جوانسازی واژن

جوانسازی واژن | مقایسه روش ها، هزینه و عوارض آن

0
(0)

جوانسازی واژن به روش‌های جراحی و غیر جراحی‌ای اطلاق می‌شود که به منظور تنگ کردن واژن، واژن تراپی و یا برای بهبود عملکرد جنسی یا شکل ظاهری ( و گاهی به هر دو دلیل) در قسمت درونی و یا بیرونی واژن انجام می‌گیرد. جراحی‌های موجود در این زمینه شامل واژینوپلاستی، لابیا پلاستی و بسیاری از روش‌های دیگر می‌گردد که به عنوان روش‌های مناسب برای زیبایی و بهبود اندام جنسی بانوان توجهات زیادی را به خود جلب کرده‌اند.

بانوانی که به دنبال یکی از چندین روش جوانسازی اندام جنسی خود می‌روند معمولا از شکل ظاهری یا عملکرد جنسی اندام خود ناراضی هستند. برای بسیاری از افراد این کار رهایی از عیوب ظاهری یا رهایی از علائمی را به دنبال دارد که عملکرد اندام جنسی را خصوصا بعد از بارداری، زایمان، افزایش سن و گاهی آسیب فیزیکی تحت تاثیر قرار می‌دهند. با این حال در بیشتر موارد روش‌های درمانی بهبود واژن کاملا به دلایل ظاهری و اهداف جنسی انجام می‌پذیرند.

روش جوانسازی واژن

جوان سازی واژن گروهی از روش‌های درمانی را شامل می‌شود که هر روزه محبوبیت بیشتری پیداکرده و با ظهور تکنولوژی‌های جدید به سرعت پیشرفت می‌کنند. برای مثال برخلاف جدید بودن این نوع روش‌ها آمار موجود فقط برای لابیا پلاستی چیزی بیش از ده هزار عمل در سال ۲۰۱۷ بوده است. برای بررسی روش‌ها، هزینه‌ها و عوارض این نوع عمل با ما همراه باشید.

بررسی روش جوانسازی واژن

همانطور که قبلا نیز ذکر شد امروزه روش‌های متفاوت زیادی برای جوانسازی اندام جنسی بانوان وجود دارد. با این که واژینوپلاستی و لابیا پلاستی احتمالا شناخته شده‌ترین روش‌های موجود در ایالات متحده هستند در این مطلب به بررسی دیگر روش‌های موجود در این زمینه که هر ساله بیشتر توسط جراحان زیبایی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرند نیز خواهیم پرداخت. متخصصین جراحی زیبایی زنان و جراحان زیبایی به طور کلی این نوع از روش‌های زیبایی را به چند گروه جراحی جوانسازی داخلی واژن، جراحی جوانسازی خارجی واژن و روش‌های غیر جراحی جوانسازی اندام جنسی بانوان دسته بندی می‌کنند. در ادامه به بررسی این روش‌ها خواهیم پرداخت.

جراحی جوانسازی داخلی واژن

برخلاف جراحی‌هایی که روی بخش بیرونی اندام جنسی زنان شامل کلیتوریس، لبه‌ها و برجستگی عانه صورت می‌گیرند جراحی جوانسازی داخلی واژن روی بازسازی دهانه داخلی واژن تمرکز دارد. شایع‌ترین جراحی‌هایی که بر قسمت‌های داخلی واژن متمرکز هستند شامل واژینوپلاستی، پرینوپلاستی و هایمنوپلاستی می‌شوند.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

واژینوپلاستی| جوانسازی واژن

این جراحی، تکنیکی برای تنگ کردن کانال واژینال به دلیل شل شدگی آن با افزایش سن یا پس از زایمان است. این جراحی قسمت‌های شل شده واژن و پوست اطراف آن را برداشته و ماهیچه‌های آن را به هم نزدیک‌تر می‌کند.

واژینوپلاستی
عمل تنگ کردن کانال واژینال یا واژینوپلاستی

پرینوپیلاستی

پرینیوم محلی از بافت پوستی است که از واژن تا مقعد ادامه دارد و معمولا در زمان زایمان پاره شده و یا به منظور تسهیل زایمان بریده می‌شود. این روش گاهی با واژینوپلاستی ترکیب می‌گردد و به منظور تنگ کردن ماهیچه‌های خلفی و برداشتن پوست پرینه اضافی و غشاء مخاطی واژن صورت می‌گیرد. این روش جوانسازی واژن برای کم کردن یا از بین بردن شل شدگی این قسمت از بدن و همچنین بهبود ظاهر و عملکرد اندام جنسی صورت می‌پذیرد. این روش به افرادی که احساس شل شدگی این قسمت از بدن را ندارند و برای بهبود یا درمان عملکرد جنسی و ظاهری پرینه بعد از زایمان اقدام می‌کنند نیز توصیه می‌شود.

پرینوپیلاستی
عمل پرینوپیلاستی

هایمنوپلاستی| جوانسازی واژن

از این روش برای ترمیم و بازسازی پرده بکارت استفاده می‌شود. این عمل بیشتر در جوامعی صورت می‌گیرد که ارزش زیادی برای باکره بودن زن قبل از ازدواج قائل می‌شوند. موارد زیادی همچون نیاز به احساس باکرگی دوباره، پاک کردن سوابق جنسی و یا قربانی حمله جنسی شدن نیز می‌تواند از دلایل دیگر استفاده از این روش باشد.

هایمنوپلاستی
عمل ترمیم پرده بکارت هایمنوپلاستی

روش های جوانسازی خارجی واژن

در این روش‌ها تمرکز جراحی بر نواحی خارجی واژن است. روش‌های پرطرفدار این گروه از جوانسازی‌ها شامل لابیاپلاستی، تزریق چربی به لابیا، کوچک سازی کلاهک کلیتوریس و مونس پلاستی یا ترمیم ناحیه عانه می‌شود.

لابیاپلاستی

لبه‌های خارجی و داخلی آلت تناسلی را به ترتیب لابیای ماژور و مینور می‌نامند. در این روش که یکی از پرطرفدارترین روش‌های جوانسازی است بافت اضافی لابیای ماژور و مینور بریده می‌شوند. این جراحی برای افرادی که طول لابیای بلندشان موجب ناراحتی آنها می‌شود استفاده شده، از کشیدگی آنها جلوگیری کرده و ظاهر آن‌ها را بهبود می‌بخشد.

لابیاپلاستی
عمل لابیاپلاستی

 بهبود لابیا از طریق تزریق چربی به لابیا

هدف از این روش ایجاد واژنی با ظاهر جوان از طریق بهبود لابیای ماژور است. دو راه برای بهبود لابیا وجود دارد: یک روش از طریق تزریق چربی و روش دیگر از طریق تزریق ژل‌های هیالورونیک است. در این روش جوانسازی واژن از طریق تزریق چربی، چربی مورد نیاز از قسمت‌های دیگر بدن همچون شکم و ران گرفته شده و به صورت متعادل به لابیا تزریق می‌شود تا با چروک‌ها مقابله کند.

کوچک سازی کلاهک کلیتوریس یا هودکتومی

این عمل معمولا در کنار لابیاپلاستی انجام می‌گیرد. در این روش یک قسمت مثلثی شکل از پوست از کلاهک کلیتوریس برداشته شده، سایز آن کاهش می‌یابد و بافت حساس بیشتری از کلیتوریس برای افزایش لذت جنسی در دسترس قرار می‌گیرد.

کوچک سازی کلاهک کلیتوریس یا هودکتومی
کوچک سازی کلاهک کلیتوریس یا هودکتومی

مونس پلاستی یا ترمیم ناحیه عانه

این روش برای کاهش پوست موجود بر روی برجستگی عانه به کار می‌رود. این روش برای بیمارانی به کار می‌رود که وزن زیادی از دست داده‌اند یا میزان زیادی بافت چربی داشته و پوست شلی دارند.

مونس پلاستی یا ترمیم ناحیه عانه
عمل مونس پلاستی یا ترمیم ناحیه عانه

روش‌های غیرجراحی جوان سازی واژن

این روش‌ها در سال‌های اخیر محبوبیت بیشتری پیداکرده‌اند. بانوانی که به دلایلی همچون زایمان، افزایش سن و عدم تعادل هورمون‌ها شاهد تغییراتی در اندام تناسلی خود هستند از این روش‌ها استقبال می‌کنند.

بهبود لابیا از طریق تزریق ژل‌های هیالورونیک

برخلاف روش بهبود لابیا از طریق چربی روشی که شامل استفاده از ژل‌های هیالورونیک اسید می‌شود از ژل‌های پوستی بهره می‌برد تا به نتایجی مشابه نتایج روش بهبود لابیا از طریق چربی دست یابد. در این روش این ژل‌ها به لابیا تزریق می‌شود تا چروک‌های پوستی را برطرف کند.

O-Shot

این روش طوری طراحی شده تا جریان خون به سمت کلیتوریس و دیواره‌های واژن را به منظور حساسیت جنسی افزایش دهد. در این روش به بیمار پلاسمایی غنی از پلاکت (PRP) تزریق می‌کنند که برای رشد سلول‌ها در ناحیه واژن مناسب است.

G-Shot

جوانسازی واژن با تزریق G-Shot به منظور افزایش میل جنسی از طریق افزایش حساسیت جنسی در ناحیه اوج تحریک یا G-Shot صورت می‌گیرد. در این روش به نقطه G spot بیمار ماده‌ای که اساس آن از هیالورونیک اسید است تزریق می‌شود. این ماده در بانوان احساس جنسی را افزایش می‌دهد.

روش لیزر / RF

در سیر طبیعی افزایش سن ناحیه واژن شل می‌شود که ممکن است به بی‌اختیاری ادراری، کاهش میل جنسی، خشکی واژن به هنگام فعالیت‌های جنسی و مشکلات دیگری منجر شود. جوان سازی واژن با استفاده از لیزر یا RF روشی غیر تهاجمی است که به منظور بهبود ظاهر و در عین حال بهبود رطوبت، کنترل ادراری و دیگر عملکردهای مهم داخل و خارج تناسلی صورت می‌گیرد.

روش غیرجراحی جوان سازی واژن
جوانسازی واژن

عوارض استفاده از روش‌های جوان سازی واژن

اعمال تغییرات روی بدن عوارضی را به دنبال دارد؛ چه از روش‌های جراحی و چه غیر جراحی استفاده کنید. روش‌های جوان سازی، تنگ کردن واژن و واژن تراپی خطراتی همچون خطر عفونت، بی‌حسی دائم، دردهای مزمن، باقیماندن اسکار جراحی، احساس درد به هنگام رابطه، خون لختگی، واکنش‌های آلرژیک به بیهوشی یا بی‌حسی موضعی و حصول نتایج متفاوت از این روش‌ها را به دنبال دارد. علاوه بر این ممکن است برای جوان سازی به بیش از یک جلسه نیاز بوده یا حتی بیمار دچار خونریزی پس از جراحی شود.

متوسط هزینه جوانسازی واژن

دو روش از روش‌های پرطرفدار جوان سازی واژن لابیاپلاستی و واژینوپلاستی هستند. بر اساس آمار به دست آمده از جامعه جراحان پلاستیک ایالات متحده، در سال ۲۰۱۹، متوسط قیمت لابیاپلاستی ۲۸۹۴ دلار و برای واژینوپلاستی ۶۵۰۰ دلار بوده است.

جوانسازی واژن در کلینیک ساعی

در این مطلب به بررسی روش‌ها، عوارض و هزینه جوانسازی واژن پرداختیم و عوارض آنها را بررسی کردیم. کلینیک ساعی با ارائه نتایج جوانسازی فوق‌العاده در یک جلسه، با تمدید ۶ ماهه و با هزینه جلسه‌ای ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان با دستگاه‌های غیر تهاجمی بدون درد، خونریزی و دوره نقاهت، امکان مشاهده آنی تغییرات و ماندگاری بالا را برای بانوانی که به علت افزایش سن یا زایمان دچار آسیب یا دفرمگی واژن شده‌اند یا حتی بانوان جوانی که به هر دلیل دچار مشکلاتی در این زمینه گردیده‌اند فراهم می‌آورد. 

البته بدیهی است که هزینه این عمل، در سال 1402 تغییر خواهد کرد. برای اطلاعات بیشتر با مشاوران کلینیک ساعی تماس بگیرید.

شما تجربه چنین عمل‌هایی را دارید؟ کدام روش را مناسب‌تر می‌دانید؟ دلیل انتخاب خود، نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

دستگاه جینه تراپی
دستگاه جینه تراپی در کلینیک ساعی

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 0 / 5. تعداد رای ها 0

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا