خدمات کلینیک ساعی

خدمات زیبایی

0
(0)

چشم‌ها، زیبا، جذاب، نافذ و خیره‌کننده هستند. برخورداری از چشمانی زیبا شاید آرزو یا دغدغه‌ی خیلی از ماها بوده، هست و خواهد بود. علاوه بر اون نقش حیاتی چشم در میسر کردن یکی از پنج حواس اصلی انسان یعنی بینایی، جایی برای بحث درباره حساسیت این عضو را باقی نمی‌گذارد. در این عنوان به بررسی بلفاروپلاستی یا جراحی پلک، در دو سطح زیبایی و درمانی و خواهیم پرداخت.

علاوه بر زیبایی، مواردی هستند که در آن ها سلامتی و به عبارت دقیق‌تر بینایی افراد به واسطه دلایل متفاوتی هم‌چون افتادگی پلک بر اثر کهولت سن یا به صورت مادرزادی و مشکلاتی که ممکن است بر اثر تغییرات غیرعادی در پوست، عضلات یا بافت چربی اطراف چشم به وجود بیاید، تحت‌الشعاع قرار داده می‌شوند. در کلیه این موارد از بلفاروپلاستی یا جراحی پلک برای کمک به اشخاص استفاده میگردد.

بلفاروپلاستی یا جراحی پلک چیست ؟

عمل بلفاروپلاستی – Blepharoplasty – به جراحی قابل اجرا روی پلک و اطراف چشم میگویند که با هدف  تغییر حالت و رفع خوابیدگی، درمان پف و چربی مازاد موجود در نواحی پلک بالایی و پایینی پلک و چشم رو شامل میشود. هم‌زمان با بالا رفتن سن و سال، شل‌شدگی پلک و ضعف در عضلاتی که کنترل پلک‌ها رو به عهده‌دارن منجر به بروز مشکلاتی در بینایی و زیبایی چهره شما عزیزان میگردد.

به طور کلی بلفاروپلاستی در دو نوع متفاوت از جراحی اجرا میشود. بلفاروپلاستی کاربردی – Functional – و بلفاروپلاستی زیبایی – Cosmetic – که نوع کاربردی برای از بین بردن افتادگی پلک و رفع اختلالات بینایی مربوط به اون، اجرا میشود و نوع زیبایی، به صورت متمایز یا هم‌زمان برای هر دو پلک و با هدف زیبایی و نه با هدف ارتقای بینایی، صورت می‌گیرد.

اقدامات قبل از بلفاروپلاستی

  • انجام ارزیابی و معاینات پزشکی قبل از عمل بلفاروپلاستی و معاینه توسط جراح زیبایی
  • انجام آزمایش‌هایی هم‌چون محدوده بینایی و ترشح غدد اشکی
  • پرهیز از استعمال دخانیات حداقل از چهار هفته قبل از عمل
  • پرهیز جدی از مصرف ایبوپروفِن و کلیه‌ی داروهای ضد انعقاد خون به‌خصوص آسپیرین
  • در صورت برخورداری از سابقه پزشکی جدی و مصرف برنامه دارویی خاص، اطلاعات با پزشک در میان گذاشته شود.
  • پیش از انجام عمل حتما هماهنگی‌های لازم با همراه انجام شود تا مراجعه‌کننده را پس از عمل همراهی کند.

از آنجایی که پس از عمل بلفاروپلاستی کلیه‌ی مراقبت‌های بعد از عمل به ویژه استراحت در منزل، باید به درستی و به جا صورت بگیرند تا از ریسک عوارض جانبی خطرناکی هم‌چون بروز عفونت جلوگیری شود،  پیش از انجام عمل کلیه‌ی کارهای بیرون از خانه و اقلام موردنظر خودتان را تهیه کنید تا مطمئن باشید که پس از انجام عمل، هیچ دلیلی برای بیرون رفتن از خانه وجود نخواهد داشت.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

انواع عمل‌ها و مکانیزم بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی کاربردی – functional به طور معمول برای مواردی هم‌چون افتادگی پلک بالایی، افتادگی عضلانی بالای پلک‌های بالایی که منجر به از بین رفتن بخشی از بازه‌ی بینایی شخص می‌شود، پوست اضافی پلک پایینی و پف و به اصطلاح ایجاد کیسه‌های زیرچشمی به کار می‌رود که هر یک به نوبه‌ی خود، منجر به ایجاد اختلالاتی در بینایی، سلامتی و زیبایی افراد می‌شوند.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا