ریزش و تقویت مومزوتراپی مو

مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی مو

5
(3)

اکنون که با انجام آزمایشات و بررسی های پزشکتان، مزوتراپی مو، به عنوان راهکار درمانی مناسب شما برای توقف ریزش و تقویت موهایتان تشخیص داده شده است، توجه به عواملی که احتمال موفقیت این روش درمانی را افزایش می دهد، اهمیت زیادی پیدا می کند. مراقبت ها و دستورالعمل های قبل و بعد از هر روش درمانی، یکی از مهم ترین عواملی هستند که موفقیت درمان را تا حد زیادی تضمین می کنند.

علاوه بر اهمیت انکار ناشدنی انتخاب پزشک متبحر و مرکز معتبری که مزوتراپی مو در آن انجام می شود، فرد متقاضی مزوتراپی نیز می تواند با رعایت دقیق دستورالعمل های پزشکان در روند درمان خود همکاری اثرگذاری داشته باشد.

عدم رعایت دستورالعمل های قبل و بعد از مزوتراپی، احتمال بروز عوارض را افزایش می دهد و روند درمان را به تاخیر انداخته و گاهی با مشکل روبرو می کند. بنابراین افزایش آگاهی و اطلاعات در خصوص مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی اهمیت زیادی می یابد. در این مقاله دستور العمل جامعی از مراقبت های قبل و بعد از مزوتراپی مو را که توسط پزشکان و متخصصان مزوتراپی مورد تاکید قرار دارند برایتان گردآوری کرده ایم.

مراقبت های قبل از مزوتراپی مو

7 روز قبل از انجام مزوتراپی مو

قطع مصرف مواد و مکمل های رقیق کننده خون مانند ویتامین E، ویتامین A، سیر، مولتی ویتامین ها، روغن ماهی و مکمل امگا ۳، مشتقات گیاه جینکو بیلوبا و تخم کتان.

* در صورتی که ویتامینD مصرف می کنید، ادامه مصرف آنها توصیه می شود!

در صورتی که داروهای رقیق کننده خون استفاده می کنید حتما به پزشک خود اطلاع دهید چرا که ممکن است بر درمان شما اثر منفی بگذارد. داروهای پلاویکس، کومادین و هپارین از این دسته داروها به شمار می آیند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

از مصرف آسپرین، ادویل، موترین، ایبوپروفن، ناپروکسن و دیگر داروهای ضدالتهاب خودداری کنید. زیرا می خواهیم که التهاب در درمان با مزوتراپی اتفاق بیفتد زیرا التهاب و اثرات ایجاد شده توسط آن در پوست و بدن، بخشی از مکانیسم درمانی به شمار می رود.

*مصرف استامینوفن در صورت نیاز در روزهای قبل از مزوتراپی مو مجاز است.

پزشکتان را در مورد داروهای نسخه ای (مثل داروهای قلب و فشار خون) که طبق تجویز پزشک مصرف می کنید، مطلع کنید و آنها را با نظر وی ادامه دهید. اگر داروهای نظیر پروپانولول مصرف می کنید نیز به پزشک اطلاع دهید چرا که ممکن است داروهای قوی تری را قبل از مزوتراپی مو برایتان در نظر بگیرند.

از نور و گرمای بیش از حد اجتناب کنید.

3 روز قبل از درمان با مزوتراپی مو

مصرف الکل و دخانیات را قطع کنید چرا که بر فرایند تزریق، اثر منفی می گذارد. الکل با رقیق کردن خون موجب افزایش احتمال کبودی می شود.

ممکن است که بطور همزمان در حال انجام روش های دیگر قطع ریزش مو مانند درمان با لیزر، ماینوکسیدیل یا قرص های ضدهورمونی باشید، در مورد قطع یا ادامه درمان های موازی از پزشکتان پرس و جو کنید.

از رنگ کردن موی خود در این مدت زمان خودداری کنید.

روز قبل از عمل مزوتراپی مو

مصرف مایعات را افزایش دهید. می توانید از این دستورالعمل استفاده کنید. علاوه بر مصرف معمول آب که در یک روز دارید، 2 لیوان آب هنگام صبح، 2 لیوان هنگام ناهار و 2 لیوان آب در وقت شام هم بنوشید.

استراحت کافی و تغذیه مناسب داشته و همچنان از گرمای زیاد و نور مستقیم آفتاب بر پوست سر خودداری کنید.

مراقبت های روز انجام مزوتراپی مو

صبح روز عمل دوش بگیرید و موهایتان را با شامپوی همیشگی تان بشویید.

از مصرف انواع ژل، اسپری، ماسک مو بر روی موهایتان خودداری کتید.

صبحانه و نهار، مطابق برنامه همیشگی تان میل کنید. از نوشیدنی و غذای مغذی استفاده کنید تا هنگام مزوتراپی احنمال ضعف و یا سبکی در سر نداشته باشید.

حدود دو ساعت قبل از مزوتراپی مو در حدود نیم میلی لیتر آب بنوشید تا جریان خون روان تری داشته باشید.

در صورت موافقت پزشکتان می توانید عصر روز مزوتراپی مو یا حدود 8 الی 10 ساعت پس از انجام آن، دوش آب گرم (دمای بالا) بگیرید تا اثرات مزوتراپی مو تقویت شود.

مراقبت های پس از انجام مزوتراپی مو

تا مدت زمان حداقل 6 ساعت پس از انجام مزوتراپی مو، سر خود را نشویید.

به مدت دو روز از انجام تمرین های سخت خودداری کنید.

تا دو هفته در معرض نور آفتاب یا حرارت شدید قرار نگیرید و اگر روی سرتان، فضای بدون مو وجود دارد از کرم ضدآفتاب با SPF حداقل 30 استفاده کنید.

در صورتی که به ناچار می بایست از منزل خارج شوید حتما از کلاه استفاده کنید.

طی سه روز اول پس از مزوتراپی مو، از شامپوی با PH متعادل استفاده کنید

طی دو روز بعد از درمان از سونا و شنا خودداری کنید.

تا سه روز پس از درمان از مصرف الکل و کافئین و استعمال دخانیات دوری کنید، زیرا موجب تاخیر در بهبود ورم و کبودی می شود و حصول نتیجه مطلوب مزوتراپی مو را به تأخیر می‏ اندازد.

حداقل به مدت یک هفته پس از مزوتراپی مو، مصرف مواد و داروهای رقیق کننده خون نظیر ویتامین E، ویتامین A، سیر، مولتی‏ ویتامین ها، روغن کبد ماهی، مشتقات گیاه جینکو و تخم کتان را به تأخیر بیندازید.

عوارض پس از مزوتراپی مو

اگرچه درمان ریزش مو با مزوتراپی، به عنوان روشی تقریبا بدون عوارض شناخته می شود اما ممکن است با انجام مزوتراپی مو، عوارض ذیل را تجربه کنید، این علایم عموما به طور خودبخودی و در فاصله 2 الی 5 روز از بین می روند. با رعایت دستورالعمل های بالا می توان تا حد زیادی از عوارض پیش گیری کرده و یا از شدت آنها کاست:

– سرگیجه
– تهوع
– قرمزی و ایجاد زخم در محل تزریق
– کبودی و ورم و التهاب در محل تزریق ها
– خارش و تحریک پذیری

عوارض نادر انجام مزوتراپی مو

در صورتی که هر یک از علایم زیر را مشاهده کردید فورا به پزشک مراجعه کنید:

-تب 38 درجه و بالاتر
-درد شدیدی که با مسکن های معمول مانند استامینوفن کاهش نیافته و آرام نمی شود.
-در موارد نادر ممکن است عفونت یا واکنش های پوستی به وجود بیاید که به آسانی با آنتی بیوتیک یا داروهای ضد التهاب، رفع می شوند.

جدیدترین روش درمانی تقویت مو؛ بایوجینیکس

علاوه بر مزوتراپی مو که به معنی تزریق مواد مغذی و داروها و ویتامین های مورد نیاز به لایه میانی پوست و تقویت فولیکول های مو است، روش درمانی پی آرپی مو نیز برای تقویت و توقف ریزش مو استفاده می شود.

در درمان با پی آرپی ، پلاسمای غنی از پلاکت از خون فرد بیمار استخراج شده و به پوست سر وی تزریق می شود. اثرات پی آرپی مو و مزوتراپی مو مکمل هم هستند و هر یک به طریقی سبب تقویت رشد مو. حجیم شدن و شادابی و درخشش آن می شوند.

در درمان با محصول بایوجینیکس BIOGINIX، هر دو روش درمانی به طور همزمان و در یک جلسه انجام می شود. بدین شکل که محلول مزوتراپی غنی شده فرانسوی با بیوتین و پلاسمای غنی از پلاکت بیمار با هم ترکیب شده و در مناطق مورد نظر تزریق می شود.

در این روش که اثرگذاری بالاتری نسبت به درمان جداگانه با مزوتراپی و پی آر پی دارد، به جلسات تزریق کمتری نیاز است. همچنین به دلیل حجم بالای مواد مزوتراپی در پکیج محصول بایوجینیکس امکان پوشش نقاط بیشتری از پوست سر در یک جلسه وجود دارد که موجب مقرون به صرفه بودن این روش در مقایسه با دیگر روش های درمانی شده است.

بایوجینیکش برای اولین بار در ایران و به طور انحصاری در کلینیک پوست و موی ساعی ارایه می شود. شما می توانید جهت اطلاعات بیشتر در خصوص این روش و هزینه آن به لینک https://saeeclinic.com/landing-bioginix/ کنید و یا با مشاوران زیبایی کلینیک ساعی از طریق ذیل در تماس باشید.

تماس با مشاوره زیبایی کلینیک ساعی جردن: 09198528528

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 5 / 5. تعداد رای ها 3

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا