیچ تغییر اساسی روی موها روی نخواهد داد. اینجاست که نتیجه نهایی کاشت مو قابل مشاهده است و شما می توانید تغیرات ناشی از کاشت مو را مشاهده کنید.

جدول زمانی رشد مو بعد از پیوند مو بسیار ساده است. در هفته های ابتدایی بعد از جراحی، ریزش مو اتفاق می افتد. سپس بعد از گذراندن مرحله استراحت، رشد مو بعد از کاشت مو آغاز می شود. در ابتدا سرعت رشد موها و ضخامت آن ها کم است، اما به مرور زمان موها تراکم بیشتری پیدا می کنند. سپس بعد از گذشت 12 ماه از جراحی، نتایج نهایی کاشت مو قابل مشاهده است و شما می توانید از زیبایی موهای خود لذت ببرید.

شما درباره رشد موها بعد از پیوند مو چه تجربه ای دارید؟ آیا بعد از گذشت 12 ماه از نتایج نهایی کاشت مو راضی بودید؟ آیا برای سرعت بخشیدن به رشد موها بعد از جراحی راهکاری دارید؟ در صورت تمایل می توانید تجربیات خود را در قسمت نظرات با مخاطبان ما در میان بگذارید.

  • جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
    • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
    • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
    • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 31

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حامد
حامد
7 ماه قبل

سلام من الان ۱۱ماه دقیق از کاشتم گذشته ولی کامل کف سرم پر نشده آیا باز هم امکان رشد وجود داره؟البته موهای تیز زیر پوست زیاد دارم

کلینیک ساعی
ویرایشگر
7 ماه قبل
پاسخ به  حامد

سلام. می تونین برای دریافت پاسخ با مشاوران کاشت کلینیک صحبت کنین. 09193697383

دکمه بازگشت به بالا