پاکسازی پوست

آنچه باید در مورد هیدرودرم ابریژن بدانید!

5
(20)

راز برخورداری از پوستی شاداب و سلامت، تغذیه آن است. پاکسازی پوست از سلول‌های مرده نیز منجر به شفافیت و درخشانی پوست می‌شود. هیدرودرم ابریژن، تکنیکی ایده‌آل برای افرادی است که خواهان پوستی درخشان و خیره‌کننده هستند. این روش در زیرمجموعه تکنیک میکرودرم ابریژن قرار می‌گیرد؛ با این حال تفاوت‌های اساسی بین این دو روش وجود دارد.

اگر در رابطه با این تکنیک کنجکاو هستید، ادامه مطلب را از دست ندهید. ما قصد داریم هر آنچه باید درباره این تکنیک بدانید را مطرح کنیم.

هیدرودرم ابریژن چیست؟

پیش از پرداختن به هر موضوع دیگری، باید بدانیم که اصلاً هیدرودرم ابریژن به چه معناست؟ هیدرو به معنای آب یا رطوبت بوده و درم ابریژن به معنای لایه برداری مکانیکی یا فیزیکی است. به این ترتیب این روش لایه برداری پوست به کمک آب را امکان‌پذیر می‌کند. با لایه برداری از پوست، سلول‌های مرده و قدیمی حذف شده و پوست تحریک به تولید سلول‌های جدید می‌شود.

متخصصان پوست، این تکنیک را جایگزینی ایده‌آل برای میکرودرم ابریژن می‌دانند. در این تکنیک، لایه سطحی پوست به آرامی لایه برداری می‌شود و پوستی نرم و یکدست را به شما هدیه می‌دهد.

افراد با انواع پوست‌ها این امکان را دارند که از مزایای این تکنیک بهره‌مند شوند. فرقی نمی‌کند که پوستی با چین و چروک‌های ریز داشته باشید یا لک‌های تیره روی پوست شما وجود داشته باشد، این تکنیک، شما را به قدم به قدم به سمت داشتن پوستی شفاف و جوان هدایت می‌کند.

هیدرودرم ابریژن برای چه افرادی مناسب است؟

لایه برداری از پوست در سطوح مختلفی انجام می‌شود. اغلب ما تجربه لایه برداری سطحی پوست را داشته‌ایم، اما در لایه برداری عمقی پوست دچار التهابات بیشتری می‌شود. به این ترتیب تکنیک‌هایی مانند میکرودرم ابریژن ممکن است که برای همه انواع پوست‌ها مناسب نباشد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

در اینجاست که هیدرودرم ابریژن به کمک افرادی با پوست حساس می‌آید. این تکنیک به افراد دارای پوست حساس با معضلات پوستی مختلف، این امکان را می‌دهد که برخورداری از پوستی شفاف را تجربه کنند. اما چه افرادی این امکان را دارند که از مزایای این تکنیک بهره‌مند شوند؟

  • افرادی که لکه‌های تیره یا قهوه‌ای روی پوست خود دارند؛
  • افرادی که پوستی کدر و خشک دارند؛
  • افرادی که خطوط ریز و چین و چروک‌های سطحی روی پوست خود دارند؛
  • افرادی که جای زخم یا آکنه روی پوست دارند؛
  • افرادی با پوستی که به آبرسانی نیاز دارد؛
  • افرادی که منافذ پوستی بزرگی روی سطح پوست خود دارند.

معضلات پوستی مختلف به کمک این تکنیک، قابل اصلاح به نظر می‌رسند. اما این روش چگونه انجام می‌شود؟

هیدرودرمی

فرایند هیدرودرم ابریژن چگونه انجام می‌شود؟

در این تکنیک از ابزارها و تجهیزات خاصی استفاده می‌شود که به کمک آنها، سطح رویی پوست از بین رفته و لایه برداری بدون اسپری کریستال صورت می‌گیرد. این فرایند به صورت زیر انجام می‌شود:

  • آب با سرعت زیادی روی پوست پاشیده می‌شود و سلول‌های مرده را از سطح پوست پاکسازی می‌کند؛ بنابراین پوست به صورت عمیقی آبرسانی می‌شود؛
  • فشار ملایم آب، منافذ پوست را از آلودگی‌ها، باقی مانده مواد آرایشی، مواد شیمیایی، سبوم و میکروب‌ها پاک می‌کند؛
  • این فرایند به مدت 15 الی 20 دقیقه به طول می‌انجامد؛
  • بسته به نیاز پوست، آب مورد استفاده می‌تواند حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد.

این تکنیک سبب افزایش گردش خون در پوست می‌شود. از این روش می‌توان به عنوان تکنیکی درمانی استفاده کرد؛ چرا که جذب مواد مغذی بعد از این فرایند بیشتر می‌شود. خبر خوش در خصوص این تکنیک نیز شدت ملایم آن است که فرد در طول انجام فرایند احساس ناراحتی را تجربه نخواهد کرد.

هیدرودرم ابریژن چه مزایایی و عوارضی برای پوست دارد؟

این تکنیک، معمولاً هر 4 تا 6 هفته تکرار می‌شود. این روش به بهبود بافت و رنگ پوست کمک کرده و چین و چروک‌های پوستی را کاهش می‌دهد. آبرسانی پوست و بهبود جریان خون از دیگر مزایای استفاده از این تکنیک است. از طرفی کاهش لکه‌های به جای مانده از زخم‌ها و آکنه‌ها دیگر مزیتی است که به کمک این روش نصیب افراد می‌شود. در نهایت اگر از داشتن منافذ باز روی سطح پوست خود ناراحت هستید، به کمک این روش شاهد پاکسازی و کوچک‌تر شدن منافذ پوست خود خواهید بود.

اگر بخواهیم مزایای این روش را در چند خط خلاصه کنیم، باید موارد زیر را در نظر بگیریم:

  • بهبود بخشیدن بافت پوست
  • کاهش خطوط ریز و چین و چروک‌ها
  • آبرسانی پوست
  • بهبود جریان خون در پوست
  • کاهش لکه‌های به جای مانده از زخم‌ها و آکنه

اگرچه این تکنیک مزایای بی‌شماری به دنبال دارد، اما برای تصمیم‌گیری نهایی کمی زود است. در رابطه با عوارض جانبی این تکنیک چه می‌دانید؟

این روش در دسته تکنیک‌های درمانی غیرتهاجمی قرار می‌گیرد. با وجود اینکه اغلب افراد بر باور دارند این تکنیک بدون عارضه است، اما این امکان وجود دارد که مشکلاتی مواجه شوید. به عنوان مثال در حین فرایند این امکان وجود دارد که به دلیل فشار آب، کمی گزگز را روی پوست خود تجربه کنید. با این وجود، احتمال بروز درد و قرمزی در این فرایند بسیار پایین است.

از طرفی اگر زخم تازه‌ای روی پوست شما قرار دارد یا به بیماری‌های پوستی خاص مبتلا هستید، بهتر است از این روش دوری کنید.

تفاوت هیدرودرم ابریژن با میکرودرم ابریژن چیست؟

افراد زیادی این تکنیک را با میکرودرم ابریژن اشتباه می‌گیرند، اما تفاوت میان این دو روش در چیست؟ کدام یک از این تکنیک‌ها بهتر هستند؟

میکرودرم ابریژن تکنیکی برای لایه برداری از پوست به حساب می‌آید که از کریستال‌های کوچک برای رفع خطوط ریز، چین و چروک‌ها، لکه‌های پیری و جای زخم جوش استفاده می‌شود. در این تکنیک، حذف سلول‌های مرده از سطح پوست و اسپری مواد کریستالی به طور همزمان صورت می‌گیرد. اما در هیدرودرم ابریژن از فشار آب حاوی مواد معدنی و ویتامین‌ها به منظور لایه برداری استفاده می‌شود.

تفاوت مهم دیگر میان این دو تکنیک، عمق لایه برداری پوست است. به این صورت که در هیدرودرم ابریژن برای لایه برداری سطحی از پوست، به خصوص پوست‌های حساس مناسب است. در حالی که در میکرودرم ابریژن لایه برداری به صورت عمقی انجام می‌شود.

به همین خاطر است که بعد از انجام این تکنیک، معمولاً شاهد قرمزی و تورم پوست خواهیم بود. هر یک از این دو روش، نقاط قوت و نقاط ضعف مخصوص به خود را دارند. بنابراین برای انتخاب از میان این دو گزینه بهتر است که با پزشک متخصص مشورت کنید و نیازها و اهداف خود را با او در میان بگذارید. به این ترتیب پزشک مناسب‌ترین راهکار را به شما پیشنهاد خواهد کرد.

هر چند وقت یک بار به هیدرودرم ابریژن نیاز خواهیم داشت؟

از آنجا که در این روش از پوست لایه برداری می‌شود، باید مدت زمان مشخصی را برای جلسات مختلف تعیین کرد. چرا که لایه برداری بیش از حد از پوست، سبب آسیب دیدن پوست و ملتهب شدن آن می‌شود.

با این حال بازه زمانی بین جلسات مختلف، یکسان نیست و این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد. به عنوان مثال نوع پوست عامل مهمی در تعیین بازه زمانی بین جلسات مختلف است.

در نهایت بهتر است که تعداد جلسات و بازه زمانی بین آنها، توسط پزشک یا ارائه دهندگان این نوع خدمات تعیین و برنامه‌ریزی شود. برخی پزشکان تکرار هر 4 هفته یک بار و برخی دیگر هر 2 یک بار این تکنیک را مناسب می‌دانند.

هزینه هیدرودرم ابریژن

این تکنیک، روش درمانی نوینی برای داشتن پوستی است که همیشه رویای آن را داشتید. با توجه به استفاده از تجهیزات و دستگاه‌های پیشرفته در این تکنیک، هزینه‌های نسبتاً بالا دور از ذهن نیست. با این حال نمی‌توان یک تعرفه مشخص برای این تکنیک، تعریف کرد؛ چرا که نیازهای پوستی هر فرد با فرد دیگر تفاوت دارد. البته این مورد تنها عامل تاثیرگذار بر هزینه نهایی این روش نیست؛ معیارهای دیگری هم در تعیین هزینه نهایی این تکنیک تاثیرگذار هستند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

هزینه خدمات فشیال در کلینیک ساعی تهران ۸۰۰/۰۰۰ تومان (تابستان ۱۴۰۰) می باشد.

هیدرودرم ابریژن؛ راهکاری برای جوانی و شادابی پوست‌های حساس

لایه برداری از پوست حساس، فرایندی پرریسک است. چرا که احتمال قرمز و ملتهب شدن پوست حساس وجود دارد. در اینجاست که هیدرودرم ابریژن به عنوان راهکاری ایده‌آل به منظور تقویت و شادابی پوست‌های حساس مطرح می‌شود.

در این تکنیک، شاهد با استفاده از آب لایه برداری ملایم از پوست صورت می‌گیرد. در این حالت، پوست به خوبی آبرسانی می‌شود و با حذف سلول‌های مرده، آماده دریافت مواد تقویت کننده خواهد بود.

رفع لکه‌های تیره، چین و چروک‌ها و جای زخم و جوش به کمک این تکنیک امکان پذیر است. با این حال تداوم تکرار جلسات از اهمیت زیادی دارد. به این منظور، پزشک با توجه به اهداف و نیازهای پوستی شما برنامه مشخصی را تعیین می‌کند. به کمک این روش، دیگر حتی افراد با پوست حساس نیز امکان برخورداری از پوستی شاداب، جوان و یکدست را خواهند داشت.

کلینیک پوست و موی ساعی، واقع در مرکز تهران با داشتن نوین‌ترین تکنولوژی‌های دنیا، خدمات میکرودرم ابریژن و هیدرودرم ابریژن را ارائه می‌دهد. این مرکز به کمک متخصصان این حوزه، راهکارهای مفید برای داشتن پوستی زیبا و خیره کننده را به شما ارائه می‌دهد. تضمین کیفیت و قیمت مقرون به صرفه را از کلینیک ساعی بخواهید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 20

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا