کاشت مو

آیا رابطه جنسی بعد از کاشت مو ممنوع است ؟

4.9
(19)

کاشت مو نوعی عمل جراحی است که موفقیت آن علاوه بر تخصص پزشک، وابسته به مراقبت های بعد از کاشت مو است. بعد از انجام پیوند مو، پزشک به شما دستورالعمل هایی ارائه می دهد تا بتوانید از گرافت ها به خوبی محافظت کنید. همانطور که می دانید، بعد از انجام کاشت مو باید از فعالیت های بدنی سنگین اجتناب شود. از این رو، رابطه زناشویی بعد از کاشت مو ممنوع است زیرا می تواند بطور مستقیم روی موفقیت پیوند انجام شده تاثیر بگذارد. رابطه جنسی نیز نوعی فعالیت بدنی سنگین محسوب می شود که با تعریق و افزایش فشار خون همراه است. از این رو لازم است تا زمان مستحکم شدن گرافت ها، از داشتن رابطه جنسی اجتناب کنید.

بطور معمول بعد از پیوند مو، پزشک دستورالعمل هایی به مراجعین ارائه می دهد. ممنوعیت داشتن رابطه جنسی و مدت زمان آن نیز در این دستورالعمل ها ارائه می شود. اما گاهی اوقات افراد سوالاتی در این زمینه دارند و خجالت می کشند از پزشک خود درباره موضوعات جنسی سوال کنند. از این رو، ما در این بخش از مقالات کلینیک ساعی سعی داریم به دلایل ممنوعیت رابطه زناشویی بعد از کاشت مو بپردازیم.

دلایل ممنوعیت رابطه جنسی بعد از کاشت مو

اگر شما هم کاشت مو انجام داده اید، حتما می دانید که بعد از کاشت مو به مدت 2 هفته از انجام هرگونه فعالیت جنسی باید خودداری کنید. برای اینکه پیوندهای کاشته شده در امان باشند، لازم است توصیه های پزشک را در خصوص رابطه زناشویی بعد از کاشت مو جدی بگیرید. ممنوع بودن رابطه جنسی به دلیل مراقبت از گرافت ها انجام می شود. اما در حین رابطه زناشویی چه چیزی باعث آسیب به گرافت ها می شود؟

اگرچه کاشت مو نوعی عمل آسان و اغلب بدون عوارض است، اما در هر حال این روش نوعی عمل جراحی محسوب می شود. بنابراین بعد از پیوند موی طبیعی، مانند هر عمل دیگری باید از خود مراقبت کرده و از فعالیت های خسته کننده دوری کنید. زیرا بعد از جراحی، بدن نیاز به استراحت دارد تا بتواند دوره ریکاوری و بهبودی را طی کند. رابطه زناشویی و سایر فعالیت های خسته کننده، علاوه بر اینکه روند بهبودی را به تاخیر می اندازد، می تواند روی سلامت عمومی بدن تاثیر منفی بگذارد.

تغذیه ناکافی گرافت ها

بعد از پیوند مو لازم است گرافت ها تغذیه مناسب داشته باشند تا بتوانند به خوبی رشد کنند. میزان طبیعی خونرسانی در سلول ها، تغذیه گرافت ها را تامین می کند، اما در صورت هرگونه تغیر در خونرسانی ممکن است به گرافت ها آسیب وارد شود. در حین رابطه زناشویی سرعت جریان خون در برخی ارگان ها افزایش میابد. افزایش خونرسانی در بخش های دیگر بدن باعث کمبود خونرسانی در نواحی کاشت مو می شود و باعث کمبود تغذیه گرافت ها می شود. از این رو در حین رابطه جنسی، گرافت ها از تغذیه کافی برخوردار نشده و در معرض خطر قرار می گیرند.

ضربه و فشار

همانطور که می دانید، در حین جراحی کاشت مو، فولیکول ها از پشت سر به نواحی کم تراکم در جلوی سر پیوند زده می شوند. از این رو ممکن است هم در ناحیه گیرنده و هم در ناحیه اهدا کننده زخم هایی ایجاد شود. در حین رابطه زناشویی ممکن است به دلیل ایجاد فشار، به گرافت ها ضربه وارد شده و زخم ها دچار خونریزی شوند. همچنین به دلیل حساس بون گرافت ها در روزهای ابتدایی بعد از جراحی، هرگونه فشار و ضربه به موها، ممکن است باعث از بین رفتن پیوندها شود. از این رو بهتر است تا 2 هفته بعد از جراحی از انجام فعالیت جنسی اجتناب کنید.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

عرق کردن

رابطه زناشویی نوعی فعالیت خسته کننده است که با افزایش تحرکات طرفین همراه است. به همین دلیل، دمای بدن در این فعالیت افزایش یافته و موجب افزایش تعریق می شود. همانطور که می دانید، تعریق در نواحی پوست سر می تواند منجر به آسیب دیدن گرافت ها شود. زیرا عرق کردن باعث نفوذ باکتری ها به پوست سر شده و زمینه عفونت گرافت ها را فراهم می کند. از این رو، تعریق ناشی از رابطه جنسی تهدید مهمی برای سلامت فولیکول ها محسوب می شود و لازم است از آن اجتناب شود.

سکس بعد از کاشت مو

جمع بندی

همانطور که می دانید، رابطه زناشویی بعد از کاشت مو ممنوع است. زیرا بعد از جراحی هر نوع فعالیت خسته کننده ای می تواند منجر به آسیب دیدن گرافت ها شود. رابطه جنسی به دلیل افزایش تحرک، تعریق، خونرسانی، ضربه و فشار، می تواند سلامت فولیکول ها را تهدید کند. از این رو توصیه ما به شما این است که حتی المقدور تا 2 هفته بعد از عمل از فعالیت جنسی پرهیز کنید.

بعد از اینکه زخم ها بهبود یافته و گرافت ها مستحکم شدند، شما می توانید رابطه جنسی خود را از سر بگیرید. البته برای محافظت از گرافت ها بهتر است قبل از هرگونه اقدامی با پزشک خود درباره وضعیت فولیکول ها مشورت کنید.

جهت دریافت اطلاعت بیشتر با کارشناسان ما در کلینیک ساعی در تماس باشید. همچنین می توانید در بخش نظرات پایین همین صفحه، تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 19

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
محمد
محمد
6 ماه قبل

سلام درود بر شما ،امروز کاشت مو داشتم ولی در مورد رابطه ی جنسی هیچ توصیه ایی نکردند،ممنون بابت اطلاع رسانیتون

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا