تزریق ژل و چربی

ماندگاری تزریق چربی بیشتر است یا تزریق ژل؟

4.9
(18)

با گذر عمر و افزایش سن کم کم چین و چروک ها بر صورت نمایان می شوند. این امر به این علت است که کلاژن های پوست بر اثر افزایش سن کاهش می یابد و شادابی و جوانی خود را از دست می دهد. بسیاری از افراد خواهان آن هستند که چین و چروک ها و شل شدگی پوست خود را برطرف کنند. امروزه راه های درمانی بسیاری برای از بین بردن این چروک های پوستی وجود دارد که عملکرد هر یک با دیگری متفاوت است.

تزریق ژل و چربی ازجمله راه های درمانی است که باعث حجم دهی به قسمت هایی می شود که کلاژن یا حجم خود را از دست داده اند. این روش ها توسط جراحان پلاستیک صورت می گیرد؛ اما برای اشخاصی که تصمیم می گیرند از این روش های جوان سازی استفاده کنند، دوست دارند ماندگاری هر یک از روش های تزریق ژل و چربی را بدانند. امروز این موضوع مهم را بررسی می کنیم؛ پس با ما همراه باشید.

تزریق ژل چیست؟

تزریق ژل از جمله روش های جوان سازی محسوب می شود که بسیاری از افراد آن را انجام می دهند. تزریق ژل به رفع چین و چروک های صورت و بازگرداندن کلاژن از دست رفته پوست کمک بسیاری می کند. درون این ژل ها کلاژن و ماده ای به نام اسید هیالورونیک وجود دارد. این ماده ها به صورت طبیعی درون بدن انسان نیز وجود دارد؛ بنابراین برای سلامتی ضرری ندارد.

تزریق ژل کاربردهای زیادی همچون حجیم کردن لب، رفع چین و چروک اطراف دهان، پیشانی و چشم، حجم دهی به گونه، زاویه سازی فک، بزرگ کردن سایز سینه و باسن دارد. البته باید گفت که برخی از این کاربردها همانند افزایش حجم سینه، باسن و پا، مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا نیست.

تزریق ژل خط خنده

ماندگاری فیلرها یا تزریق ژل

بسیاری از تزریق ژل ها به صورت موقت است و با توجه به جنس آن باید در مدت معلوم تزریق مجدد انجام شود. این فیلرها از جنس اسید هیالورونیک، کلاژن، کلسیم هیدرکسی آپاتیت و پلی لاکتیک اسید است. بسیاری از این فیلرها اثر دائمی ندارند؛ زیرا موادی که درون این ژل ها به کار رفته است، به مرور زمان توسط بدن جذب می شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

فیلرهای دائمی عوارض زیادی دارند؛ اما یک فیلر مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است. این فیلر تحت عنوان PMMA  یا پلی متیل متاکریلات شناخته می شود. اما این ژل تنها برای رفع چین و چروک های اطراف لب، آثار آکنه، حجم دهی به لب و از بین بردن آثار زخم استفاده می شود.

بصورت کلی ماندگاری ژل بین ۶ ماه تا ۲ سال می باشد و این مدت به عوامل زیادی از جمله نوع ژل و برند آن وابسته است.

عوامل موثر بر ماندگاری تزریق ژل

یکی از عوامل موثر در ماندگاری تزریق ژل، جنس آن است. به طور کلی اگر مواد داخل ژل اسید هیالورونیک باشد، در زمان کوتاهی جذب بدن می شود. در صورتی که هر چقدر میزان مواد مصنوعی داخل ژل تزریق وجود داشته باشد، میزان ماندگاری آن نیز بیشتر می شود. این موضوع به این علت است که چنین موادی توسط بدن تجزیه یا جذب نمی شوند و حداکثر میزان ماندگاری تزریق ژل بستگی به جنس ژل تزریق شده دارد.

منطقه تزریق شده یکی از عواملی است که در ماندگاری ژل تاثیر به سزایی دارد. این به گونه ای است که هر چقدر میزان حرکت و جنبش در منطقه تزریق شده بیشتر باشد، جذب ژل با سرعت بیشتری رخ می دهد. به طور مثال خط لبخند یکی از نقاطی از صورت است که حرکت زیادی نسبت به دیگر نقاط دارد. از این رو ماندگاری تزریق ژل در چنین نقاطی بسیار کم است.

از دیگر عواملی که موجب ماندگاری تزریق ژل می شود، متابولیسم بدن افراد است. این به صورتی است که هرچقدر متابولیسم بیشتر باشد، سرعت جذب ژل نیز بیشتر می شود. افراد ورزشکار متابولیسم بالایی دارند؛ از این رو ژل تزریق شده زودتر تجزیه می شود.

تزریق چربی چیست و چگونه انجام می شود؟

یکی دیگر از روش های جوانسازی و حجم دهی صورت تزریق چربی است. در این روش از چربی های بدن متقاضی برای حجیم سازی استفاده می شود؛ در صورتی که در روش های دیگر از مواد خارجی برای این کار استفاده می کنند. این روش به گونه ای است که از قسمت هایی همانند شکم، ران پا و زیر بازو که چربی اضافه دارند، چربی را برداشت می کنند، سپس طی مراحلی آن را به قسمت مورد نظر تزریق می کنند.

تزریق چربی به دو روش برداشت انجام می گیرد که یکی از این روش ها تحت عنوان لیپوساکشن شناخته می شود. این برداشت به گونه ای است که جراح با سرنگ هایی از مناطق ذکر شده چربی برداشت می کند، سپس چربی مورد نظر را از خون و سلول های آسیب دیده جداسازی و آن را به محل هایی که شما خواستار ترمیم آن هستید، تزریق می کند

روش دیگری برای برداشت چربی، لیپوتیک نام دارد. در این روش از دستگاه لیپوتیک استفاده می شود که در زمان اندکی چربی قابل توجهی برداشت می کند. این روش عوارض کمتری نسبت به لیپوساکشن دارد؛ از این رو هزینه بیشتری باید بابت آن بپردازید.

تزریق فیلر به صورت

مدت ماندگاری تزریق چربی

به طور کلی زمان ماندگاری تزریق چربی از تزریق های ژل و فیلر بیشتر است. همچنین این روش عوارض کمتری دارد؛ چراکه مواد تزریق شده از چربی بدن متقاضی است و بدن نسبت به آن واکنش نمی دهد. لازم به ذکر است که حدود ۳۰ تا ۷۰ درصد از چربی تزریق شده ممکن است توسط بدن جذب شود. اما جراح با آگاهی از موضوع میزان بیشتری به نقطه مورد نظر تزریق می کند. به همین دلیل بعد از تجزیه چربی ها نیز می شود به نتیجه خوبی رسید. باید به این نکته توجه کرد که پس از جذب این میزان چربی، مقادیر مانده تزریق به صورت دائمی باقی می ماند.

مدت ماندگاری چربی تزریق شده هم به ناحیه مورد نظر بستگی دارد اما معمولا بین ۲ تا ۵ سال ماندگاری برای آن متصوریم.

آشنایی با مزایا و معایب تزریق ژل و چربی

برای برطرف کردن چین و چروک صورت و بدن روش تزریق ژل و چربی راهکار مناسبی است. این بستگی به خود شما دارد که کدام یک را انتخاب می کنید. اما لازم است به برخی از مزایا و معایب این دو روش جوان سازی بپردازیم. برای دانستن این موضوع ما را همراهی کنید.

مزایای و معایب تزریق چربی

از ویژگی های بارز تزریق یا پیوند چربی می شود به دائمی بودن آن اشاره کرد که نیازی به ترمیم مجدد ندارد. در این روش از چربی بدن متقاضی استفاده می شود و حساسیت ایجاد نمی کند. عوارض تزریق چربی بسیار کم است و سبب کبودی های زیاد، عفونت شدید و زخم باز نمی شود.

تزریق چربی به دلیل استفاده از چربی بدن بسیار طبیعی به نظر می رسد که در دیگر روش ها اینگونه نیست. نکته دیگری که باید ذکر شود این است که پیوند چربی دوره نقاهت کوتاهی دارد. تزریق چربی قیمت مقرون به صرفه ای دارد؛ چراکه در یک جلسه این فرآیند انجام می گیرد. یکی دیگر از مزایای این روش تزریق به همه نقاط بدن است؛ اما در دیگر روش ها محدودیت وجود دارد.

این روش جوان سازی معایبی نیز دارد. تزریق چربی نوعی عمل زیبایی محسوب می شود، به همین دلیل برخی از افراد مایل به انجام چنین تزریقی نیستند. دیگر معایب تزریق چربی این است که وسعت تزریق نسبت به فیلر بیشتر است و زمان زیادی صرف این کار می شود. همچنین این وسعت زیاد تزریق موجب شده است که از بی حسی بیشتری استفاده شود.

تزریق چربی به گونه

مزایا و معایب تزریق ژل

برخی افراد تزریق ژل را برای جوان سازی خود انتخاب می کنند. این نوع تزریق به صورت مستقیم انجام می شود و نیازی به عمل جراحی ندارد. همچنین از دیگر نقاط بدن برداشت نمی شود؛ به همین دلیل زخم ایجاد نمی کند. این نوع روش خطر کمی دارد و با سرعت بالایی صورت می گیرد.

از دیگر ویژگی های تزریق ژل این است که به سرعت به نتیجه دلخواه خود می رسید. دوره نقاهت کوتاه این روش موجب شده است که بسیاری از افراد این روش جوان سازی را انتخاب کنند. در برخی روش های جوان سازی چین و چروک های عمیق از بین نمی رود؛ اما با استفاده از تزریق ژل این مشکل بر طرف می شود.

این تزریق با توجه به همه مزایای خود معایبی نیز دارد. تزریق فیلر و ژل دائمی نیست و نیاز به ترمیم های مجدد دارد. همچنین ممکن است پس از تزریق عدم تقارن وجود داشته باشد که این امر موجب نگرانی بسیاری از افراد می شود. از دیگر معایب این روش می شود به ایجاد حساسیت اشاره کرد. تزریق ژل به دلیل وجود مواد مصنوعی در ترکیب خود ممکن است باعث ایجاد حساسیت یا واکنش سیستم ایمنی بدن بشود.

کلینیک ساعی

پزشک جراح یکی از عواملی است که در ماندگاری روش های جوان سازی تاثیر می گذارد. اگر پزشکان در این زمینه مهارت و تجربه کافی نداشته باشند، به نتیجه و ماندگاری دلخواه خود نخواهید رسید.کلینیک ساعی ازجمله کلینیک هایی است که جوانی و شادابی را به پوست شما بازمی گرداند.

این کلینیک دارای متخصصان و تجهیزات به روزی است که همه روش های جوان سازی را ازجمله تزریق ژل و چربی به بهترین نحو انجام می دهد. با مراجعه به این کلینیک و شرکت در جلسات مشاوره به راحتی می توانید یکی از روش های جوانسازی را انتخاب کنید.

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 4.9 / 5. تعداد رای ها 18

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا