کاشت مو

آیا خوردن قهوه قبل و بعد از کاشت مو مجاز است ؟

4.6
(27)

مصرف قهوه برای بسیاری از افراد یکی از ملزومات زندگی است، زیرا برخی افراد صبح خود را با مصرف یک فنجان قهوه آغاز می کنند. مصرف قهوه و نوشیدنی های کافئین دار سطح انرژی بدن را افزایش می دهد. به همین دلیل، بسیاری از افراد برای انجام کارها احتیاج به مصرف نوشیدنی های کافئین دار از جمله قهوه دارند.

خورن قهوه بعد از کاشت مو

افرادی که اقدام به کاشت مو می کنند درباره خوردن قهوه بعد از کاشت مو سوالاتی دارند. از جمله اینکه آیا قبل و بعد از جراحی مجاز به مصرف قهوه هستند یا خیر؟ در پاسخ به این سوال گفته می شود نوشیدن قهوه قبل و بعد از جراحی پیوند مو مجاز نیست و ممکن است مصرف نوشیدنی های کافئین دار سلامت فولیکول ها را به خطر بیندازد.

همانطور که می دانید بعد از انجام کاشت مو، برای دستیابی به بهترین نتیجه لازم است برخی اقدامات مراقبتی را انجام دهید. یکی از مهم ترین این اقدامات، خوردن قهوه بعد از کاشت مو است و توصیه می شود قبل و بعد از جراحی مصرف کافئین را تا مدتی محدود کنید.

اما مشکل قهوه چیست؟ مصرف کافئین چگونه نتایج کاشت مو را تحت تاثیر قرار می دهد؟ همه ما می دانیم که قهوه از کافئین تشکیل شده است. اما هیچکس تصور نمی کند در برخی موارد کافئینی که مصرف می کنید، ممکن است نتایج جراحی کاشت مو را به خطر بیندازد. از این رو در این بخش از وبلاگ کلینیک ساعی به پرسش های متداول شما در این باره می پردازیم.

چرا مصرف کافئین قبل و بعد از جراحی کاشت مو ممنوع است؟

یکی از مهم ترین شرایط موفقیت پیوند مو، تضمین عدم خونریزی بیش از حد هنگام کاشت پیوندهاست. به دلیل اینکه خونریزی زیاد در حین جراحی می تواند روی رشد پیوندها تاثیر منفی بگذارد و ساعات جراحی را افزایش دهد، لازم است مصرف کافئین را متوقف کنید. مصرف قهوه و کافئین به دلیل افزایش فشار خون برای گرافت ها مضر است و بهتر است چند روز قبل و  بعد از جراحی مصرف کافئین را متوقف کرده تا گرافت ها دچار خونریزی نشوند.

اکثر مردم هنگام بیدار شدن، روز خود را با مصرف محصولات کافئینی شروع می کنند. برخی دیگر نیز برای رفع خستگی و افزایش انرژی، از نوشیدنی های کافئین دار نظیر قهوه استفاده می کنند. با وجو اینکه در زندگی روزمره مصرف کافئین به ندرت با عوارض همراه است، اما قبل و بعد از جراحی کاشت مو باید مصرف این ماده به حاقل برسد. زیرا مصرف قهوه باعث افزایش فشار خون شده و در نتیجه احتمال خونریزی حین عمل را افزایش می دهد.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

چگونه از مصرف کافئین جلوگیری کنیم؟

برای افرادی که به مصرف قهوه روزانه اعتیاد دارند، قطع ناگهانی این ماده دشوار است. از این رو ما توصیه می کنیم چند روز قبل از جراحی مقدار کافئین روزانه خود را کاهش دهید و مصرف قهوه را به حداقل برسانید. شما همچنین می توانید از چای یا سایر نوشیدنی های انرژی زا به عنوان جایگزین قهوه استفاده کنید. زیرا چای به نسبت قهوه کافئین کمتری دارد و با جایگزین کردن آن می توانید عوارض ناشی از کافئین را به حداقل برسانید.

افرادی که به مصرف بیش از 2 فنجان قهوه در روز اعتیاد دارند، لازم است قبل از عمل کاشت مو این میزان را به حداقل برسانند تا از بروز عوارض در حین جراحی و بعد از آن پیشگیری کنند. علاوه براین، خوردن قهوه بعد از کاشت مو نیز باید بری مدتی متوقف شود تا فولیکول ها بتوانند در ایمن ترین شرایط در جای خود تبیت شوند.

قهوه خوردن مردان بعد از کاشت مو

خوردن قهوه بعد از جراحی ؛ آیا بعد از کاشت مو می توانم قهوه بنوشم؟

خوردن قهوه بعد از کاشت مو یکی از عواملی است که می تواند نتایج این جراحی را تحت تاثیر قرار دهد. اما در حقیقت، اثرات قهوه بر کاشت مو به اندازه عواملی همچون مصرف سیگار و الکل نیست. اما در هر حال بسیار مهم است که برای دریافت نتایج مثبت به دستورالعمل ها متعهد باشید و حتی الامکان مصرف کافئین را کاهش دهید. زیرا افزایش کافئین خون بعد از جراحی نیز می تواند مانع دستیابی به نتایج دلخواه شما شود.

با وجود اینکه جراحی کاشت مو آسان و بی خطر است، اما گاهی اوقات بروز عوارض جانبی اجتناب ناپذیر است. به دلیل آسیب پذیر بودن گرافت ها در روزهای ابتدایی، لازم است توصیه های پزشک معالج خود را جدی تر گرفته تا بتوان نتایج مثبتی از این جراحی دریافت کرد. مصرف قهوه به دلیل افزایش احتمال بروز خونریزی در حین عمل و طولانی کردن دوره ریکاوری ممنوع است و باید مصرف کافئین را برای مدتی متوقف کرد.

اما علاوه بر محدودیت در مصرف قهوه، نکات دیگری نیز به عنوان مراقبت های بعد از کاشت مو وجود دارند که باید آن ها را جدی بگیرید. از جمله مهمترین توصیه های ما به شما برای ایمن نگه داشتن گرافت ها به شرح زیر است :

  • از مصرف غذاهای پرچرب، نمک و شکر پرهیز کنید.
  • داروهای تجویز شده توسط پزشک را طبق دستورالعمل مصرف کنید و از تجویز خودسرانه دارو بدون مشورت پزشک اجتناب کنید.
  • با مشورت جراح خود از مکمل ها و ویتامین های گروه B و C برای تقویت ریشه پیوندها استفاده کنید.
  • مصرف الکل و سیگار را تا زمان تثبیت شدن گرافت ها متوقف کنید.
  • برای شستشوی موها از شامپوهای مخصوص فاقد مواد شیمیایی یا شامپو بچه استفاده کنید.
  • هنگام خواب و استراحت سر را در زاویه 45 درجه قرار داده و برای مراقبت از گرافت ها از بالشتک گردنی استفاده کنید.
  • بعد از انجام جراحی از انجام فعالیت های سنگین بدنی و ورزش هایی که موجب تعریق در نواحی پوست سر می شود اجتناب کنید.

سخن پایانی :

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، نوشیدن قهوه قبل و بعد از کاشت مو امکان پذیر است، اما کافئین موجود در قهوه احتمال بروز عوارض بعد از جراحی را افزایش می دهد. در صورتی که مصرف کافئین را در این دوره کاهش ندهید، باید منتظر عواقب آن باشید. بنابراین ما به شما توصیه می کنیم همیشه توصیه های پزشک را جدی گرفته و دستورالعمل ها را دنبال کنید تا بهترین نتیجه را از کاشت مو دریافت کنید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از طریق شماره های درج شده در سایت با ما تیم ماهر کلینیک ساعی در ارتباط باشید.همچنین می توانید تجربیات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید و پاسخ سوالات خود را از ما بخواهید.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.6 / 5. تعداد رای ها 27

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا