کاشت مو

آشنایی با بهترین روش کاشت مو در ایران و جهان

4.8
(47)

ریزش مو در برخی افراد به یک مشکل روحی جدی تبدیل شده است. گاهی نیز این مسئله به یک موضوع فکری تبدیل می شود که در تمام طول روز و طی انجام تمام فعالیت­ های روزانه همراه فرد است. گاهی مسئله از این هم پیچیده تر می شود و افراد احساس رضایت خود از زندگی را در گرو داشتن موهایی پرپشت می دانند. تبلیغات رسانه ای و فضاهای مجازی برای معرفی محصولات و روش های مختلف درمان ریزش مو، به این مسئله دامن می زنند و سبب تشدید نگرانی و درگیری های ذهنی افراد می شوند.

 اگر شما خواننده و دوست گرامی نیز از جمله این افراد هستید، لطفا آرامش خود را حفظ کنید. دلیل ریزش موی شما هر چه که باشد، شما این فرصت را دارید با استفاده از بهترین روش کاشت مو، ریزش موی خود را درمان کرده و به تمام نگرانی ها و دغدغه های فکری خود خاتمه دهید.

بهترین روش کاشت مو چیست ؟

با توجه به استقبال زیادی که از کاشت مو صورت گرفته است، امروزه تجهیزات و روش های کاشت مو تغییرات زیادی کرده اند. تمامی روش های جدید، کم تهاجمی و با عوارض بسیار کم هستند. هر کدام از این روش ها در شرایط مختلف این قابلیت را دارند که موثرترین روش باشند. نکته مهم انتخاب بهترین روش کاشت مو از بین روش های مختلف است.

بهتر است که به جای واژه ̏بهترین̋  از واژه ̏ مناسب ترین̋  استفاده کنیم. زیرا بهترین روش کاشت مو برای افراد مختلف متفاوت است. در واقع مناسب ترین روش کاشت مو برای شما بهترین روش نیز است. در صورتی که ممکن است بهترین روش برای فرد دیگر، با بهترین روش کاشت مو برای شما متفاوت باشد.

بهترین روش کاشت موی سر چیست؟

 

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

مناسب ترین روش کاشت مو برای شما دارای ویژگی های زیر است:

  • این قابلیت را داشته باشد که بیشترین تراکم و نیز تراکم مد نظر شما را ایجاد کند؛
  • کم ترین عوارض را داشته باشد؛
  • با شرایط پوست شما سازگار باشد؛
  • با وضعیت بانک موی شما سازگار باشد.

بنابراین بهترین روش کاشت مو برای شما روشی است که مناسب ترین روش با توجه به شرایط و ویژگی های فردی شما باشد.

انتخاب بهترین روش کاشت مو به عهده شما است یا پزشک؟

جلسات معاینه و مشاوره اولیه در کلینیک کاشت مو، از مراحل اساسی و مهم کاشت مو است. برنامه ریزی های لازم برای ادامه مراحل کاشت مو در این جلسات صورت می گیرد. در این جلسات پزشک معاینات اولیه را روی سر انجام می دهد. اطلاعات حاصل از معاینات اولیه پزشک قبل از کاشت مو عبارتند از:

  • وسعت منطقه طاسی؛
  • بررسی کشسانی پوست سر؛
  • بررسی وضعیت بانک مو؛
  • تراکم مد نظر شما؛
  • تعداد فولیکول های لازم برای دست یابی به تراکم حداکثری و مقدار تراکم مد نظر شما؛
  • وضعیت پوست سر از نظر وجود زخم و بیماری های عفونی و التهابات؛
  • وضعیت بهبود زخم ها در شما.

با توجه به این اطلاعات، پزشک مناسب ترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد می کند. در واقع در انتخاب مناسب ترین روش، پزشک مزایا و معایب روش های  مختلف، ویژگی های فردی و نیازهای شما را در نظر می گیرد و مناسب ترین روش کاشت مو را برای شما انتخاب می کند.

در کلینیک ساعی، پزشک پس از انجام معاینات و بررسی های اولیه، اطلاعات لازم در رابطه با روش انتخابی از قبیل مزایا، معایب، هزینه و مدت زمان لازم برای کاشت مو را در اختیار شما قرار می دهد. شما نیز با در نظر گرفتن تمامی جنبه ها این حق را دارید که با روش پیشنهادی کاشت مو موافقت کنید یا روش دیگری را انتخاب کنید.

چه روش هایی برای کاشت مو وجود دارد؟

شاید برای شما این پرسش پیش آمده باشد که چه روش هایی برای کاشت مو وجود دارد؟ یا اینکه علاقه مند شده باشید که با روش های مختلف کاشت مو آشنا شوید. ما در اینجا روش های مختلف کاشت مو را برای شما شرح می دهیم. هر فردی که اقدام به کاشت مو می کند، لازم است که نسبت به روش های مختلف و معایب و مزایای آن ها آگاهی کامل داشته باشد. بنابراین لطفا این مطالب را تا انتها مطالعه کنید.

کاشت مو به روش FIT

کاشت مو به روش FIT در دنیا به نام FUE (FUE: Follicular Unit Extraction) شناخته شده است. در این روش ابتدا وضعیت پوست سر از نظر کشسانی، چربی، رطوبت، وسعت منطقه طاسی و تعداد فولیکول های لازم بررسی می شود. سپس خط رویش مو با استفاده از برنامه های کامپیوتری طراحی می شود. بعد از اینکه منطقه برداشت مشخص شد، با ضد عفونی کردن و بی حسی پوست سر، برداشت و کاشت فولیکول ها شروع می شود.

در این روش برداشت فولیکول ها توسط یک پانچ دستی صورت می گیرد. فولیکول های مو با استفاده از این پانچ به صورت تکی و مجزا برداشت می شوند. فولیکول های برداشت شده پس از ترمیم و آماده سازی در منطقه کاشت جاگذاری خواهند شد. بنابراین این روش، کم تهاجمی و بدون خونریزی است و معایبی از قبیل جای برش و بخیه را ندارد.

کدام روش کاشت مو مناسب تر است؟

مزایای و معایب روش FIT

ما در اینجا برخی از مهم ترین مزایای کاشت مو با روش FIT را بیان می کنیم:

  • این روش یک روش غیرتهاجمی است. به این معنی که از ایجاد برش در پوست، بخیه، جای زخم و خونریزی خبری نیست؛
  • در افرادی که پوست سر آن­ ها خشک است و از انعطاف پذیری کافی برخوردار نیست، کاشت مو با روش FUT امکان پذیر نیست. روش FIT و دیگر روش های مبتنی بر این روش، مناسب ترین روش کاشت مو در این افراد هستند؛
  • با توجه به اینکه این روش، غیرتهاجمی است، دوران نقاهت آن بسیار کوتاه است؛
  • با این روش، تراکم بهتری نسبت به روش قدیمی تر FUT ایجاد می شود.
معایب کاشت مو به روش FIT
  • با توجه به اینکه برداشت و کاشت فولیکول ها به صورت تکی و مجزا انجام می شود. ایجاد شکاف ها در محل برداشت و کاشت کمی زمان بر است. به همین دلیل طولانی شدن فرآیند کاشت مو یکی از معایب این روش است. گاهی ممکن است کاشت مو با این روش به دو جلسه زمان نیاز داشته باشد؛
  • کیفیت فولیکول ها در این روش کمتر از روش قدیمی تر FUT است؛
  • فولیکول ها زمان طولانی را در خارج از بدن هستند. بنابراین امکان آسیب دیدن و از بین رفتن آن ها زیاد است؛
  • با توجه به طولانی شدن فرآیند کاشت مو با روش FIT، هزینه این عمل نسبت به روش قدیمی تر بیشتر است؛
  • موهای سر باید در این روش تراشیده شوند که این موضوع برای بسیاری از افراد خوشایند نیست.

کاشت مو به روش MICRO FIT

کاشت مو به روش MICRO FIT یکی دیگر از روش های کاشت مو بر پایه FIT است. تفاوت این روش با روش FIT در نحوه و ابزار استخراج فولیکول ها است. استخراج فولیکول ها با استفاده از ایمپلنترهای مینیاتوری صورت می گیرد. حفره های بسیار ظریفی با قطر ۰/۶ الی ۰/۷ میلی متر توسط تجهیزات مینیاتوری در سر ایجاد می شود و استخراج فولیکول ها صورت می گیرد.

از آنجایی که فولیکول ها با استفاده از دستگاه مخصوص و برقی جدا می شوند، سرعت برداشت فولیکول ها نسبت به روش FIT در این روش بیشتر است. این دستگاه نیاز به استفاده از پنس و انبرک و دخالت دست در برداشت فولیکول ها ندارد.

آشنایی با مزایا و معایب روش های مختلف کاشت مو

 

مزایا و معایب کاشت مو به روش MICRO FIT

برای شناخت بهترین روش کاشت مو با به عبارت صحیح تر، مناسب ترین روش کاشت مو برای بیمار لازم است که مزایا و معایب تمام روش ها در نظر گرفته شود. در اینجا برخی از مزایا و معایب کاشت مو به روش MICRO FIT بیان می شود که عبارتند از:

  • این روش نیز همانند روش FIT یک روش غیرتهاجمی و بدون خونریزی است؛
  • با توجه به ظرافت دستگاه برداشت فولیکول ها، جای زخم و اسکار بسیار کم است؛
  • با توجه به استفاده از ابزارهای دقیق و با کیفیت، احتمال سالم ماندن گرافت های حین برداشت و شانس برداشت گرافت های با کیفیت بالاتر، در این روش نسبت به روشFIT بیشتر است و موها نیز زیباتر و طبیعی تر به نظر می رسند؛
  • یکی از مشکلات کاشت مو به روش FIT این است که با توجه به اینکه از انبرک و پنس برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود، احتمال دفن شدن فولیکول ها در این روش زیاد است. روش برداشت فولیکول های مو در روش MiCRO FIT به گونه ای است که فولیکول ها دفن نمی شوند؛
  • در این روش بدون تراشیدن سر نیز احتمال کاشت مو وجود دارد.
معایب کاشت موی میکرو FIT
  • دقت و ظرافت دستگاه سبب افزایش هزینه کاشت در این روش می شود؛
  • نیاز به بانک موی قوی با امکان برداشت ظریف فولیکول ها است؛
  • کیفیت این روش کاشت مو نسبت به روش FUT، هنوز پایین تر است هر چند نسبت به FIT بیشتر شده است؛

کاشت مو به روش BHT

از دیگر روش های پیوند مو، کاشت مو به روش BHT یا کاشت موی بدن است. کاشت مو به روش BHT یکی دیگر از روش های بر پایه FIT است. تفاوت این روش با FIT این است که در روش BHT، علاوه بر برداشت از بانک موی پشت سر افراد از قسمت های دیگر بدن مانند زیر ریش و سینه گرافت های مو برداشت می شوند. قسمت هایی از بدن که دارای موهایی ضخیم و قوی هستند، معمولا به عنوان مناطق برداشت انتخاب می شوند.

در افراد زیر استفاده از کاشت مو به روش BHT، بهترین روش کاشت مو است:

  • افرادی که بانک موی ضعیفی در پشت سر و گوش خود دارند؛
  • افرادی که نیاز به ترمیم موهای کاشته شده دارند. ترمیم موهای تاج، بخش میانی سر و نیز ترمیم خط مو با استفاده از پیوند موی بدن امکان پذیر است.
نواحی برداشت در روش BHT

موهای ریش صورت دارای سرعت رشد مطلوبی هستند. علاوه بر این ضخامت و مقاومت آن ها نیز مناسب است، بنابراین ریش صورت به عنوان بهترین منطقه برداشت در کاشت مو به روش BHT، در نظر گرفته می شود. برداشت معمولا از منطقه زیر ریش صورت می گیرد. زیرا موهای این قسمت علاوه بر اینکه بیشترین هماهنگی را با موهای سر دارند، برداشت از این قسمت تاثیری در زیبایی ظاهری فرد ندارد و امکان استفاده از مدل های مختلف ریش نیز وجود دارد.

مزایا و معایب روش های مختلف کاشت مو

موهای سینه نیز معمولا برای پیوند به سر مناسب هستند و ماندگاری مناسبی بعد از کاشت دارند. در تبلیغات معمولا بر استفاده از موهای سایر قسمت های بدن از جمله پاها نیز تاکید می شود؛ اما واقعیت این است که موهای سایر قسمت های بدن ماندگاری چندانی ندارند.

این روش مشکل کاشت مو در افرادی که بانک موی ضعیفی دارند را حل کرده است. اما معایبی نیز دارد. معایب اصلی این روش به شرح زیر است:

  • عدم سازگاری موی بدن و سر از نظر حالت، رنگ و سرعت رشد: موی بدن و سر به طور ژنتیکی با یکدیگر متفاوت هستند. هرچند موی بدن، بعد از کاشت با موی منطقه کاشته شده، هماهنگ می شود؛ اما این هماهنگی نیاز به زمان دارد که این موضوع برای بسیاری از افراد دلسرد کننده است؛
  • شانس موفقیت این روش کاشت مو ۸۰ درصد است. به عبارت دیگر تمام گرافت های کاشته شده در منطقه اهدا پس از کاشت به رشد خود ادامه نمی دهند؛
  • پیوند موی بدن از نظر تعداد، نسبت به سر محدودیت بیشتری دارد؛ زیرا پوست بدن نسبت به پوست سر حساس تر است.

کاشت مو به روش سوپرترکیبی

روش سوپرترکیبی نیز یکی دیگر از روش های کاشت مو است. این روش کاشت مو برای افرادی که دچار طاسی وسیع هستند، بهترین روش کاشت مو است. در این افراد که وسعت منطقه کاشت بسیار وسیع است و نیاز به پیوند تعداد گرافت های زیادی است. از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی استفاده می شود.

در روش ترکیبی کاشت مو با استفاده از دو روش FUT و FIT انجام می شود. در روش سوپرترکیبی که بعد از روش ترکیبی در حوزه کاشت مو، مورد استفاده قرار گرفت، کاشت مو به روشBHT نیز به دو روش قبلی اضافه شد. در واقع در روش سوپرترکیبی از ۳ روش FIT، FUT و BHT برای کاشت استفاده می شود. در برخی مواقع در افرادی که وسعت طاسی زیاد است، کاشت مو به روش های ترکیبی و سوپرترکیبی بهترین روش کاشت مو است؛ زیرا در این افراد برای ایجاد تراکم مناسب به تعداد فولیکول های زیادی نیاز است و استفاده از یک روش به تنهایی جوابگو نیست.

در این روش کاشت مو معمولا ابتدا از روش FUT استفاده می شود و سپس برای ایجاد تراکم بیشتر روش های FIT و BHT نیز مورد استفاده قرار می گیرند. البته اینکه ابتدا از روش FUT یا FIT استفاده شود، به نظر پزشک بستگی دارد؛ اما معمولا ابتدا کاشت مو با روش FUT انجام می شود. کاشت مو به روش ترکیبی و سوپرترکیبی گاهی در یک جلسه کامل می شود. در برخی مواقع نیز در جلسه اول کاشت مو از روش FUT استفاده می شود و در جلسات بعدی با استفاده از FIT و BHT تراکم بیشتری ایجاد می شود.

روش های مختلف کاشت مو چه مزایا و معایبی دارند؟

مزایا و معایب کاشت مو به روش سوپرترکیبی

برخی مزایا و معایب این روش کاشت مو به صورت زیر فهرست می شود:

  • در کاشت مو به روش سوپرترکیبی امکان برداشت ۵۰۰۰ گرافت در یک جلسه وجود دارد؛
  • با استفاده ترکیبی از روش های مختلف، تراکم حداکثری برای افرادی که بانک موی ضعیفی دارند، ایجاد می شود؛
  • با وجود اینکه این روش با کیفیت است و قابلیت ایجاد تراکم بالا را دارد، زمان چندانی نیاز ندارد. در برخی مواقع کاشت مو به روش سوپرترکیبی در یک جلسه تمام می شود؛
  • در افرادی که به دلیل سفتی پوست سر، امکان استفاده از کاشت مو به روش FUT امکان پذیر نباشد، استفاده از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی نیز امکان پذیر نیست؛
  • جای برش، بخیه و اسکار مربوط به استفاده از روش های FUT و FUE در کاشت مو به روش سوپرترکیبی و ترکیبی نیز مشاهده می شود؛
  • در برخی افراد که به علت ایجاد جای بخیه، موافق با استفاده از جراحی FUT نیستند، از روش های ترکیبی و سوپرترکیبی استفاده نمی شود؛
  • استفاده از این روش کاشت مو در افرادی سالخورده و افرادی که دچار آسم و تنگی نفس هستند، امکان پذیر نیست؛
  • عوارض سایر روش های جراحی از قبیل تورم، بی حسی و امکان بروز واکنش های آلرژیک در این روش کاشت مو نیز مانند سایر روش ها مشاهده می شود.

کاشت مو به روش Sapphire FUE

در برخی منابع از این روش با عنوان Sapphire MicroFUE (SMF)  نیز ذکر شده است. در این روش مانند روش FIT از میکروموتورهایی برای برداشت فولیکول ها استفاده می شود. میکروموتورها با ایجاد کانال هایی با قطر ۰/۶۰، ۰/۷۰ و ۰/۷۵ میلی متر در ناحیه کاشت در اطراف فولیکول ها، آن ها را برداشت می کنند.

 تفاوت روش Sapphire FUE و FUE یا همان FIT، در ابزار کاشت است. در روش Sapphire FUE، به جای استفاده از تیغه های استیلی که در روش FUE مرسوم است، از تیغه های تیز و صاف یک سنگ قیمتی و گران بها به نام یاقوت کبود برای ایجاد کانال و کاشت مو در منطقه کاشت استفاده می شود.

ایجاد کانال ها در منطقه کاشت، مرحله مهمی در کاشت مو است. استفاده از یاقوت کبود بهترین روش برای ایجاد میکروکانال ها است. ابزاری که برای کاشت مو در این روش استفاده می شود، دارای یک سنجاق V شکل است. این سنجاق V شکل به دستگاه کمک می کند که کانال ها یا حفره های، دقیق تر، ظریف تر و کوچک­تر ایجاد کند.

با توجه به ابعاد ظریف و دقیق کانال های ایجاد شده، تعداد کانال های بیشتری در منطقه کاشت ایجاد می شود در نتیجه تراکم فولیکول های کاشته شده، بیشتر می شود. علاوه بر این با توجه به دقت و ظرافت تیغه های یاقوت کبود، احتمال آسیب به فولیکول های مجاور هنگام ایجاد کانال در منطقه کاشت، کمتر می شود.

کاشت مو بدون جراحی، خونریزی و بخیه

 

به طور کلی مزایای این روش کاشت مو به شرح زیر است:

  • تیغه یاقوت کبود کانال هایی بسیار ظریف و دقیق ایجاد می کند. به این ترتیب اسکارهای ایجاد شده بعد از کاشت مو، تقریبا غیرقابل مشاهده هستند.
  • در این روش درد، خونریزی و تورم بعد از کاشت به کمترین مقدار ممکن نسبت به تمام روش هامی رسد؛
  • تراکم موها در این روش به بیشترین مقدار ممکن می رسد؛
  • موها در این روش طبیعی ترین حالت ممکن را دارند؛

کاشت مو با روش FUE از سال ۲۰۰۴ به بعد در کلینیک های مختلف برای درمان ریزش مو استفاده می شود. بعدها ابزارهای برداشت تغییرات زیادی کردند و روش های کاشت موی جدید برای درمان ریزش مو وارد حوزه کاشت مو شدند؛ اما تمام این روش ها در ابزار برداشت فولیکول ها متفاوت بودند. در روش Sapphire FUE ابزار کاشت نیز متفاوت از سایر روش های بر پایه FUE یا FIT است.

امروزه کاشت مو با استفاده از یاقوت، بهترین و ایده آل ترین روش کاشت مو برای مردان و زنان است. با وجود کیفیت بسیار بالای آن، کمترین عوارض و کوتاه ترین دوران نقاهت را نیز دارد؛ اما فراموش نکنیم که این روش در صورتی بهترین روش کاشت مو برای شما است که پزشک شما پس از معاینات اولیه، این روش را برای شما پیشنهاد کند.

نکته مهم :

بهترین روش کاشت مو توسط پزشک، با در نظر گرفتن فاکتورهای مختلف از جمله وضعیت بانک موی فرد و تعداد فولیکول های لازم برای ایجاد تراکم حداکثری، مشخص می شود. هرچند شما این شانس را دارید که کاشت مو را با روشی که مدنظر خودتان است انجام دهید؛ اما بهتر است در این زمینه به تجربه و دانش پزشک اعتماد کنید.

حالا که قرار است برای کاشت مو و انتخاب مناسب ترین روش آن به پزشک اعتماد کنید، لطفا در انتخاب پزشک و کلینیک کاشت مو دقت کافی داشته باشید. مشاوره دقیق و شفاف سازی مسائل برای بیمار حق بیماران است. پزشکان و پرسنل کارآزموده کلینیک کاشت مو و زیبایی ساعی، همواره بیشترین تلاش را برای جلب رضایت بیماران دارند.

رضایت مراجعه کنندگان به کلینیک ساعی همواره مایه افتخار پزشکان و پرسنل این مرکز بوده است. در صورتی که تصمیم کاشت مو با استفاده از بهترین روش های کاشت مو را دارید، از طریق شماره های زیر با کلینیک ساعی تماس و وقت مشاوره بگیرید. در جلسات مشاوره، پزشک با انجام معاینات اولیه و تخمین تعداد فولیکول های لازم برای کاشت، هزینه نهایی کاشت مو را مشخص می کند.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.8 / 5. تعداد رای ها 47

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] است. اگر شما نیز دچار ریزش مو هستید و به دنبال بهترین روش کاشت مو می‌باشید به شما توصیه می‌کنیم ادامه‌ی این مطالب را […]

trackback

[…] مو برای شما نیاز است یا خیر که در صورت نیاز این متخصصین بهترین روش کاشت مو را به شما پیشنهاد می‌کنند.   بررسی دلایل ریزش مو […]

trackback

[…] در این صفحه قصد داریم بهترین روش‌های کاشت مو جهت رسیدن به تراکم بالا را معرفی کنیم پس اگر قصد دارید […]

دکمه بازگشت به بالا