جوانسازی پوستهایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی/ آیا هایفوتراپی درد دارد؟

4.2
(6)

مقدمه عوارض هایفوتراپی

وقتی به سونوگرافی فکر می‌کنید، احتمالاً یک زن باردار در نظرتان می‌آید که برای دیدن فرزند متولدنشده‌اش انتظار می‌کشد. چیزی که بسیاری نمی‌دانند این است که انواع خاصی از سونوگرافی قابلیت‌های زیادی برای بهبود مشکلات زیبایی ما دارند! یکی از این قابلیت‌ها، هایفوتراپی است که امروزه طرفداران زیادی دارد. در این مقاله با ماهیت، مزایا و عوارض هایفوتراپی آشنا می‌شویم.

هایفوتراپی ساعی
هایفوتراپی ساعی

هایفوتراپی چیست؟

سونوگرافی متمرکز با شدت بالا (HIFU) یک درمان غیرتهاجمی محبوب برای جوان‌سازی پوست و کانتورینگ بدن است که به دلیل توانایی آن در سفت کردن و لیفت کردن پوست و درعین‌حال تحریک بدن برای تولید کلاژن، شناخته‌شده است. امواج اولتراسوند یا فراصوتی از طریق دستگاه مخصوص به‌صورت کاملاً کنترل شده و هدفمند اعمال می‌شوند.

این امواج، با ایجاد ارتعاش در بافت پوست، بین مولکول‌ها اصطکاک ایجاد می‌کنند و در نهایت باعث افزایش گرما در ناحیه موردنظر می‌شوند. سپس این گرما پاسخ طبیعی بدن به ترمیم زخم را تحریک می‌کند و با تحریک تولید کلاژن، منجر به بازسازی پوست می‌شود. همچنین، امواج فراصوتی می‌توانند به لایه‌های عمیق‌تر چربی فرستاده شوند و با تجزیه چربی، از حجم آن بکاهند. هایفوتراپی همه این کارها را بدون آسیب رساندن به بافت‌های اطراف انجام می‌دهد!

هایفوتراپی چیست؟
هایفوتراپی چیست؟

بیشتر بخوانید: هایفوتراپی چیست؟ / آنچه باید در مورد هایفوتراپی بدانید!

آیا هایفو برای من مناسب است؟

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را از دست می‌دهد. عوامل زیادی می‌توانند در تسریع روند پیری نقش داشته باشند از جمله نخوابیدن کافی، رژیم غذایی نامناسب و داشتن یک زندگی پراسترس و پرمشغله. اگر متوجه شده‌اید که سبک زندگی شما تأثیرات خود را بر روی پوست شما گذاشته است، ممکن است زمان آن رسیده باشد که درمان هایفو را در نظر بگیرید.

بااین‌حال، هایفو بهترین گزینه یا مناسب ترین برای همه نیست. به طور معمول، این روش برای افراد بالای 30 سال، با شلی خفیف تا متوسط، بیشترین تفاوت را ایجاد می‌کند. آنهایی که جوان‌تر هستند ممکن است آن‌قدر که دوست دارند تفاوتی را مشاهده نکنند، فقط به این دلیل که پوست آنها هنوز بسیار سفت است. عوارض هایفوتراپی نیز در این افراد کمتر است.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

کسانی که پوستی شل و آسیب‌دیده دارند، ممکن است قبل از اینکه بتوانند نتایج درمان را ببینند، نیاز باشد چندین جلسه را انجام دهند. علاوه بر این، افرادی که سنشان بالا است و شلی قابل‌توجه پوست یا افتادگی شدید پوست در ناحیه گردن دارند، بهترین نامزد برای هایفو نیستند و ممکن است برای درمان‌های مبتنی بر جراحی مناسب‌تر باشند.

هایفو همچنین برای افرادی که از ضایعات باز، عفونت‌های پوستی یا آکنه‌های شدید یا کیستیک رنج می‌برند توصیه نمی‌شود. بهترین راه برای یافتن اینکه آیا هایفو می‌تواند برای شما مفید باشد یا خیر این است که با یک پزشک مشورت کنید.

نحوه درمان با هایفو

برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ از هایفو برای اهداف زیبایی استفاده شد. درمان‌های HIFU در گذشته ناراحت‌کننده بوده است، زیرا گرمای ساطع شده از دستگاه‌های HIFU می‌تواند تا 70 درجه برسد. برای به‌حداقل‌رساندن ناراحتی بیماران، دستگاه هایفوتراپی ارتقا پیدا کرد. دستگاه‌های جدید، پرتوهای کوتاه‌تری از امواج را برای بیماران ارائه می‌کند.

میانگین زمان درمان با دستگاه‌های جدید هایفو 15 تا 25 دقیقه است. دستگاه‌های جدید از آخرین فناوری اولتراسوند استفاده می‌کنند که آنها را در مقایسه با درمان‌های قبلی هایفو تحمل‌پذیرتر می‌کند.

درمان هایفو معمولاً با پاک‌سازی صورت و استفاده از ژل اولتراسوند بر روی نواحی درمان شروع می‌شود. در طول درمان، ممکن است یک درد مبهم داشته باشید؛ زیرا دستگاه هایفو، سونوگرافی را انجام می‌دهد. مطمئن باشید که هایفو یک روش ایمن و غیرتهاجمی است، زیرا تنها لایه‌های عمیق‌تر پوست را بدون ایجاد سوختگی یا ضربه به سطح پوست هدف قرار می‌دهد.

برای بیماران حساس‌تر، ممکن است کاملاً بدون درد نباشد؛ اما هنوز برای اکثر افراد بسیار قابل‌تحمل است. نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که وقتی هایفو در قسمت‌های مختلف بدن و صورت انجام می‌شود، ممکن است احساس شما متفاوت باشد. ‌عوارض هایفوتراپی نیز متفاوت خواهد بود.

ممکن است پالس‌های انرژی اولتراسوند را در اطراف نواحی استخوانی که پوست نازک‌تر است، مانند پیشانی، خط فک و استخوان‌های گونه، بیشتر احساس کنید. در برخی موارد، این ممکن است به‌صورت یک درد مبهم پس از درمان ظاهر شود. خبر خوب این است که این علائم معمولاً فقط تا یک هفته طول می‌کشد و به‌طورکلی دردناک نیستند.

درمان هایفو چقدر طول می‌کشد و چه زمانی نتایج را می‌بینیم؟

بسیاری از افراد سؤالات زیادی در مورد زمان‌بندی درمان هایفو دارند و این قابل‌درک است. شاید شما یک رویداد بزرگ در راه دارید و می‌خواهید بدانید که چه زمانی باید درمان خود را انجام دهید تا بهترین ظاهر خود را داشته باشید. همچنین می‌خواهید بدانید این درمان، ارزش سرمایه‌گذاری شما دارد یا خیر.

مدت‌زمان درمان

بسته به نواحی تحت درمان، زمان درمان از 1 تا 3 ساعت متغیر است. بااین‌حال، می‌توانید فوراً به روال عادی خود بازگردید و هیچ زمانی برای بهبودی نیاز ندارید. به همین دلیل است که بسیاری از افراد HIFU را به درمان‌های دیگر ترجیح می‌دهند. بااین‌حال، ممکن است کمی قرمزی، تورم یا گزگز را تجربه کنید؛ اما این کاملاً طبیعی است.

مدت‌زمان انتظار برای دیدن نتایج

اینکه بعد از چه مدت می‌توانید انتظار مشاهده نتایج را داشته باشید، به ماهیت و شدت مشکلات پوستی شما بستگی دارد. بسیاری از افراد به یک جلسه درمان نیاز دارند تا نتایج HIFU را ببینند. از سوی دیگر، بسته به پاسخ بیولوژیکی بدن فرد به انرژی اولتراسوند و فرایند کلاژن‌سازی، ممکن است بعد از 8 تا 12 هفته پس از جلسه اولیه هایفو، جلسه بعدی نیز انجام شود. شما می‌توانید انتظار داشته باشید که نتایج HIFU را 12 هفته پس از درمان مشاهده کنید و اثرات بیشتر را پس از ۶ ماه ببینید. با ادامه مقاله «‌عوارض هایفوتراپی» همراه ما باشید.

نتایج طولانی‌مدت

شما می‌توانید از نتایج درمان HIFU برای 2 تا 3 سال لذت ببرید. به‌طورکلی، به بیماران توصیه می‌شود که تقریباً هرسال یک‌بار شارژ داشته باشد تا نتایج بهینه ادامه یابد. با ادامه درمان هایفو، می‌توانید با پوستی جوان و سفت، روند پیری را به چالش بکشید.

درمان قسمت‌های مختلف بدن با هایفو

نواحی محبوب بدن که می‌توان با هایفو درمان کرد عبارت‌اند از: صورت، چانه دوتایی، بازوها، باسن و ران‌ها. هایفو همچنین برای زنانی که پس از بارداری به دنبال کاهش چربی شکم هستند و حتی زنانی که مایل‌اند شکل کلی بدن خود را تغییر دهند، مناسب است.

هایفوتراپی چشم

علاوه بر حذف چربی، هایفو همچنین پوست شل و افتاده روی گردن، دکولته، بازوها و زانوها را سفت می‌کند تا از شر بافت «کاغذی» پوست خلاص شود. لایه SMAS که به معنای سیستم آپونورتیک عضلانی سطحی است، یک لایه پوستی سرشار از کلاژن است. هنگامی که گرما از طریق هایفو به این لایه داده می‌شود، تولید کلاژن برای تولید پوست سفت‌تر تحریک می‌شود.

هایفوتراپی صورت

هایفو، تکنیکی است که از فناوری اولتراسوند برای هدف قراردادن لایه‌های عمیق بافت پوست برای لیفت، سفت کردن و کانتورینگ پوست استفاده می‌کند. این یک تکنیک کاملاً غیرتهاجمی است که برای افزایش تولید کلاژن جدید و بازسازی آن کار می‌کند. بنابراین، اگر پوست صورت شما شروع به ازدست‌دادن لطافت خود کرد، چه در اطراف چشم، خط فک یا زیر ابروها، بهتر است درمان هایفوتراپی صورت را در نظر بگیرید. بلافاصله پس از عمل، می‌توانید مشاهده کنید که پوست تا حدی سفت شده است. اثرات در هفته‌های بعدی تشدید می‌شود، زیرا کلاژن بیشتری تشکیل می‌شود. ‌عوارض هایفوتراپی صورت بسیار نادر است.

رفع خطوط و چین‌وچروک پیشانی با هایفوتراپی

هایفو می‌تواند تفاوت قابل‌توجهی در خطوط ظریف و چین‌وچروک روی پیشانی شما ایجاد کند. هایفو یک جایگزین عالی برای بوتاکس یا سایر پرکننده‌ها و محلول‌های تزریقی است و ظاهر و احساس طبیعی‌تری را با نتایج طولانی‌تر ارائه می‌دهد.

هایفوتراپی غبغب

در گذشته، اولین گزینه‌ای که به افرادی که مشکل غبغب داشتند توصیه می‌شد، جراحی بود. بااین‌حال، ترس از جراحی، عوارض متعدد بیهوشی و روند طولانی بهبودی، هم برای متخصصان زیبایی و هم برای افرادی که از این مشکل رنج می‌برند، مشکلات جدی به‌حساب می‌آمد. امروزه از هایفوتراپی به‌عنوان ایمن‌ترین و سریع راه برای حل این مشکل استفاده می‌شود.

عوارض هایفوتراپی

عوارض جدی هایفو چیست؟ این روش، عوارض جدی ندارد و معمولاً اثرات جانبی هم خفیف است. قرمزی، یک عارضه جانبی رایج بعد از انجام هایفو خواهد بود؛ اما یک اثر موقتی است و به‌راحتی با کرم آرام‌بخش قابل‌درمان است.

بیماران با پوست حساس، احتمال دارد پس از درمان هایفو دچار تورم و کبودی خفیف شوند که کاملاً طبیعی است و باید ظرف چند روز محو شود. برخی از بیماران نیز روز بعد از درمان، احساس درد در اطراف خط فک و گونه‌ها می‌کنند. این نشانه این است که درمان HIFU با شروع فرایند سنتز کلاژن کار می‌کند.

یکی دیگر از عوارض جانبی احتمالی، بی‌حسی موقت در نواحی تحت درمان با هایفو است. دلیل بی‌حسی این است که آسیب میکرو حرارتی تولید شده در بافت پوست می‌تواند باعث تحریک عصبی شود. با بهبودی عصب، احساس بی‌حسی نیز از بین می‌رود.

این علائم ممکن است تا چهار هفته باقی بمانند، اما مشخص است که علائم به‌خودی‌خود برطرف می‌شوند زیرا بدن کلاژن بیشتری تولید می‌کند. هنگامی که به‌درستی توسط یک متخصص آموزش‌دیده تجویز و انجام شود، هیچ گزارشی از ‌عوارض هایفوتراپی در طولانی‌مدت وجود ندارد.

مانند هر عمل زیبایی دیگر، نتایج برای هر بیمار متفاوت خواهد بود. برخی ممکن است نتایج قابل‌توجهی نسبت به دیگران مشاهده کنند. کلاژن‌سازی در داخل بدن کار می‌کند و تا ۶ ماه ادامه دارد. بنابراین، بسته به میزان شلی پوست، تا 6 ماه می‌توانید نتایج پیش‌رونده را مشاهده کنید.

پس از آن، 3 تا 6 جلسه در فواصل ماهانه برای ترمیم توصیه می‌شود. دستگاه های مورداستفاده در کلینیک ساعی، نتایج عالی را برای صورت و نواحی کلی بدن، با حداقل درد و زمان بهبودی کوتاه ارائه می‌دهد. انتخاب دستگاه مناسب تا حد زیادی خطرات هایفوتراپی را کاهش می‌دهد.

بیشتر بدانید: انواع دستگاه هایفو موجود در ایران و بهترین دستگاه هایفوتراپی

عوارض هایفوتراپی صورت

مضرات هایفوتراپی صورت بسیار کم است و شما پس از درمان صورت، می‌توانید بلافاصله فعالیت‌های خود را از سر بگیرید؛ زیرا سونوگرافی با شدت بالا به لایه‌های فوقانی پوست آسیب نمی رساند. با وجود این، تورم و قرمزی خفیف ممکن است رخ دهد، اگرچه به‌سرعت فروکش می‌کند. همچنین ممکن است کمی به لمس حساس باشید یا احساس سوزن‌سوزن شدن خفیفی را تجربه کنید که ممکن است برای یک یا دوهفته ادامه داشته باشد.

در موارد نادر، بی‌حسی موضعی و کبودی موقت نیز ممکن است رخ دهد. درحالی‌که عوارض هایفو صورت ممکن است در افراد متفاوت باشد، معمولاً مدت زیادی دوام نمی‌آورند. موارد منع درمان هایفو صورت شامل ایمپلنت های دهنی، اختلالات خونی و تزریق سیلیکون است.

عوارض هایفوتراپی غبغب

درمان هایفو یکی از ایمن‌ترین و کم عارضه تمرین راه‌ها برای خلاص شدن از شر غبغب است. فرض کنید این روش در یک کلینیک معتبر توسط یک درمانگر ماهر و باتجربه انجام می‌شود. در این صورت، عوارض جانبی، از جمله احساس سوزش و قرمزی، بسیار جزئی بوده و پس از مدت کوتاهی به طور کامل از بین خواهند رفت.

مقایسه عوارض هایفوتراپی و لیفت صورت با جراحی

در رابطه‌ با ‌عوارض هایفوتراپی باید گفت که در این روش، هیچ برشی در کار نیست و شما با جای زخم مواجه نمی‌شوید. درحالی‌که در روش‌های مبتنی بر جراحی، باید با خطرات مرتبط با بیهوشی، خونریزی، عفونت، لخته شدن خون، درد یا جای زخم و غیره روبه‌رو شوید.

مقایسه عوارض هایفوتراپی و لیزر

• درمان زیبایی با لیزر، درد بیشتری را نسبت به هایفوتراپی به دنبال دارد و علاوه بر این، تأثیرگذاری لیزر نیز کمتر است.
• دمایی که در لیزر به پوست وارد می‌شود از حد بهینه بیشتر است و می‌تواند اثرات جانبی زیادی را به دنبال داشته باشد.
• در لیزر به دلیل حرارت زیاد و مستقیمی که بر سطح پوست وارد می‌شود، احتمال آسیب اپیدرم وجود دارد. درحالی‌که امواج اولتراسوند در هایفوتراپی در اعماق پوست وارد می‌شوند.

هزینه هایفوتراپی

هزینه هایفوتراپی بسته به ناحیه‌ای که مورد درمان قرار می‌گیرد، متفاوت است. علاوه‌برآن، پزشک، تعداد جلسات درمانی، عمق مشکل پوستی و کلینیک موردنظر نیز در هزینه نهایی تأثیرگذار خواهد بود. به‌طورکلی هزینه هایفو نسبت به سایر روش‌ها، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

چگونه یک کلینیک برای درمان هایفو انتخاب کنیم؟

اگر قبلاً هیچ درمانی مشابه هایفو نداشته‌اید، می‌دانیم که انتخاب مرکز درمانی مناسب برای شما ممکن است دشوار به نظر برسد. با گزینه‌های بسیاری که موجود است، چگونه بفهمید کدام یک برای شما مناسب است؟ اگر در مورد مزایای هایفو مطالعه کرده‌اید و می‌دانید که این درمانی است که می‌خواهید آن را انجام دهید، باید یک پزشک باتجربه را انتخاب کنید که نحوه استفاده از این درمان را برای ایجاد نتایج مطلوب درک می‌کند. شما می‌توانید به بیماران گذشته نگاه کنید تا میزان تجربه و سطح خدماتی را که می‌توانید انتظار داشته باشید، درک کنید.

کلام آخر در مورد عوارض هایفوتراپی

در این مقاله با مزایا و‌ عوارض هایفوتراپی آشنا شدید. این روش درمانی، عوارض جدی ندارد و پس از درمان شما می‌توانید به‌سرعت به زندگی عادی برگردید. هایفو یک روش ایمن است که بهترین نتایج را در کمترین زمان ممکن برای شما به ارمغان می‌آورد. نظر شما در مورد این عمل زیبایی چیست؟ آیا قصد انتخاب آن را دارید؟

کلمه کلیدی:‌ عوارض هایفوتراپی

سؤالات متداول

چقدر زمان می‌برد تا نتایج هایفوتراپی را ببینیم؟

معمولاً پس از یک جلسه 30 دقیقه‌ای، افراد نتایج فوری را گزارش می‌کنند. البته نتایج نهایی می‌تواند 6 ماه یا حتی گاهی بیشتر طول بکشد.

آیا هایفو می‌تواند به پوست آسیب برساند؟

هایفو درمانی ایمن است زیرا انرژی اولتراسوند فقط لایه‌های فوقانی پوست را هدف قرار می‌دهد. هیچ آسیبی به ناحیه اپیدرم (لایه بالایی پوست) وارد نمی‌کند.

مراقبت‌های پس از HIFU چیست؟

• پس از درمان پوستی هایفو، مهم است که سعی کنید تا چند هفته از قرارگرفتن در معرض نور خورشید و سرما جلوگیری کنید.
• پوست خود را نخارانید.
• بیشتر آب و مایعات بنوشید.
• دوش یا حمام آب گرم نگیرید.

هایفو بهتر است یا فیلر؟

هایفو پوست را سفت می‌کند و پرکننده‌ها می‌توانند به آن حجم دهند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.2 / 5. تعداد رای ها 6

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
فاطمه محمدیان
فاطمه محمدیان
1 سال قبل

من صورتم خیلی چروکه، چروک های قدیمی هم درمان می‌شه؟
و اینکه به چند جلسه نیاز هست؟

دکمه بازگشت به بالا