جوانسازی واژنلابیاپلاستی

رابطه‌ جنسی بعد از لابیاپلاستی ممنوع است ؟

5
(1)

یکی از روش‌های زیبایی اندام که امروزه مورد توجه بسیاری از بانوان قرارگرفته است، لابیاپلاستی است. لابیاپلاستی یک فرایند است برای زیبایی واژن بانوان که در این عمل قسمتی از لابیا مینور (لب‌های اطراف واژن) برداشته می‌شود. در این نوع روش بیمار نیازی به بیهوشی ندارد و بستری در ادامه نخواهد داشت این فرایند به صورت سرپایی انجام می‌شود و محل مورد نظر به وسیله بی‌حسی موضعی بی‌حس خواهد شد.

رابطه‌ ی جنسی بعد از لابیاپلاستی

معمولا بعد  از انجام لابیاپلاستی بین 5تا 8 هفته زخم و محل مورد نظر کاملا به حالت روز اول خود باز می‌گردد و بهبود پیدا می‌کند، در این حالت اگر فرد درد یا تورمی ندارد می‌تواند رابطه جنسی نیز داشته باشد.

در ادامه از اهمیت مراقبت‌های بعد از لابیاپلاستی صحبت خواهیم کرد.

سکس بعد از لابیاپلاستی
سکس بعد از لابیاپلاستی

تورم و درد در حین انجام لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یکی از روش‌های به روز است که شخص می‌تواند بدون بیهوشی وتنها با بی‌حسی موضعی این کار را انجام دهد. لابیاپلاستی به طور سرپایی انجام می‌شود و فرد می‌تواند بعد از انجام لابیاپلاستی به منزل برگردد و در همان لحظه تفاوت قبل و بعد از لابیاپلاستی را مشاهده کند. بی‌حسی موضعی در این عمل با توجه به تحمل فرد تزریق می‌شود اگر فردی احساس درد در حین عمل دارد پزشک معالج می‌تواند میزان بیشتری از بی‌حسی را تزریق کند.

تورم و درد بعد از انجام لابیاپلاستی

بعد از انجام لابیاپلاستی فرد در همان روز احساس تورم و درد را دارد که این امری طبیعی است و جای نگرانی نیست،پزشک در این حالت برای فرد مسکن‌های تجویز می‌کند که میزان درد را کاهش می دهد. برای درمان تورم نیز می‌توانید از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان تورم کاهش یابد.

تورم و درد چند روز بعد از انجام لابیاپلاستی

ممکن است بعد از چندروز درد وسوزش با استفاده از مسکن‌ها کاهش یابد اما ورم هنوز وجود داشته باشد در این حالت می‌توانید با مراجعه به پزشک با او مشورت کنید اما در همین حال نیز کمپرس سرد برای کاهش ورم توصیه می‌گردد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

بعد از گذشت چند روز از انجام لابیاپلاستی ممکن است خارش ایجاد شود این خارش نگران کننده نیست زیرا این نشان دهنده جوش خوردن زخم‌هاست، در این حالت اگر شما بوی از محل عمل احساس کردید نشانه خطر است و ممکن است زخم ها دچار عفونت شده باشند. سریعا باید به پزشک مراجعه کرده و با مصرف آنتی بیوتیک‌های مناسب عفونت را درمان کنید.

درد و سوزش معمولا بعد از چند روز کاهش می‌یابد اما تورم ممکن است بعد از گذشت 6 هفته کاهش یابد.

رابطه بعد از لابیاپلاستی
رابطه بعد از لابیاپلاستی

کاندیدای مناسب برای انجام لابیاپلاستی

افرادی‌که از این جراحی استفاده می کنند معمولا با اهداف و علت‌های مختلف دست به انجام لابیاپلاستی می‌زنند .حال به معرفی این افراد می‌پردازیم:

  • افرادی‌که سن بالایی دارند.
  • افرادی‌که چندین زایمان طبیعی انجام داده‌اند.
  • افرادی‌که به دلیل ژنتیک دچار شل شدگی ناحیه تناسلی شده‌اند.
  • افرادی‌که اعتماد به نفس خود را به دلیل گشاد بودن ناحیه تناسلی از دست داده‌اند.
  • افرادی‌که به دلیل گشاد شدن واژن همیشه دچار عفونت می‌شوند.

مراقبت‌های بعداز انجام لابیاپلاستی

  • بعد از انجام لابیاپلاستی اگر شما تحت درمان در بیمارستان قرار گرفتید و در حین عمل پزشک از بیهوشی استفاده کرده است می‌توانید با مصرف مایعات فراوان اثر داروهای بیهوشی را کمتر کنید و ماده بهیوشی رازودتر از بدن خود با دفع مایعات خارج کنید.
  • اگر عمل لابیاپلاستی به وسیله بیهوشی انجام شد. بهتر است که در هنگام نشست و برخاست از فردی کمک بگیرید تا در زمان بلند شدن به دلیل از بین نرفتن اثر ماده بیهوشی زمین نخورید و آسیب نبینید.
  • بعد از انجام لابیاپلاستی معمولا 2 تا 3 روز بعد از عمل شما احساس درد و سوزش داریدکه این امری طبیعی است و به مرور از بین خواهد رفت . در این حالت می‌توانید با مصرف قرص‌های مسکن درد و سوزش را کاهش دهید . اما با ادامه دار شدن دردو سوزش باید به پزشک خود اطلاع دهید.
  • بعد ازانجام لابیاپلاستی ممکن است تورم ایجاد شود که می‌توانید به وسیله کمپرس سرد این ورم را کاهش دهید.اگر این کار را مکررا انجام دهید اثر بخشی بهتری خواهد داشت.
  • بعد ازانجام لابیاپلاستی بهتر است تا دو روز استحمام نکنید اما بعد از گذشت این زمان می‌توانید به صورت سرپایی حمام کنید که مدت زمان زیادی را نیز در حمام نباشید، سعی کنید در زمان استحمام مواد شوینده به محل عمل نرسد و ضربه‌ای به بخیه‌ها وارد نشود .
  • تا دو هفته بعد از عمل از ورزش های سخت و سنگین خودداری کنید و از رفتن به استخر و جکوزی جدا خودداری کنید تا زخم‌ها کاملا بهبود یابند.
  • قرص‌های تجویزی از جانب پزشک را به صورت مرتب مصرف کنید زیرا با تاخیر انداختن انتی بیوتیک‌های تجویز شده ممکن است عفونت وارد زخم‌ها شده و دچارخطر جدی شوید.
  • محل زخم‌ها را می‌توانید با مواد شوینده بدون عطر و اسانس با اب ورم بشویید و بعد از شست و شو محل را با باد اهسته سشوار خشک کنید زیرا رطوبت در این محل موجب ایجاد عفونت در زخم‌ها خواهد شد.
  • معمولا تا بهبودی کامل زخم‌ها از رابطه جنسی باید خودداری شود.
  • با مصرف سبزیجات وغذاهای ابکی از ایجاد یبوست جلوگیری کنید .از خوردن هر گونه غذاهای سنگین و فست فود جدا خودداری کنید تا در زمان دفع غذا دچار مشکل نشوید .
رابطه جنسی لابیاپلاستی
رابطه جنسی لابیاپلاستی

در صورت عدم رعایت نکات زیر ممکن است خطر جدی ایجاد شود:

  • عدم استفاده از مسکن‌های برای کاهش درد و سوزش که موجب افزایش درد خواهد شد.
  • عدم استفاده از انتی بیوتیک‌های تجویز شده در زمان مقرر و بروز عفونت و باز شدن محل بخیه‌ها.
  • عدم استفاده ازکمپرس سرد برای کاهش ورم، که سبب تورم بیشتر می‌شود.
  • عدم استفاده از غذاهای مناسب و فشار اوردن در زمان دفع غذا موجب باز شدن بخیه هاخواهد شد.
  • عدم خشک کردن محل بخیه ها با سشوار وبروز عفونت در ناحیه عمل.

عدم شست و شوی مناسب و استفاده از صابون‌های بدون اسانس موجب بروز عفونت خواهد شد.

نکته: اگر هر کدام از این موارد را رعایت نکردید و دچار مشکلاتی از این قبیل شدید باید سریعا به پزشک معالجه کرده و او را از شرایط موجود مطلع کنید.اگز پزشک از شرایط شما اگاه باشد می‌تواند از بروز مشکلات جدی خودداری کند.


منبع : medbelle

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا