کاشت مو

آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است؟

4.9
(11)

اساس کار کاشت مو به این ترتیب است که از ناحیه ای از سر که موها پرپشت هستند، گرافت های مو برداشته می شوند و در منطقه کم مو کاشته می شوند. گرافت ها معمولا از منطقه پشت و طرفین سر برداشته می شوند؛ زیرا این مناطق در برابر ریزش مقاوم هستند. به این مناطق که گرافت ها از آن ها استخراج می شوند، بانک مو گفته می شود. موهایی که از بانک مو برداشته می شوند، پس از کاشت در منطقه جدید به رشد خود ادامه می دهند.

تفاوت روش های مختلف کاشت مو در نحوه استخراج و کاشت گرافت های مو است. با توجه به ویژگی های فردی افراد و با در نظر گرفتن مزایا و معایب روش های مختلف، مناسب ترین روش برای هر فرد انتخاب می شود. خوشبختانه امروزه در روش های کاشت مو، پیشرفت های زیادی حاصل شده است و همواره یک روش مناسب برای افراد متقاضی وجود دارد؛ اما سوالی که مطرح می شود این است آیا کاشت مو با بانک موی ضعیف امکان پذیر است؟ اگر علاقه مند  به دانستن پاسخ هستید، از شما دعوت می کنیم در ادامه با ما همراه باشید.

کاشت مو با بانک موی ضعیف، ممکن یا غیرممکن؟

برای اینکه بیشتر از این منتظر نمانید، همین ابتدا پاسخ پرسش را می دهیم. واقعیت این است که کاشت مو با بانک موی ضعیف هم امکان پذیر است؛ البته هرچقدر بانک مو قوی تر و پرپشت تر باشد، نتیجه نهایی کاشت مو بهتر خواهد بود.باید در نظر داشته باشید کاشت مو با بانک موی ضعیف به شرطی امکان پذیر است که بانک موی پشت سر از حداقل امکان برداشت برخوردار باشد. در صورتی که بانک موی سر بسیار ضعیف باشد، به طوری که امکان برداشت مو از آن وجود نداشته باشد، به طور کلی کاشت مو امکان پذیر نیست.

اگر شما فکر می کنید که بانک موی شما ضعیف است، بهتر است تشخیص این موضوع را به پزشک بسپارید. پزشک با توجه به دانشی که در این زمینه دارد، وضعیت بانک موی شما را تعیین می کند. شاید نظر پزشک در رابطه با وضعیت بانک موی شما با نظری که خودتان دارید متفاوت باشد.

به نظر شما اگر بانک مو ضعیف باشد، کاشت مو چگونه امکان پذیر است؟ لطفا مطالب بعدی را مطالعه بفرمایید.

کاشت مو با بانک ضعیف با روش BHT

یکی از روش های کاشت مو در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند، استفاده از روش کاشت موی BHT است، روش BHT یا Body Hair Transplant روشی است که در آن، موهای سایر قسمت های بدن به سر پیوند زده می شوند. بنابراین در صورتی که موهای پشت سر و گوش دچار ریزش شده باشند، این امکان وجود دارد که با استفاده از موی بدن تراکم بیشتری در منطقه کاشت ایجاد شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

نکته مهم این است که در این روش، باید بانک موی سر نیز امکان برداشت داشته باشد. در واقع در این روش هم از بانک موی سر برای کاشت استفاده می شود و با استفاده از موهای بدن، تراکم بیشتری ایجاد می شود. در صورتی که موهای بانک موی سر آن قدر ضعیف باشند که امکان برداشت نداشته باشند، کاشت مو تنها با تکیه بر موهای بدن امکان پذیر نیست.

بانک موی ضعیف

موی کدام قسمت بدن به سر پیوند زده می شود؟

موهای بدن و سرتفاوت زیادی با یکدیگر دارند. تفاوت موهای سر و بدن شامل تفاوت سرعت رشد موها، تفاوت رنگ، تفاوت حالت (فر یا صاف بودن موها)،  تفاوت طول موها و تراکم آن ها می شود. معمولا موهای زیر ریش آقایان بیشترین نزدیکی و شباهت را با موهای سر دارند و بهترین گزینه برای پیوند هستند.

موی ریش علاوه بر اینکه ضخیم و مقاوم است، سرعت رشد زیادی نیز دارد. در صورتی که این برداشت از زیر ریش انجام شود، در زیبایی چهره فرد تاثیری نیز نخواهد داشت. در افرادی که پیوند مو از ریش انجام می شود، حتی امکان برداشت ۱۵۰۰ گرافت مو وجود دارد.

موی سینه نیز ماندگاری مناسبی بعد از کاشت دارد. بهترین گزینه بعد از ریش، پیوند موی سینه است. برای بررسی شانس موفقیت کاشت مو به روش BHT، از شاخصی به نام شاخص اهدا قفسه سینه (TD) استفاده می شود که در مقاله کاشت مو به روش BHT به طور مفصل به آن پرداخته شده است. پارامترهای اساسی در تعیین شاخص اهدا قفسه سینه به شرح زیر هستند:

  • وسعت ناحیه برداشت؛
  • تعداد گرافت های مو با ۲ الی ۳ فولیکول؛
  • مقدار تراکم موها؛
  • شباهت بین موی سر و بدن از نظر رنگ موها و حالت آن ها؛
  • طول موهای بدن؛
  • مقدار تراکم موها؛

کاشت مو به روش ترکیبی و سوپرترکیبی

یکی دیگر از راه های کاشت مو با بانک موی ضعیف و طاسی گسترده، استفاده از روش های ترکیبی است. در این افراد که بانک موی ضعیفی دارند، استفاده از روش FUE یا همان FIT، به تنهایی جوابگوی ایجاد تراکم مورد نیاز نیست. زیرا در این روش تعداد گرافت های قابل برداشت، محدود است و از آنجایی که در این روش فولیکول ها مدت زمان طولانی در خارج از بدن هستند، تعداد زیادی از آن ها در فاصله زمانی بین استخراج و کاشت از بین می روند.

در روش ترکیبی که از هر دو روش FIT و FUT استفاده می شود، امکان برداشت ۴۰۰۰ گرافت در یک جلسه فراهم می شود.

در روش سوپرترکیبی از روش BHT نیز در کنار FIT و FUT استفاده می شود. به این ترتیب از موی سینه و ریش نیز برای افزایش تراکم استفاده می شود. به این ترتیب تمام ظرفیت بانک موی فرد، برای ایجاد موهایی طبیعی و پرپشت استفاده می شود. در روش سوپرترکیبی گاهی ۵۰۰۰ گرافت از بانک مو استخراج می شود.

البته استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی نیز منوط به این است که امکان برداشت از بانک مو در پشت سر و کناره های آن فراهم باشد، حتی اگر ظرفیت بانک مو خیلی کم باشد. در صورتی که بانک موی فرد به طور کامل غیرقابل برداشت باشد، کاشت مو امکان پذیر نیست.

نکته مهم دیگر در استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی این است که شرایط برای کاشت مو به روش FUT نیز امکان پذیر باشد. در شرایطی که پوست سر فرد کشسانی کافی نداشته باشد یا اینکه فرد به باقی ماندن جای بخیه روی پوست سر حساس باشد، باز هم استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی ممکن نیست.

کاشت مو به روش FCI

کاشت مو به روش FCI نیز از دیگر روش هایی است که در افرادی که بانک موی ضعیف دارند، قابل استفاده است. قبل از اینکه به توضیح این روش بپردازیم باید این نکته مهم را ذکر کنیم که روش FCI هنوز در حد تئوری و فاز آزمایشگاهی است و وارد فاز انسانی نشده است.

با توجه به سرعت پیشرفت روش های کاشت مو و تجهیزاتی که وارد این حوزه می شود، انتظار می رود که در سال های آینده، تغییرات زیادی در روش های کاشت مو ایجاد شود. بعید نیست که روش FCI نیز به زودی  وارد فاز انسانی شود و در بسیاری از کلینیک ها، از این روش کاشت مو نیز برای متقاضیان با بانک موی ضعیف استفاده شود.

روش FCI یا Follicular Cell Implantation، کاشت مو با استفاده از دستکاری فولیکول ها است. در این روش نیز فولیکول ها از بانک موی پشت سر استخراج می شوند؛ اما برخلاف سایر روش های کاشت مو، فولیکول های برداشت شده بلافاصله در منطقه کاشت قرار داده نمی شوند.

 بلکه فولیکول های استخراج شده از بانک مو، در محیطی مناسب در آزمایشگاه قرار می گیرند. در محیط آزمایشگاه شرایط برای رشد و پرورش آن ها مناسب است و فولیکول های پرورش یافته که قدرت زایش بالایی دارند، در منطقه کاشت، قرار داده می شوند.

در این روش نیازی به برداشت فولیکول های زیاد نیست؛ بلکه تعداد کمی فولیکول برداشته می شود و پس از تقویت و تکثیر در محیط آزمایشگاهی، در سر فرد کاشته می شوند. بنابراین در صورتی که فرد بانک موی ضعیفی داشته باشد، استفاده از این روش نیز امکان پذیر است.

از روش FCI، در افرادی که موهایی نازک، چرب، خشک یا نرم دارند نیز استفاده می شود، زیرا  با وجود این ویژگی ها، کاشت مو با استفاده از دیگر روش ها،  نتیجه مطلوبی نخواهند داشت. در کاشت مو به روش FCI، ویژگی های فولیکول ها در آزمایشگاه تغییر داده می شوند و سپس در سر کاشته می شوند.

نمونه عکس کاشت مو به روش میکروگرافت

کلام پایانی

کاشت مو با بانک موی ضعیف در افرادی که هنوز بانک مو امکان برداشت دارد، قابل انجام است. به عبارت دیگر در صورتی که بانک مو ضعیف باشد؛ اما هنوز امکان برداشت مو از آن باشد، امید به کاشت مو نیز است. روش های BHT و روش های ترکیبی و سوپرترکیبی در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند، استفاده می شوند. البته امید است که در سال های آینده، روش FCI نیز برای کاشت مو در متقاضیان با بانک موی ضعیف، مورد استفاده قرار گیرد.

در شرایطی که بانک مو ضعیف است، مهارت و تجربه جراح بسیار مهم تر از زمانی است که افراد بانک مویی پرپشت و قوی دارند. جراح باید این توانایی را داشته باشد که از تمام ظرفیت بانک مو، برای ایجاد تراکم حداکثری استفاده کند. گاهی کوچک ترین خطا، سبب می شود که دیگر امکان برداشت از بانک مو وجود نداشته باشد.

پزشکان مجرب کلینیک ساعی با توجه به اینکه تجربه کاشت مو در شرایط متفاوت را داشته اند، تمام نگرانی های شما را درک می کنند. خوشبختانه بسیاری از افرادی که بانک موی ضعیفی داشته اند و از کاشت مو ناامید بوده اند، با استفاده از تجربه پزشکان و امکانات پیشرفته این مرکز، امروزه از موهایی طبیعی و مطلوب برخوردار هستند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 11

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا