خدمات مو و ابرو

0
(0)

داشتن موهایی پرپشت و زیبا یکی از مهم‌ترین عوامل ایجاد اعتمادبه‌نفس و زیبایی در افراد است. افزایش سن یا برخی از عوامل ژنتیکی، بیماری‌ها و انتخاب سبک نامناسب زندگی می‌تواند منجر به ریزش موهای افراد شود. وجود این مشکل موجب می‌شود که افراد کم‌کم اعتمادبه‌نفس خود را از دست داده و برای حضور در جامعه دچار مشکل شوند. اما خوشبختانه راهکارهای متعددی برای حل این مشکل به وجود آمده است که یکی از موثرترین آن‌ها کاشت مو است. زمانی که شخص به این نتیجه می‌رسد که کاشت مو راهکار مناسبی برای حل مشکل موهای اوست، این سوال پیش می‌آید که چه زمانی برای این کار اقدام کند؟

بسیاری از افراد دوست دارند که هرچه سریع‌تر برای کاشت موها اقدام کرده و زودتر به نتیجه برسند. اما باید بدانید که عجله کار شیطان است! پس بهتر است کمی صبر به خرج داده و پول‌های خود را هدر ندهید. درواقع سوال اینجا است که آیا واقعا چیزی تحت عنوان «بهترین فصل برای کاشت مو» وجود دارد یا نه؟ اینکه موهای خود را در تابستان بکاریم یا زمستان چقدر می‌تواند بر روی نتیجه کاشت مو موثر باشد؟ با خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که بهترین زمان برای کاشت موها چه فصلی است.

چرا فصل کاشت مو اهمیت دارد؟

یکی از نقاط بدن که در طول روز در معرض آلودگی‌های متعدد و تماس نور خورشید قرار می‌گیرد، موها و پوست سر است. این موضوع به‌خصوص درباره آقایان که پوششی بر روی موهای خود ندارند، بسیار مهم‌تر می‌شود. در ابتدای کاشت موها تا زمانی که موها به رشد اولیه برسند و حالتی پایدار پیدا کنند، مراقبت از آن‌ها بسیار اهمیت دارد. تغییرات آب‌وهوایی در فصل‌های مختلف متفاوت است. به همین دلیل شیوه مراقبت های بعد از کاشت مو و زخم‌های ناشی از کاشت مو در فصل‌های مختلف نیز متفاوت خواهد بود.

درواقع باید گفت چیزی که باعث می‌شود نتایج کاشت مو بهترین باشد، مراقبت صحیح از آن‌ها در فصل‌های مختلف است. بنابراین شخص می‌تواند بسته به امکانات و شرایط مراقبت از موها یکی از فصل‌های سال را برای کاشت انتخاب کند. توجه کنید که این باور که کاشت موها در فصل خاصی از سال بهتر است، باور غلطی است. زمان کاشت مو به‌خودی‌خود تاثیری در نتیجه ندارد. بلکه مراقبت صحیح از موها در هر فصل می‌تواند در بهبود نتایج موثر باشد.

کاشت مو در بهار

تعطیلات نوروز در ابتدای بهار فرصتی عالی برای استراحت در منزل و بهبود زخم‌های ناشی از کاشت مو است. علاوه بر این دمای هوای معتدل و نسبتا خنک می‌تواند شرایط را برای بهبود زخم‌ها فراهم کند. مشکلی که در بهار وجود دارد، تغییرات ناگهانی آب‌وهوا است. در این فصل ممکن است باد و باران و آفتاب را همزمان ببینیم. بنابراین اگر قرار است از خانه خارج شوید، باید همه تدابیر لازم برای مراقبت از خود در برابر انواع شرایط آب‌وهوایی را فراهم کنید. حداقل کاری که می‌شود پیش از خروج از خانه در بهار انجام داد، بررسی گزارش‌های هواشناسی و برداشتن تجهیزات حفاظتی مناسب است.

کاشت مو در تابستان

تابستان معمولا فصل تعطیلات است و بسیاری از افراد می‌توانند مدت زمانی را برای استراحت پس از عمل از کار خود مرخصی بگیرند. همچنین رشد موها در تابستان بیشتر است و بازسازی پوست و بهبود زخم‌ها نیز سریع‌تر صورت می‌گیرد. بنابراین کاشت مو در تابستان هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما مسئله مهم در این فصل، آفتاب داغ و سوزان و تعریق بیش‌ازحد است. تابش مستقیم آفتاب به محل درمان و تعریق زیاد می‌تواند روند بهبودی پس از کاشت مو را کمی پیچیده‌تر کند. به همین دلیل اگر شخص کاشت مو را در تابستان انجام می‌دهد، بهتر است تا ده روز اول پس از عمل از آفتاب دوری کند. همچنین لازم است که محل درمان را تمیز و خشک نگه داشته و از انجام فعالیت‌هایی که منجر به عرق کردن می‌شوند، دوری کند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

پزشکان توصیه می‌کنند که حتی‌الامکان برای جلوگیری از عفونت‌های ناشی از تعریق و آفتاب‌سوختگی شخص به منطقه‌ای با آب‌وهوای خنک‌تر سفر کند. نکته دیگر اینکه یکی از فعالیت‌های موردعلاقه افراد در تابستان شنا است. در ده روز اول پس از کاشت مو، شخص نباید به استخر برود و شنا کند. چراکه کلر موجود در آب استخر و آلودگی‌های این آب باعث ایجاد عفونت در زخم‌ها و تاخیر در روند بهبود آن‌ها خواهد شد. معمولا پزشکان توصیه می‌کنند که محل درمان را با آب سرد شست‌وشو دهید. انجام این کار در فصل تابستان بسیار آسان‌تر از فصل‌های سرد سال است.

مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا