خدمات درمانی و زیباییخدمات کلینیک ساعیکاشت ریش

همه چیز راجع به کاشت ریش و سبیل در سال 2024

1
(1)

ریش و سبیل در صورت مردان زیبایی خاصی به چهره آن‌ها می‌دهد و افرادی که از این نعمت محروم هستند یا دچار ریزش ناحیه‌ای از ریش و سبیل خود شده‌اند به‌خوبی می‌دانند که چطور زیبایی صورتشان تحت تأثیر قرار می‌گیرد. هورمون‌ها، سبک زندگی و بیماری‌های ژنتیکی ازجمله علت‌های مهم ریزش ریش و سبیل در آقایان است که می‌توان با کاشت آن را درمان کرد. کاشت ریش و سبیل اگر در کلینیک معتبر انجام شود می‌تواند نتایج فوق‌العاده‌ای برای آقایان داشته باشد.

تفاوت کاشت مو و کاشت ریش و سبیل چیست؟

ریش و سبیل در آقایان در سن بلوغ شروع به رشد می‌کند اما موهای فرد در بدو تولد شروع به رشد می‌کند. این تفاوت اصلی رشد قبل از کاشت است. اما در مورد کاشت مو و کاشت ریش و سبیل تفاوتی که وجود دارد این است که جراح در کاشت ریش و سبیل ابتدا فرم کلی صورت بیمار را بررسی کرده و در مورد طرح دلخواه ریش و سبیل‌های بیمار تصمیم‌گیری می‌کند. توزیع گرافت ها در کاشت ریش و سبیل نسبت به کاشت مو پراکنده‌تر است. بانک مو ریش و سبیل می‌تواند موهای قفسه سینه و یا موی پای فرد بیمار باشد. تفاوت دیگر کاشت ریش نیز آن است که خراش‌های ایجادشده توسط جراح در ناحیه صورت باید ظریف‌تر از خراش‌هایی باشد که در کاشت مو انجام می‌شود.

کاشت ریش
کاشت ریش

جدیدترین متدهای کاشت ریش و سبیل کدام است؟

در سال 2021 روش‌های جدیدی برای کاشت ریش و سبیل به کار گرفته می‌شود که به نسبت روش‌های قدیمی بسیار کارآمدتر است. در بحث جراحی‌های زیبایی سال‌به‌سال روش‌ها و متدهای جدیدی ارائه می‌شود که نقطه‌ضعف‌های روش‌های قبلی را پوشش می‌دهد. جدیدترین و پرطرفدارترین متدهای کاشت ریش و سبیل در سال 2021 عبارت است از:

  • روش FUT:

    پزشک جراح در این روش بعد از بی‌حس کردن ناحیه موردنظر نواری 3 الی 4 اینچی از بانک مو برداشت می‌کند. سپس این گرافت‌های کوچک بر روی ناحیه ریش و سبیل کاشته می‌شود.

  • روش FUE، FIT و SUT:

    این سه روش شاید تراکم دلخواه فرد بیمار برای ریش و سبیل‌ها را به همراه نداشته باشد اما بدون درد و بدون جای زخم بعد از عمل است.

  • روش MicroGraft:

    این روش که یک روش نوین در سال 2021 محسوب می‌شود تمام معایب روش‌های قدیمی را پوشش داده است. هیچ‌گونه جای زخمی در ناحیه کاشت ایجاد نمی‌شود و تراکم و ظرافت بسیار بالا خواهد بود. در این روش 1 الی 2 گرافت برداشته می‌شود و هر گرافت به‌صورت جداگانه، بقیه مراحل را طی می‌کند. روش میکروگرافت می‌تواند در درمان بیماری‌های مختلفی همچون آلوپسی نیز مؤثر باشد.

برای اطلاعات دقیق راجب بهترین روش کاشت ریش می توانید به این صفحه مراجعه کنید .

چه مراقبت‌هایی بعد از کاشت ریش و سبیل لازم است؟

کاشت ریش و سبیل نسبت به کاشت مو حساس‌تر است و دلیل آن این است که در زیبایی صورت آقایان تأثیر بسزایی دارد. بنابراین بسیار مهم است که مراقبت‌های لازم بعد از کاشت انجام شود تا نتیجه کار موفقیت‌آمیز باشد. در ادامه به بررسی مراقبت‌های لازم بعد از کاشت ریش و سبیل می‌پردازیم:

  • بعد از کاشت ریش و سبیل نباید هیچ فشاری بر ناحیه صورت وارد شود. بنابراین باید دقت کنید که بر روی صورت خود نخوابید.
  • تا 5 روز بعد از کاشت ریش و سبیل نباید رطوبت به ناحیه کاشت برسد.
  • اصلاح ریش و سبیل باید بعد از 2 هفته انجام شود.
  • اگر پوستتان قرمزرنگ شد باید از داروهای ضد حساسیت استفاده کنید.
  • از مواد موضعی آنتی‌بیوتیک باید استفاده کرد. اگر کاشت ریش و سبیل خود را در کلینیک تخصصی ساعی انجام دهید از مشاوره‌های بعد از کاشت توسط پزشک جراح بهره مند می‌شوید و بهترین مواد درمانی بعد از کاشت را دریافت می‌کنید.
کاشت ریش
کاشت ریش

نحوه رویش موها بعد از کاشت ریش و سبیل چگونه است؟

کاشت ریش و سبیل که توسط خط رویش مو انجام می‌شود بسیار ظریف است چراکه ممکن است در نواحی مختلف صورت نیاز به تغییر زاویه رویش داشته باشد. بعد از کاشت ریش و سبیل ممکن است لکه‌های ریز قرمزرنگی در صورت خود ببینید که کاملاً طبیعی است و بعد از مدتی ناپدید خواهند شد. بعد از 1 الی 3 هفته زخم‌ها بهبود می‌یابند و موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند. موها بعد از تمام شدن مرحله خواب فولیکول رشد دوباره خود را آغاز می‌کنند. بعد از گذشت 1 الی 2 هفته ریش و سبیل کاملاً طبیعی و زیبا می‌شود. البته پرپشتی کامل مو بعد از 6 الی 8 ماه کامل می‌شود.

نمونه کارهای بیشتر در پیج اینستاگرام ساعی

با تکمیل فرم زیر، مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت

 

کاشت ریش و سبیل نسبت به کاشت مو بسیار حساس‌تر و ظریف‌تر است و بسیار اهمیت دارد که توسط یک پزشک متخصص حرفه‌ای انجام شود. کلینیک تخصصی پوست و مو ساعی با بهره‌گیری از مجرب‌ترین پزشکان و پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها کاشت ریش و سبیل را با متدهای روز 2021 انجام می‌دهد. کلینیک ساعی همچنین در مورد مراقبت‌های بعد از کاشت نیز اطلاعات جامعی به شما خواهد داد. اگر به دنبال کاشت ریش و سبیل هستید حتماً به کلینیک ساعی مراجعه کنید و بعد از گرفتن مشورت کاشت خود را تکمیل کنید.

جهت مشاوره ی رایگان با ما تماس بگیرید
  • مشاوره کاشت کلینیک ساعی: 09193797108
  • مشاوره خدمات زیبایی : 09198528528
  • صفحه اختصاصی کلینیک ساعی در اینستاگرام : instagram.com/clinic.saee

منبع : healthline

آیا این مطلب برای شما مفید بود ؟

برای امتیاز به مطلب روی ستاره ها بزنید.

میانگین رضایت کاربران 1 / 5. تعداد رای ها 1

اولین نفری باشید که به این مطلب امتیاز می دهید.

اگر مطالب ما برای شما مفید بوده است ...

مطالب ما در اینستاگرام را هم دنبال کنید

از اینکه این مطلب نظر شما را جلب نکرده است، شرمساریم.

فرصت دهید مطلب را بهتر خواهیم کرد.

جهت ارتقا این مطلب پیشنهاد خود را در بخش نظرات ارسال کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا